26 Ocak 2012 Perşembe

BMW M550d xDrive, X5 M50d ve X6 M50d


Alman üretici BMW asıl işinin motor üretmek olduğunu herkese göstermek istiyor gibi. Geçtiğimiz haftalarda 1 Serisi’nin yeni motor seçeneklerini tanıtan üretici şimdi de sportif modelleri için geliştirdiği güçlü turbo Diesel motoruyla potansiyel müşterilere göz kırpıyor.

Standart modellerle M arasında kalan M Performance modellerinin görünümlerinde daha önce Performance paketleriyle sunulan araçlardan büyük bir farklılık yok. Model isimli kapı eşik kaplamaları, M logolu direksiyon simidi, vites kolu, göstergeler, daha sert süspansiyon sistemi, sportif çizgilere sahip yan etek ve tamponlar, çift egzoz çıkışları, Alcantara kaplı, yüksek yan destekli koltuklar ve metalik renkli kokpit kaplaması araçların hepsinde standart olarak sunuluyor. 19 inç çaplı jantlar X6M 50d dışında kalan modellerde standartken bu araçta 20 inç çaplı jantlara yer verilmiş.

Lafı dolandırmadan kaput altına bakacak olursak araçların seri üretime alınan ilk 3 turbo beslemeye sahip Diesel motorla donatıldığını göreceğiz. BMW’nin büyük başarı yakalayan 3 litre hacimli düz 6 silindirli motorunu temel alan motorların tamamı yine 3 litre hacimli. 381 beygir güç, 740 Nm tork üretebilen ünitelerin tamamı dört tekerlekten çekiş ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulmakta. Yeni motorla donatılan araçların performans verileriyse şu şekilde:


M550d xDrive:

Maksimum sürat 250 km/s (Elektronik olarak sınırlandırılmış)
0-100 km/s: 4.7 saniye
Ortalama tüketim: 6.3 litre/100 km.


M550d xDrive Touring:

Maksimum sürat 250 km/s (Elektronik olarak sınırlandırılmış)
0-100 km/s: 4.9 saniye
Ortalama tüketim: 6.4 litre/100 km.


X5 M50d:

Maksimum sürat 250 km/s (Elektronik olarak sınırlandırılmış)
0-100 km/s: 5.4 saniye
Ortalama tüketim: 7.5 litre/100 km.


X6 M50d:

Maksimum sürat 250 km/s (Elektronik olarak sınırlandırılmış)
0-100 km/s: 5.3 saniye
Ortalama tüketim: 7.7 litre/100 km.

Satışına mayıs ayından itibaren başlanacak olan araçların Almanya pazarı fiyatlarıysa şu şekilde:

M550d xDrive: 80.800 Euro
M550d xDrive Touring: 83.750 Euro
X5 M50d: 82.300 Euro
X6 M50d: 85.800 Euro

11 yorum:

  1. sıkı bir bimmerpost takipçisiyiz sanırım onur bey :)

    YanıtlaSil
  2. Aslında değilim ama onlar da basın bültenlerini çabuk döküyorlar makaleye. Tabi adam fazlası avantajları var ama ben de yetişmeye çalışıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. M550d'nin ortalama tüketimini görünce benim kağnı arabası 1.3 multijeti mazot döküp yakasım geldi... :)

    YanıtlaSil
  4. Gerçek dünya koşullarında daha yüksek olacaktır tabi tüketim değerleri fakat büyük motorların daha az zorlanmaları sayesinde farklar çok büyümüyor genelde. Yoksa 1.3 MultiJet'in de fabrika verisi değerleri günlük kullanımda elde edilenden çok düşük.

    YanıtlaSil
  5. 530d almanın pek bir mantığı kalmadı bizim vergi sistemine göre

    YanıtlaSil
  6. Aynen öyle oldu ama BMW bir düzenlemeyle 550d'nin fiyatını uçurabileceğinden yine de çekiciliğini koruyabilir.

    YanıtlaSil
  7. şimdi bu m550d xdrive sıradan benzinli bi aile arabasından km başına daha az tl mi yakacak. hem de xdrive. shut up and take my money.

    YanıtlaSil
  8. Zorlandığında elbet çıkacaktır 10 litre/100 km üzerine fakat resmi test sonuçlarına göre durum öyle.

    YanıtlaSil
  9. sakin kullanımla 8lt/100km yaksa 8*3,89tl 31,12tl
    sıradan bir benzinli araç insignia gibi 7lt/100km yaksa 7*4.48tl 31.36tl

    YanıtlaSil
  10. Hatta fark daha çok olabilir. Sakin kullanımda 8litre/100 km'ye ulaşabilir m550d fakat Insignia ulaşamayabilir.

    YanıtlaSil
  11. adamlarda teknoloji var kardeş 3 litre motora tek turbo koyoyor arkadan itişte 245 bg. x-drive olunca 258 bg. çift turbo kullanıyor açıklıyor 535 arkadan itişlisi 306 bg. x-drive 313 bg. 3 turbo koyuyor m550d diyor 381 beygir. bu bmw aşmış. bende f10 520d var şimdi çift turboyla 218 bg yapmış şaştım kaldım walla. üç turbolusunu düşünemiyorum bile

    YanıtlaSil