3 Mayıs 2013 Cuma

Porsche 911 Turbo ve Turbo S


Porsche'nin en çok merak uyandıran yeni model çalışmaları 911 ailesinde bulunuyor. Bu ailenin içerisinde de otomobilseverlerin sabırsızlıkla bekledikleri model genelde Turbo ve Turbo S ikilisi oluyor.

991 kasa kodlu 911'in Turbo ailesinde LED aydınlatmalara ve daha sportif görünen hava girişlerine sahip ön tampon ilk bakışta dikkat çekiyor. 20 inç çaplı jantlarla donatılan araçlardan Turbo S modelleri tek bijonlu jant bağlantısı sunuyor.

Boyu 4.490 mm'ye ulaşan otomobilin genişliği 1.878 mm ile Carrera 4 ve 4S modellerinden 28 mm fazla. Aks mesafesi de 2.450 mm'ye ulaşan otomobillerde farklı tasarıma sahip yan etekler, arka çamurluklar önlerine yerleştirilen havalandırma girişleri, daha belirgin hava çikişlarına sahip kaput, daha sportif bir tasarıma sahip arka tampon ve dört çıkışlı egzoz sistemi bulunmakta.


Özellikle arka tampon seviyesinde görünümü 918 RSR konseptlerini andıran Turbo modellerinde yüksekliğini sürate göre ayarlayabilen spoiler dışında ön tampon altına yerleştirilen ve yüksek süratlerde otomatik olarak aşağıya inen bir splitter da görev yapmakta.

Çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli Boxer motor Turbo'da 520, Turbo S'teyse 560 beygir güç üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 3.2 ve 3.1 saniyede ulaşabilen otomobillerden Turbo S'in maksimum sürati 318 km/s olarak açıklandı.

Start/Stop sistemi sayesinde ortalama yakıt tüketim değeri 9.7 litre/100 km'ye düşen otomobillerin Almanya pazarında sahip olacakları vergiler dahil fiyatlarıysa şöyle: Turbo: 162.055 Euro, Turbo S: 195.256 Euro.

13 yorum:

  1. Her zamanki gibi GT3 daha güzel.

    GT3 RS'in çıkmasını bekliyorum.

    Masaüstü resmimi değiştireceğim.

    YanıtlayınSil
  2. Etkileyici performans verileri ancak 458 italia ve mp4-12c ile başa çıkabilmek için Porschenin daha fazlasına ihtiyacı var. V8 motorlu ve daha etkili bir tasarım hiç fena olmaz bana göre.

    YanıtlayınSil
  3. Ferrari falan hikaye Porsche Number 1. Turbo S forever.

    YanıtlayınSil
  4. köseli ön tampon audi nin rs arabalarina benzemis sanki. porsche'ye kösesiz sade tamponlar daha iyi yakisiyor.

    YanıtlayınSil
  5. f. italia gibi modellerle çekişmesinde turbo s'nin 600 hp'ye yakın güç üretmesi gerekiyordu. daha yeni gallardo falan gelince işi zor görünüyo.

    YanıtlayınSil
  6. spor araba bu işte. yıllardır ayni asil çizgiler.

    YanıtlayınSil
  7. porsche = arkada boxer motor, önce bunu bi öğrenin, v8 yalan yani, 4 kişilik porsche ile 2 kişilik 458 ve mp4-12C yi kıyaslayan arkadaşları da ayrıca kutluyorum. araçla audinin hiçbir alakası yok araba saf porsche. bir de bilmeden üşenmeden utanmadan yazmışsınız.

    YanıtlayınSil
  8. Otomobilin 458 ya da mp4-12c ile karşılaştırılmasını tek düşünen ben olmasam gerek ki bir çok otomobil dergisi ve forumlarında bu araçların karşılaştırmalı testi yapılıyor. Porschenin boxer motor geleneğini zaten kimse reddetmiyor lakin 918 spyderda da görülebileceği üzere v8 motor da üreten bir marka Porsche. Ki volkwagen porschenin tamamını satın aldığından beri gündemde olan v8 motorlu bi 960 projesi var. Ben sadece gerçekten böyle bir arabanın gerekli olduğunu ve 911 turbonun bu modeller için yeterli bir rakip olmadığını düşündüğümü beyan etmek istemiştim. Bu yüzden ne yazık ki ben burada sizin açınızdan `kutlanacak` bir durum göremiyorum.

    YanıtlayınSil
  9. 928'in canlandırılması gibi bir olayı ben de isterim ne yalan söyleyeyim. Panamera ve Cayenne'in ardından önceliğin Cajun'a verilmesi üzmüştü ama önden motor ve arkadan itişli bir aracın da planlar dahilinde olması sevindiriyor.

    911'e gelince; Bu aracı Ferrari, McLaren ve Nissan (GT-R) modelleriyle karşılaştıranlar olsa da cebi para dolu adamların araç seçerlerken teknik verilere çok takılacaklarına inanmıyorum. Özellikle Ferrari ve Porsche'nin potansiyel müşterileri oturup teknik verileri inceledikten sonra "Hacı hangisini alsam acaba?" diye sormuyordur büyük ihtimalle :)

    YanıtlayınSil
  10. giriş 911, 458/gallardo karşısında hiçbir şey yapamaz ama turbo s birşeyler yapabilir. o yüzden karşılaştırma yapılıyor. bazıları 911'i tek versiyonlu bir model muamelesi yapıyor, bari olayı bilmiyon yorum yap ama iddialaşma.

    YanıtlayınSil
  11. Ona göre!
    Bundan sonra otomobiller hakkında konuşacaksanız yukarıdaki 'adsız' rumuzlu arkadaşa soracaksınız!
    Aksi halde hiçbirşeyi bilmediğiniz için hazretleri sinirleniyor.Sakın fikir bile belirtmeyin.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. evet sinirli bir üslup ama yorumdaki düşüncem değişmedi. siz de abartı yapmışsınız.

      Sil
  12. Bana gore 911 turbo s ' in en disli rakibi Gt-R 458 italia gibi bir aracin 911 ile karsilastirnasi sacma onun rakibi audi r8 , lamborghini gallardo ,

    YanıtlayınSil