15 Ocak 2013 Salı

Chevrolet Corvette Stingray


Bu yıl Detroit otomobil fuarının belki de en çok beklenen yeniliği Chevrolet Corvette'in 7. nesil modeli oldu. Firmanın önceden daha avrupai bir tasarıma sahip olacağını belirttiği otomobil ile birlikte Stingray ismi de geri döndü.

LED gündüz farlarına sahip ön aydınlatma sistemi ve geniş ön hava girişi sayesinde yeni nesil SRT Viper'ı andıran bir yüze sahip olan otomobilde kullanılan karbon fiber motor kaputuna hava çıkışları eklenmiş. Ön çamurlukları arkasına da hava çıkışları eklenen aracın sökülebilir tavanında bulunan çift bombe dikkat çekici.


Arka tasarımı sanki başka bir araca aitmiş gibi görünen yeni nesil Stingray'de köşeli bir çerçevenin içerisine konumlandırılan LED stoplar Camaro'yu andırırken arka yan camlarla birleştirilince bu bölümde Nissan GT-R'ın da etkisi hissedilebiliyor. Arka tamponun alt kısmında, difüzörün bulunduğu alan siyah renkli bırakılırken egzoz sisteminin dörtlü çıkışı yine ortaya yerleştirilmiş.

İç mekana geçildiğinde kalitenin genel olarak artırıldığı görülebilse de yerleşim konusunda büyük bir yenilik kaydedilmemiş. Tasarımı değişen direksiyon simidi daha sportif görünürken merkez kısmı biraz büyük tutulmuş. Deri döşeme ve karbon fiber kaplamalarla dikkat çeken yaşam alanında kişiselleştirilebilir gösterge tablosu, orta konsolda dokunmatik ekran, metal pedal seti ve en sağda bulunan ızgaraların altına yerleştirilmiş yolcu havalandırma kumandaları dikkat çekiyor.


Hafifletilmiş koltuklar ve kullanılan karbon fiber parçalar sayesinde eskisinden daha hafif bir yapıya sahip olan otomobilin ağırlık dağılımıysa %50-50 olarak açıklandı. Opsiyonel olarak sunulan Z51 performans paketinde yeni bir diferansiyel, aerodinamik gövde kiti, şanzıman ve diferansiyel soğutucuları bulunan otomobilin performansında da artış yaşandığı belirtiliyor.

6.2 litre hacimli bir v8 motorla donatılan aracın bu ünitesinin sahip olduğu 11.5:1 sıkıştırma oranı etkileyici olsa da ürettiği 450 beygir güç ve 610 Nm tork hacmine göre çok dikkat çekici değil. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi yaklaşık 4 saniye olacak Stingray'in manuel şanzımanı, yeni nesil Porsche 911'de olduğu gibi 7 ileri vitesli.

13 yorum:

  1. Onur Bey nedense Vette'ye karşı bir önyargı sezdim sizde daha fazla ayrıntı vermenizi beklerdim. Araç 7 ileri manuel seçeneğine sahip, ayrıca 5 ayrı sürüş modu seçebilebiliyorsunuz arka planda bu modlara bağlı olarak 12 ayrı faktör değişiyor örneğin eco modda iken 8 silindirin duruyor 4'ü kapatılıyor ya da corneringde 1G'lik bir artış sağlanabiliyor. Aracın içinde ise sizin düşüncenizin tam tersine hem tasarım hemde malzeme kalitesi olarak bir devrim olmuş durumda c6 ile dağlar değil sıradağlar kadar fark var. Bütün plastikler dışarı atılıp yerini deri ve carbona bırakmış, koltuklar magnezyumdan özel dizayn edilmiş. Unumayınki bu aracın fiyatı $49K, ama kıyasladığınız $100K'lık GTR ve $250K'lık 458'lerle aynı hemen aynı kalitede iç işçiliği var.(bence GTR'dan önde). Araçta %50-50 gibi inanılmaz bir yük dağılımı yakalanmış, ağırlık merkezi alçaltılmış, aerodinamik ve downforce değerlerinde inanılmaz artış sağlanmış. Arka taraf içinse tam tersinizi düşünüyorum kesinlikle çok başarılı sıradışı cesaret isteyen bir dizayn kullanmışlar. Özellikle stoplar çok başarılı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrıntılar iyiymiş cidden :)

      Sil
    2. Sürekli kişisel görüş de belirtmem isteniyor ama belirtince de böyle oluyor işte.

      Birincisi, bana gelen basın bülteninde şanzıman, lateral G ve ve ağırlık dağılımı dışında kalan bilgiler bulunmuyor. Bu tip şeyleri de kesinleşmeden yazmak istemiyorum. Bilgisi gelenleri de yazdım zaten.

      İkincisi, iç mekanda malzeme kalitesinin arttığını belirttim zaten. Benim düşüncem nasıl tersi oldu bir anda anlamadım.

      Üçüncüsü, bana bir fiyat bilgisi gelmedi henüz ama C6'nın giriş fiyatının 49.000 Dolar olduğu düşünülürse yeni nesilde 50.000'in üstüne çıkılacağını tahmin edebilirim.

      Dördüncüsü, ben Corvette'i GT-R gibi araçlarla kıyaslamadım. Bazı yerlerde tasarımda bir benzerlik sezdiğimi söyledim sadece. Ayrıca parça kalitesi bir yana işçiliğin Nissan ve Ferrari gibi üreticilerle karşılaştırılabilmesi için önce bir piyasaya çıkması gerektiğini düşünüyorum.

      Arka tasarım hakkında herkes kendi görüşüne sahip olabilir. Bence ön kısımda kullanılan yumuşak hatlarla alakasız bir dil kullanılmış. Çirkin bulmadım ama sanki yeni bir Camaro'ya daha çok yakışırdı gibi.

      Son olarak C6'dan çok farklı bir araç demek istiyorum ama şunu da unutmamak gerek ki C6'dan kötü olması da pek mümkün değildi. 6. nesil Corvette'in standart modellerini daha piyasaya çıkmadan kullanma şansı bulmuştum. Geçen hafta da bir 60th Anniversary Z06 kullandım ki kendi güç bandında yer alan en kalitesiz araçlardan birisi olduğu hala aşikar. Ucuz olması bazı şeyleri affettirmiyor bence ki Türkiye'ye getirildiğinde fiyatının diğer süperspor otomobillerle eşitlendiği de malum.

      Sil
  2. "direksiyonu cruze dan alıp yenilemişler" yazmayı unutmuşsunuz, tasarım leş, ama ucuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Direksiyon simidini yazdım özellikle. Merkezi büyük geldi bana da.

      Sil
  3. arabayı redneck ler tasarlamış

    YanıtlaSil
  4. Bence Onur abinin yorumlari yerinde olmus katilmamak elde degil. Araba ise ufak bir hayal kirikligi yaratti. Kotu demiyorum hos yanlari var ama daha da iyi olabilirmis sanki. Hani birazini simdi yapalim satalim, sonra makyajla zaten daha iyi yapar yine satariz havasi var

    YanıtlaSil
  5. Yeni Corvette "bence" önden fazla İtalyan, yandan fazla Japon, arkadan direk Camaro. 6.200cc'lik bir motordan alınan 450bg gibi bir güç gerçekten hiç doyurucu olmamış ancak 6.200cc'lik bir araba için günlük hayatta bile kullanılabilecek ekonomiklikte bir yakıt tüketimi olduğu söylenebilir. %50-%50 ağırlık dağılımı gerçekten etkiletici. Ayrıca iç kısımda gerçekten büyük yol katedilmiş. Bence totalde tasarım açısından yeni Corvette diğer supersport arabalara oranla sınıfta kaldı.

    YanıtlaSil
  6. on kisim cok fazla yeni viper gibi olmus

    YanıtlaSil
  7. Onur beyin tasarım konusunda yazdıkları tespitler oldukça yerinde. Arka tasarım aslında kötü değil özelikle stoplar ama arka kısımdaki çerçeve daha yumaşak olmalıydı tasarımın bütünlüğü için. Bu kadar transformers hatları fazla kaçmış.

    Ayrıca güç konusunda bence eleştiriniz çok doğru değil. Bu aracı tasarımını da seven sıradan aöerikalılar da alacak ve onları korkutacak güç değerleri istenmiyor standart vette'de. Zaten Ferrari ve Lambo ce GT-R'ın rakibi ve asıl performans aracı Z06. Yine müthiş bir güç agırlık oranı ve sürüş dinamikleriyle yeterince güçlü meydan okuyacaktır tüm egzotiklere ve teknolojik ama biraz ruhsuz kaln playstation jenerasyonu Japonlara...

    YanıtlaSil
  8. abicim adamlar 59000 dolara supercar satiyor, siz diyosunuz yok kici soyle, yok ic tasarim dandik.
    beyin bedava.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otomobiller fiyatlarına göre değil sınıflarına göre sınıflandırılıyor genelde. Chevrolet gidip "Ben superspor araç yaptım." derse insanların karşılaştıracakları araçlar da belirli oluyor.

      Ha, tabii ki fiyat, birebir karşılaştırmalardaki kriterlerden birisi ama diğerlerinin hepsinden coflayıp sadece fiyatta kazanan otomobili ben de üretirim arka bahçede.

      GT-R piyasaya çıktığında Nürburgring tur zamanları, gündelik kullanıma uygunluğu ve kalkış sisteminin hünerleri konuşuluyordu. Paket olarak bir Porsche 911 Turbo'nun önünde gelmesi asıl başarısıydı. Yarı yarıya olan fiyatı değil.

      C6'yı test ederken GM mühendislerinden birisine sormuştum; "Hacı, yıl olmuş 2003, tasarlamışsın Corvette. Koymuşsun silindir başına 2 supap. Ne iş?" Adamın cevabı; "Supercar olsa haklı olurdun ama bu bir muscle car."

      Adamların kendileri aracı bir alt ligde konumlandırırken supersporlarla karşılaştırmak saçma. Beyin bedava değil yani o kadar da.

      Sil