25 Mayıs 2012 Cuma

BMW 7 Serisi


BMW'nin amiral gemisi 7 Serisi 2013 model yılına makyajlı bir şekilde girecek. Ailenin geri kalanına daha da benzer hale getirilen otomobilin donanım ve motorlarında da değişiklikler var.

Daha kibar görünümlü bir yüze sahip olan makyajlı modelin tamponu daha sade çizgilere sahipken ön panjurda daha az sayıda dik şerit kullanılmış. LED farları donanıma katan BMW jant seçeneklerini de zenginleştirmiş.


Arka kısmında daha küçük rötuşlar yapılan aracın iç mekanında genel görünüm aynı kalsa da donanımda farklılıklar bulunuyor. Programlanabilir gösterge tablosu ve 3D görüntü sunabilen navigasyon ekranına sahip olan 7 Serisi modellerinde opsiyonel olarak sunulan Bang & Olufsen arka koltuk eğlence paketinde iki adet ekran, 16 hoparlör ve 1.200 Watt çıkış gücüne sahip ses sistemi bulunuyor.

Kaputu altında iki büyük yenilik bulunan makyajlı 7 ailesine katılan 750d'de görev yapan 3 turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli Diesel motor daha önce M logosuyla 5, X5 ve X6'da tanıtılmıştı. 381 beygir güç, 740 Nm tork üretebilen motor 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücü dört tekerleğe birden aktarıyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen aracın ortalama yakıt tüketim değeriyse 6.4 litre/100 km olarak açıklandı.

İkinci yeniliğini ActiveHybrid 7'nin kaputu altında yapan BMW bu aracın turbo beslemeye sahip benzinli motorunun hacmini 4.4 litreden 3 litreye çekti. Toplamda 354 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen hibrit araç 55 beygir gücündeki elektrik motoruyla 60 km/s sürate kadar çıkabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilen aracın ortalama tüketimiyse 6.8 litre/100 km olarak açıklandı.

7 yorum:

  1. bence tüm dünya devletleri bmw ye yardim etmeli ki dünyanın daha az kirlenen bi geleceği olsun. gerçekten sağlam mühendislik çalışması yapmışlar.

    YanıtlaSil
  2. Ek paraya gerek yok. BMW kendi başına da kalkıyor altından :)

    YanıtlaSil
  3. japonlar da fena degil hybrid isinde. gunluk araclar icin hybridleri yetmiyor spor otomobiller ve yaris otomobillerinde hybride geciyorlar. toyota ozellikle iyi yol aldi. bmw ye gelirsek 7 serisi iyi guzel hos denecek kotu bir sey bulunmuyor da aman aman harika olmus sinifinin en iyisi olmus da diyemiyor insan. merc-benz s class daha alimli bence.

    YanıtlaSil
  4. Dış görünümün çok etkileyici olmadığı bir gerçek. Çirkin değil ama öyle inanılmaz bir heybet de bulunmuyor.

    Hibrit konusunda da ilerleme kaydetmiş olsa da henüz Lexus gibi bir seviyeye çıkamadı. Daha çok Mercedes'in ayak izlerinden gidiliyormuş izlenimi veriliyor.

    Bunun yanında Avrupa pazarı için çok önemli olan turbo Diesel kategorisinde en tepeye oturdu motor performansıyla.

    YanıtlaSil
  5. 381 beygir güç, 740 Nm tork ve 6.4 lt/100 km böyle biseyin gerçek olmasına imkan yok, artık nasıl bir ortamda test tüketimi yaptılarsa

    YanıtlaSil
  6. Laboratuar ortamında elde ediliyor değerler. Gerçek hayatta elde edilmesi neredeyse imkansız. Bunun yanında 120-130 km/s süratle düz bir otobanda, rüzgarsız bir günde, sabit sürat korunabilirse elde edilebilir, hatta altına bile inilebilir ama o kadar güçle kim o süratle gider orası meçhul.

    YanıtlaSil
  7. walla 120-130 km ile çok güzel yol alınıyor ben giderim o süratle aradada deneme yaparım tabii :P

    YanıtlaSil