25 Mayıs 2012 Cuma

Renault Alpine A110-50


Bir efsane daha geri döndü. Görünümüyle olduğu kadar sportifliğiyle de gönüllerde taht kuran Alpine A110 Berlinette, tanıtımının 50. yılında tekrar sahnede.

Tepeden tırnağa bir yarış aracı olarak tasarlanmış olan yeni Alpine'in görünümünde DeZir konseptinin izlerini görmek mümkün. Renault'nun yakında yeni otomobillerine uygulayacağı far ve ızgara yapısını sportif bir şekilde gösteren otomobilin ön kısmında dev hava yarıkları ve büyük bir splitter göze çarpıyor. Orijinal A110'u hatırlatan yuvarlak bombeler panjurun etrafında dikkat çekerken 21 inç çaplı jantlar ve yukarıya doğru açılan kapılar süperspor otomobil özellikleri sunuyor.

Mégane Trophy temelleri üzerine geliştirilen otomobilin gövdesi tamamen karbon fiberden üretilmiş. Yuvarlak hatlı kapılarının arka kısmında havalandırma yarıkları bulunurken tavana da motorun nefes alabileceği bir kanal açılmış. Geniş yan etekler ve delikli kaputu iddialı görünüme katkıda bulunurken dev spoiler ve difüzör yüksek hızlarda yere basma kuvveti sağlıyor. 3. boyutu sonuna kadar kullanan Renault tasarımcıları arka kısımda LED stoplar da kullanmış.


İç mekanında yarış amaçlı olduğu daha da belli olan A110-50 dört bir yanda görülebilen takla kafesiyle iki yolcusunu kucaklıyor. Alcantara kaplı yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, yerinden çıkartılabilen oval yarış direksiyon simidi, sadece önemli fonksiyonları kumanda eden düğmelere sahip orta konsol ve minimal gösterge tablosu dikkat çeken detaylar arasında yer alıyor.

Ayarlanabilir bir süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin fren sistemi de Mégane Trophy'den alınmış. Ön aksta 6 pistonlu kaliperler ve 356 mm çaplı diskler görev yaparken arkada 330 mm çaplı diskler ve 4 pistonlu kaliperler bulunuyor.

Ortaya yerleştirilmiş 3.5 litre hacimli v6 motoru 400 beygir güç üretebilen Alpine'in pistlerden alınan son numarası da 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanı.

2 yorum:

  1. sen ne guzel bir seysin ya. efsaneyi kendine yakisir bir sekilde diriltmeleri dilegiyle.

    YanıtlaSil
  2. Önce pistler, sonra da yollarda görebilsek harika olur bence.

    YanıtlaSil