2 Haziran 2015 Salı
Volvo V40 T5 R-Design
Volvo'nun premium C segmentinde sunduğu seçenek olan V40, 2012 yılında tanıtıldığından bu yana marka imajının pozitif yönde ilerlediği görülebiliyor. Potansiyel müşterilerin markaya bakış açısının yavaş yavaş değişmeye başlaması da hem global hem de Türkiye satışlarını olumlu şekilde etkilemeye başladı bile.
Daha önce blogda 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılmış Advance ve R-Design donanımlı örneklerinin testlerini sizlerle paylaştığım aracın bu testime konuk olan modeliyse otomobilinden sportif sürüş zevki almak isteyenleri yakından ilgilendiriyor. Kuzu postuna bürünmüş bir kurdu andıran bu V40, R-Design paketli bir T5.
Dış Mekan
R-Design donanım seviyesiyle birlikte görünümü Advance paketinden farklılaşan otomobilin sportif tasarımlı ön tamponunun köşelerine LED aydınlatmalar dik şekilde yerleştirilirken ön panjura R-Design logosu eklenmiş.
18 inç çaplı jantları koyu renkli olan test aracının yan aynaları da metal görünümlü. Farlar üzerinde başlayan yan çizginin arka kapıların gerisinde yukarıya doğru yönelmesiyle şık bir görünüm kazanan V40'ın arka bölümüyse köşeli tasarımın en çok görüldüğü yer.
Kalın tutulan C sütununun üst bölümünden aşağıya doğru kavislenen LED stoplar geceleri güzel bir görünüm sunarken spoiler ve küçük anten genel tasarıma uyumlu. Bagaj kapağı camının kenarlarında yer alan siyah bölüm aşağıya doğru uzayıp dış mekandaki bagaj tutamağı olarak görev yaparken sis farlarının yerleştirildiği arka tamponun alt bölümünde R-Design paketinde yer alan difüzör ve yuvarlak yapılı çift egzoz çıkışı görülebiliyor.
4.369 mm boya sahip olan otomobilin genişliği 1.783 mm olarak açıklanırken yüksekliği 1.420 mm. Aracın aks mesafesiyse 2.647 mm.
İç Mekan
Güncel Volvo modellerinin iç mekanında zaman geçirenler V40'ın yaşam alanında da yabancılık çekmeyecektir. Kapılar açılır açılmaz insanın suratına vuran deri kokusu kalite algısını artırırken koltuklarda parçalı Alcantara kullanıldığı da görülüyor. Kapı içlerinde ortalama büyüklükte gözler sunan otomobilin sürücü kapı kolunda merkezi kilit, elektrikli cam ve ayna kumandaları yer alıyor.
Kapı içlerinde görülen mat metalik kaplamalar konsol ve direksiyon simidi üzerine de serpiştirilirken üç kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidine de R-Design logosu eklenmiş. Bagaj açma düğmesi ve aydınlatma kumandaları direksiyonun soluna alınırken görünümü değiştirilebilen dijital göstergelerde Ford modellerinin izleri görülebiliyor.
Orta konsolun üst bölümünde bilgi ekranıyla yanında motor çalıştırma düğmesi ve anahtar yerleştirme boşluğu dikkat çekerken daha aşağıda havalandırma ızgaraları, gizlenmiş CD girişi ve Volvo'nun ünlü arkası boşaltılmış orta konsol paneli bulunuyor. Siyah plastik zeminli konsolun üzerinde havalandırma, telefon ve ses sistemiyle birlikte yol bilgisayarının da kumanda düğmeleri yer alıyor. Bu bölgenin en altındaysa ekonomi modu, park sensörü ve Start/Stop'un kumandaları bulunuyor.
Siyah renkli tavan kaplamasına sahip test aracının R-Design paketinin bir diğer getirisi de metal pedal seti. İleri-geri kaydırılabilen ön kol dayanağının altında yer alan gözde USB girişi ve 12 Volt soket bulunduran Volvo bu bölümün önünde kayar kapaklı çift bardaklık ve bir 12 Volt soketi daha sunuyor. Şık görünümlü vites koluysa topuzdan aydınlatmaya sahip.
Güneşliklerin her ikisinde de ışıklandırmalı makyaj aynaları sunan Volvo aracın aydınlatma paketi kapsamında ayak bölümü ışıklandırması ve LED okuma lambaları da sunuyor. Kendiliğinden kararabilen iç dikiz aynasının çerçevesiz olması da şık bir detay. Sabit panoramik cam tavan da koyu renkli iç mekanın kasvetini bastırmak için mantıklı bir opsiyon.
Hem ön hem de arkada baş ve diz mesafeleri sınıfı standartlarında olan V40'ın arka koltuklarının yanlarında, Ford Focus'ta olduğu gibi kapaksız gözler bulunuyor. Arkada yolcu bulunmadığı hallerde bu bölümdeki kafalıklar yatırılabilirken iki yolcu olduğu hallerde ortada bulunan kol dayanağı ve gizlenebilen iki bardaklık konforu artırıyor.
Çift katlı zemine sahip olan bagaj 335 litre hacim sunsa da arka koltuk sırtlıkları yatırılarak bu hacim 1.021 litreye ulaştırılabiliyor. Bagaj bölümünde kapaksız yan cepler ve 12 Volt soketi de bulunuyor.
Konfor
Donanımında 10 mm alçaltılmış şasi bulunan test aracı bir de R-Design paketili olunca süspansiyon konforu sanki sözde kalacakmış gibi görünse de durum çok farklı. Sportif sürüşlerden hoşlananların özellikle ön aksta kullanılan süspansiyonu yumuşak bile bulabileceği otomobil darbe emiş konusunda çok başarılı. Hatta bu durumu 225/40-18 ölçülerindeki ince yanaklı lastikler bile bozamamış.
Geniş oturma yüzeyine sahip koltuklarla donatılan V40'ın ön koltuklarında bel destek ayarı bulunurken arkada da geniş oturak bölümüne sahip koltuklar dikkat çekiyor. Bu bölümde üç kafalık, katlanabilen kol dayanağı ve gizlenebilen çift bardaklık bulunuyor. Test aracının donanımında yer alan panoramik cam tavan özellikle arkada oturanların daha ferah bir yolculuk yapmasını sağlaması bakımından iyi düşünülmüş bir opsiyon.
Aracın sunduğu baş, omuz ve diz mesafeleri C segmenti standartlarını karşılarken rüzgar ve yol sesi izolasyonları da premium segment standartlarını karşılıyor. Turbo beslemeye sahip benzinli motorun sesi alt devirlerde neredeyse hiç duyulmazken devir arttıkça egzoz sisteminden gelen tok sportif sesle birlikte iç mekana alınıyor.
Konfor donanımı da başarılı olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, deri ve Alcantara döşemeler, elektrikli sürücü koltuğu, çift bölgeli havalandırma sistemi, yol bilgisayarı, direksiyon sertlik ayarı, panoramik cam tavan, arka park sensörü, yağmur ve far sensörleri, far yıkama sistemi, direksiyonel bi-xenon farlar, hız sınırlama sistemi, sesli komut algılama, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, çift bölgeli klima, tek düğmeyle katlanabilen arka koltuk kafalıkları, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, 8 hoparlörlü ses sistemi, USB, Aux ve Bluetooth bağlantısıyla çerçevesiz elektrokrom iç ayna bulunuyor.
Daha önce yaptığım S60 T5 testinde de 2 litre hacimli motorla birlikte deneme şansı bulduğum 8 ileri vitesli otomatik şanzımansa bu kategoride yer alan en başarılı ünitelerden. Çabuk ve sarsıntısız geçişleriyle konfora katkıda bulunan şanzıman yüksek süratlerde motoru düşük devirde tutabilmesi sayesinde yakıt tüketimini düşürme konusunda da sürücüye yardımcı oluyor.
Sürüş
Otomobilde yüksek performansın hoşuma gittiğini artık bilmeyen yoktur sanıyorum. Daha önce en düşük güçlü turbo Diesel motora sahip versiyonlarını test ettiğim V40'ın en yüksek gücü sunan T5 seçeneği de haliyle beni biraz daha heyecanlandırdı.
Yol tutuş karakteri daha önce test ettiğim V40 modellerinde olduğu gibi hızlı kullanımda stabil olan otomobil ortalama sertlikteki süspansiyon sistemi, 40 yanaklı lastikleri ve 18 inç çaplı jantlarıyla virajlarda da salınıma neden olmuyor. Zorlandığında önden kaymaya başlayan otomobili elektronik yardımcılar çizgisine kolayca sokabiliyor.
Virajlarda 1.600 kg'a yaklaşan ağırlığını hissettiren otomobil atak bir yapısa sahip olsa da büyük Alman sedanlarında olduğu gibi yapılanları iç mekandakilere hissettirmiyor. Direksiyon ayarında Sport dışında bulunan modlar biraz yumuşak kalırken elektrohidrolik ünite bu tip sistemlerin büyük çoğunluğu gibi biraz hissiz. Bununla birlikte direksiyon simidine verilen tepkiler hızlı ve kesin.
8 ileri vitesli şanzıman çabuk geçişleri sayesinde tempolu sürüşlerde vakit kaybına sebep olmuyor. Aracın kullanımında daha da söz sahibi olmak isteyenler üniteyi vites kolu veya direksiyon simidi arkasına eklenen şık kulakçıklardan manuel olarak kumanda edebilir.
Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 245 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen test otomobilim 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 240 km/s.
8 ileri vitesli şanzımanın avantajını kullanarak 120 km/s süratle ilerlerken yaklaşık 1.900 d/d çeviren motor sayesinde otoyolda tüketimi 7 litre/100 km'nin altına indirilebilen otomobili sakin kullanmaksa zor. İşin içine yüksek performans girdiğinde bedelini ödeten güçlü motor test sırasında 100 km mesafede 10.7 litre benzin tüketti.
Diğer V40 örneklerinde olduğu gibi test aracının çok başarılı bulduğum bir bölümü de frenleri oldu. Çok kolay dozlanan kısa stroklu metal fren pedalıyla birlikte gelen dengeli duruş performansı Alman rakiplerinden geride kalmıyor.
Fiyat/Donanım
Türkiye'de otomobil almanın çilesi aracı en çok burada vuruyor. Vergisiz fiyatı giriş paketli V40 D2'ninkinden yaklaşık 9.000 TL fazla olan V40 T5 R-Design'ın vergiler sonrasında farkı 47.000 TL'yi geçiyor. D2 seçeneklerin fiyatı 85.210 TL seviyesinden başlarken T5 R-Design'ın başlangıç fiyatı 132.480 TL.
Standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, deri ve Alcantara döşemeler, çift bölgeli havalandırma sistemi, yol bilgisayarı, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, far sensörü, hız sınırlama sistemi, 6 hoparlörlü ses sistemi, sesli komut algılama, çift bölgeli klima, tek düğmeyle katlanabilen arka koltuk kafalıkları, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, Start/Stop, 17 inç çaplı jantlar, USB, Aux ve Bluetooth bağlantısıyla çerçevesiz elektrokrom iç ayna yer alan otomobilde bolca opsiyon da sunuluyor.
Test aracımın donanımında elektrikli sürücü koltuğu, far yıkama sistemi, 8 hoparlörlü müzik sistemi, arka park sensörleri, direksiyonel bi-xenon farlar ve yağmur sensörünü kapsayan R-Design paketi (3.224 TL+Vergiler), yükseklik ayarlı yolcu koltuğu, çocuk koltuğu ekleri, çabuk katlanır sırtlığa sahip ön yolcu koltuğu, ön yolcu hava yastığı kapatma fonksiyonu ve bagajda 12 Volt soketi içeren Base paketi (416 TL+Vergiler), alçaltılmış spor şasi (1.421 TL+Vergiler), sabit panoramik cam tavan (3.420 TL+Vergiler, direksiyon simidi arkasında vites değiştirme kolları (393 TL+Vergiler), direksiyon sertlik ayarı (300 TL+Vergiler) ve 18 inç çaplı jantlar (2.600 TL+Vergiler) bulunuyordu.
Sonuç
Volvo, V40 ile kendisini C segmenti premium araç sınıfına başarılı bir şekilde yerleştirdi. Görünümüyle rakipleri arasında farklı bir yer edinen otomobilin içerisinde seyahat edilirken hissedilen tokluk bile markanın ne kadar ilerlemiş olduğunun bir kanıtı. Yürüyen aksam konusunda da Alman rakipleriyle başa çıkabilen otomobilin süspansiyon ve fren sistemleri rakipleriyle başabaş mücadele edebiliyor.
Vergilendirmedeki adaletsizliğe rağmen 2 litre hacimli benzinli motora sahip T5 versiyonları da Türkiye'ye ithal edilen otomobilden zevk almak için sahip olunması gereken seçenek de tam olarak bu. Daha çok büyük bir sedanda yolculuk edermiş gibi his veren otomobilin her yanından sportiflik akmasa da ayak altında yeterli gücün olduğunu bilmek güven veriyor.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
T4 hala listede yok :( test için aracı alırken sordunuz mu acaba t4'ün akıbetini?
YanıtlaSilBen bunun cevabını yazmıştım bir yerlere ama hatırlayamadım şimdi neresiydi. T4 stokları bitmiş. 2016 model yılıyla birlikte gelecekmiş tekrardan. Umarım 16MY bizim eski model yılıdır da 6 y daha beklemeyiz.
SilD2 testine yazmıştınız ama t4 testi gelmeden t5 testi görünce bi an hayal kırıklığı oldu.umarım dediğiniz gibi olur :)
SilGTI mı bu mu?
YanıtlaSilyok tdi
SilGTI daha genç işi, daha hareketli bir araç. Bu daha bir ağır kanlı. Sanırım yaşlanıyorum ama ben V40 derim.
Silşarap gibisiniz onur bey esta'ğfurullah
Silestağfurullah aynen öyle anlamına gelir :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Silkötü araba premium sınıftan ziyade ford ve alfa gibi opellerden renolardan bi tık daha üstün belki ama bi bmw mercedes audi olmasının imkanı yok
YanıtlaSilsınıfındaki muadilleriyle karşılaştırmadan yorum yapmak bence marka fanboyluğundan öte değil. volvo gibi premium bir markayı renaultan bir tık önde diyerek sınıflandırmak enteresan.
SilVolvo fanboy detected.
SilInitiating self destruction sequence at 10, 9 ,8,..
Asıl bana biraz alman fanboy var gibi geldi. Diğer modellerde biraz daha fark olabilir ama C segmenti premium araçlar arasında V40'ın Almanlardan üstün olduğu şeyler var. İç mekan parça kalitesi ve izolasyon başta geliyor ki zaten premium olmanın gerekliliklerinden bu ikili.
SilMaks hız 240 yazılmış ben aydın otobanda izmir istikametinde 260-270 gördüm çekemeyenler çatlasıınnn
YanıtlaSilFabrika verisi maksimum sürat 240 km/s. Ben İstanbul'da bile 246 km/s görebildim. Az olmuş yine Aydın otobanının bomboş yokuş inişlerinde.
Silarabada çocuklar vardı onlar olmasa pedalda yer vardı
SilMerhaba arkadaşlar. Geçen gün gizli özellik açtırmak için Ankarada bir yere gittim. Yağmur yağınca camları ve tavanı otomatik kapatmasını istiyordum. Ancak cam tavan açıkken otomatik kapatmasını açamadı arkadaş. Camları ve tilt pozisyonundaki tavanı kapatıyor ancak tavan açık çıkmışsanız kapatmıyor. Yol bilgisayarında ek yakıt özelliği açıldı. Kadran selamlama çok gerekli olmasa da açtılar. Birde araçtan inince sellektör atmadan yolunuzu aydınlatma otomatik oldu.
YanıtlaSilTavan açık derken? Perdesi heralde değil mi? Cam tavan sabit malum.
Silaraba tiguan bu arada, yanlış başlığa yazmışım
SilDİKKAT.... YA DİKKAT!.... DEZENFORMASYONA... SEBEP OLUYOSUNUZ....
Silonur bey teşekkürler testiniz kafamda birçok şey aydınlattı ve satın almaya gidiyorum inş yarın
YanıtlaSilatma ziya
SilSlm,
YanıtlaSilben yillarca 3 seri bmw kullandim (E30, E36, E46) ve 2 senedir v40 D3 R design kullaniyorum.
V40 Kalite acisindan 3 serisi ve Audi A4 ile yarisir. (Bmw 1 serisi ve A3 yanina yaklasamaz).
Ayrica, güvenlik konusunda Premium sinifinda tekdir diyorum (ki en önemli konu olmasi gerekiyor, sonucta sizin ve beraberinizdekilerin hayati söz konusu)
Almanya dan selamlar