6 Haziran 2015 Cumartesi
Peugeot 2008 1.6 e-HDi Active
Peugeot'nun küçük crossover modeli 2008 yeniden bizlerle. Daha önce 1.2 litre hacimli benzinli motoruyla bloga konuk olan otomobil şimdiyse PSA grubunun dikkat çeken motorlarından olan 1.6 litre hacimli turbo Diesel üniteyle donatılmış şekilde teste katıldı.
Fransız markanın küçük hatchback modeli 208'in station wagon gövde seçeneğinin bulunmamasını avantaja çeviren araç özellikle şehir içinde biraz daha yüksek yapılı araç sürmek isteyenleri hedeflemiş. Giderek büyüyen SUV ve crossover pazarları göz önünde bulundurularak yapılan bu tercih Peugeot için meyvelerini veriyor gibi görünüyor. 2012 yılında aynı isimli konsepti Paris'te görücüye çıkan model 2013 yılından bu yana piyasada.
Dış Mekan
Fransız üreticilerin uzak durmadıkları bir şey varsa o da dikkat çekici gövde tasarımları. Peugeot'nun da bu geleneği bozmaması güzel. Damarlarında 208 kanı aksa da kuzenine çok benzemeyen 2008'in ön bölümünde, üst kısmında Peugeot yazısı bulunan altıgen panjur, alt bölümü siyah renkli tampon, krom süslemeler, yuvarlak sis farları ve şık tasarımlı farlar dikkat çekerken kaputun yan ve üst bölümleriyle ön camın üzerinde görülen farklı çizgiler ilginç tasarımı pekiştirmiş.
16 inç çaplı jantlar, üzerine sinyal entegre edilmiş yan aynalar, kelebek camlı ön kapılar, şişkin çamurluklar ve siyah renkli kapı altı korumasıyla dikkat çeken yan kısımda port bagaj raylarıyla arka camların üzerine eklenen krom çıta dikkatlerden kaçmıyor.
Arkaya geçildiğinde yanlara doğru uzanan stoplar, kromajlı süslemeye sahip şık spoiler, siyah renkli tampon ve park sensörleri görülebilen aracın boyu 4.159, genişliği 1.829, yüksekliği 1.556, aks mesafesiyse 2.538 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Farklı tasarım anlayışını iç mekanda da devam ettiren 2008'in bu bölümü doğrudan 208'den alınmış gibi görünüyor. Metal görünümlü kapı kolları, koyu renkli plastik trim ve araç boyutlarına göre geniş sayılabilecek cepler kapı içlerini kaplarken direksiyon simidinin solunda far yükseklik ayarıyla park sensörü, Start-Stop, lastik basınç ayarı ve çocuk kilidini kumanda eden düğmeler bulunuyor.
208'de olduğu gibi oval bir şekil sunan çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve yukarıya alınan gösterge paneli aracın en büyük tasarım farklılığı olarak dikkat çekerken simidin arkasında hız sabitleme ve sınırlama sisteminin düğmeleri görülebiliyor.
Üst bölümünde dokunmatik bir ekran bulunan orta konsolda havalandırma ızgaraları ve bu sistemin dairesel kumandaları da yer alırken en alt bölümde 12 Volt soket, AUX ve USB girişleriyle birlikte biri küçük biri de oldukça büyük birer kapaksız göz yer alıyor. Vites konsolunun da kenarlarında renkli kaplamalar kullanılırken vites topuzunun arkasında sürüş modu seçim butonu, küçük bir tepsi, yuvarlak tasarımlı el freni kolu ve kayar kapaklı bir depolama bölümü görülebiliyor.
Arka bölümde de 12 Volt soket sunan Peugeot arka kapı içlerinde de küçük ceplere ve farklı renkli kaplamalara yer vermiş. 350 litre hacim sunan bagaj asimetrik katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde 1.194 litreye genişletilebiliyor. Sırtlıklar katlanırken koltukların alt bölümlerinin de aşağıya doğru inmesi sayesinde bagaj zemini düz kalabiliyor.
Konfor
Sürüş konforuyla tanınan Fransız üreticiler de son yıllarda yaşanan dinamik tepki rüzgarına kapılıyor. Yalnız bu yönelim kesinlikle olumsuz değil. Eskisi gibi yumuşacık süspansiyon sistemleri yerine orta sertlik ayarına sahip olan 2008 gibi araçlar 195/60-16 ölçüsündeki lastiklerle (Bu arada test aracında kış lastikleri bulunuyordu) yol üzerindeki küçük pürüzleri de iç mekana iletmiyor.
Rüzgar sesi izolasyonu B sınıfı standartlarını yakalayabilen otomobilin lastik sesi izolasyonu da başarılı. Dışarıdan dinlendiğinde çok sessiz olmadığı söylenebilecek motorun sesiyse iç mekana toklaşarak iletildiğinden büyük bir rahatsızlığa neden olmuyor.
Konfor donanımı da başarılı olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış yardımcısı, klima, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, çekiş modu seçim butonu (Grip Control), yol bilgisayarı, far ve yağmur sensörleri, elektrokrom iç dikiz aynası, dokunmatik ekrandan kumanda edilebilen araç fonksiyonları, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, USB ve Aux girişleri sunan, Bluetooth bağlantılı ses sistemi ve arka park sensörleri bulunuyor.
Biraz yukarıda kavrayan orta sertlikteki debriyaj pedalıyla hafif kemikli bir şanzımana sahip olan otomobil şehir kullanımında sürücüyü çok yormuyor. Aracın başarılı çalışan bir sistemi de start/stop. Devreye giriş ve çıkışları çok sakin olan bu özelliğin, araç henüz tam olarak durmadan da devreye girebilmesi yakıt tüketimini daha da düşürüyor.
İç mekanda sunulan genişlik B segmenti standartlarında olarak nitelendirilebilirken arka koltuk diz mesafesi de aynı şekilde değerlendirilebilir. Bu bölümde sunulan baş mesafesi de, tavan kaplamasının boşaltması sayesinde başarılı.
Sürüş
Fransız markalarının eskiden kullandığı yumuşak süspansiyon sistemlerini rafa kaldırıyor olması sevindirici. Yüksek yapısına rağmen sertliği başarılı ayarlanmış sistem sayesinde rahatsız edici salınımlara kapılmayan 2008'in sınırları zorlandığında önden kayıyor olması da beklenen bir durum.
5 ileri vitesli manuel şanzımanı hafif kemikli yapısıyla sportif sürüşlerde zevk verirken vites sayısının az olması motorun sürekli gerekli torku üretmesini sağlıyor. 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 92 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen test otomobili 0'dan 100 km/s sürate 11.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 181 km/s olarak açıklanıyor.
1.160 kg ağırlığa sahip olan otomobil çok güçlü olmayan bir motor ve 5 vitesli şanzımana rağmen yakıt tüketimi konusunda başarılı. Test şartlarında 5.5 litre/100 km ortalama tutturan 2008 1.6 e-HDi yavaş fakat sürekli akan şehir trafiğinde bu değeri 4.5 litre/100 km'nin altına çekebiliyor. Daha önce de belirttiğim gibi start/stop sisteminin motoru alışılmıştan erken stop etmesi de özellikle trafik ışıklarında tüketimin daha da azaltılmasına yardımcı oluyor.
Fiyat/Donanım
Peugeot 2008'in Türkiye'de üç motor seçeneği ve yine üç donanım seviyesi bulunuyor. En düşük güce sahip olan 1.2 litre hacimli benzinli motor Access donanım paketiyle kampanyada 55.860 TL'ye alınabilirken yine Active paket ve turbo Diesel motora sahip seçenek 61.875 TL seviyesinden başlayan fiyatlara sahip. Active paketle fiyat 66.375 TL'ye ulaşırken test yazısı yazılırken yapılan kampanya kapsamında 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman ücretsiz olarak donanıma eklenebiliyor.
Standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış yardımcısı, klima, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, yol bilgisayarı, far ve yağmur sensörleri, elektrokrom iç dikiz aynası, dokunmatik ekrandan kumanda edilebilen araç fonksiyonları, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, USB ve Aux girişleri sunan, Bluetooth bağlantılı ses sistem, ESP, ön, yan ve perde hava yastıkları, deri kaplı direksiyon simidi, çekiş modu seçme sistemi (Grip Control), 16 inç çaplı jantlar, LED gündüz aydınlatması ve sis farları bulunan aracın opsiyonel donanımlarıysa SMEG arayüzü ve arka park sensörlerini kapsayan Techno Pack (1.421 TL).
Sonuç
Peugeot'nun şehirli crossover modeli 2008 önceki testimde olduğu gibi küçük boyutlarından beklenmedik derecede geniş iç mekanı, donanımı, sürüş karakteristikleri ve tasarımıyla benden başarılı puanlar aldı.
Hatırlarsanız ilk testte 1.2 litre hacimli benzinli motorun güçsüzlüğünden şikayet etmiştim. Harikalar yaratmasa da turbo Diesel ünite bu performans eksikliğinin de bir yere kadar önüne geçebilmiş. Küçük hacimli Diesel motorların aslen düşük tüketime odaklandıkları düşünülürse aracın kendisinden bekleneni verebildiğini görüyoruz. Bununla birlikte şehirde daha da konforlu sürüş isteyenler şu sıralar ücretsiz sunulan yarı otomatik şanzımanı kesinlikle düşünmeli.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
yazıları okumuyorum sadece sonucu okuyup fotolara baıyorum sorun olur mu onur abi ?
YanıtlaSilBenim için sorun yok. Detay isteyenler okuyabilir geri kalanı. Daha da çok detay isteyenler de soru sorabilir.
Silaracı beğenen varsa bişey sorucam
YanıtlaSilben aracı beğenmedim sebebi şu araç yeni piyasaya çıktı hiç kimse " aa yeni bi model" demedi artık pejo sıktı mı ne ? ayrıca araca takılan saçma sapan tavan çitalarıyla (birilerinin 2003 2006 lı yıllarda ki havaya kapılması "seymen ağa cipi aldım " demesi için olsa gerek ) aracı eski bir görüntüye büründürüyorlar el ffreninin hali zaten içler acısı ama her şeye rağmen dar bagajlı altı yere yakın araba alınmasın bu alınsın trafikte fiesta polo göreceğime bunu göreyim
SilESKİDEN İÇİ MOTORU FOTOĞRAFLARINI KOYARDIN ONUR BEY DAHA UZUN YAZARDIN ŞİMDİ NİYE KISALDI.
YanıtlaSilFotoğrafların tamamı var hala. Yazı da önceki 2008 makalesinden uzun.
SilB segmenti araçları yerden biraz yükseltip mini Crossover diye lanse etmek ve üzerine de 10 bin lira fazladan fiyat koymak moda oldu. Reno clio ve captur ikilisinden sonra, pejo 208 ile 2008 buna güzel iki örnek. Aynı ölçülere sahip 2008 yerine, 10 bin lira daha ucuz 208'i tercih ederim şahsen.
YanıtlaSilKesinlikle katılmıyorum. Birinin içinde kendimi çok daha ferah hissediyorum. Ayrıca diz mesafesi de çok geniş ve ayrıca 208 ile 2008 yanyana geldiği zaman 2008 üst segment duruyor. En dolu 208'i 60.000 vereceğime 2008 en dolu 70.000 çok mantıklı.. en dolu 308 85.000 TL'yi buluyor ve 2008 ile aynı zevki vermiyor.
Sil2008 HER ŞEYİ güzel araba. Almayı planlıyorum.
YanıtlaSilGelecek hafta makyajlısını test ediyor olacağım.
SilSonucu bekliyoruz, teşekkürler.
Sil