15 Eylül 2016 Perşembe

Volvo S90 D5 AWD Inscription Polestar


Volvo'nun gelecek planlarında çok önemli bir yere sahip olan büyük sedan modeli S90'ı Türkiye'de ilk olarak geçtiğimiz Haziran ayında inceleme şansı bulmuştuk. Buluşmanın üzerinden geçen iki ay boyunca boş durmayan İsveçli firma en büyük sedan seçeneğini Trabzon - Erzurum rotasında basın mensuplarına tanıttı.

İlk olarak, 90'lı yıllarda üretilen 960'ın yeniden adlandırılmasıyla karşımıza çıkan S90 ibaresi 1998 yılında yerini S80'e bıraksa da 2016 yılıyla birlikte İsveçli üreticinin en büyük sedan modellerinin ismi olmaya geri döndü. Türkiye'ye ilk etapta sadece tek motor, şanzıman ve çekiş sistemiyle ithal edilecek olan otomobilin diğer seçenekleri 2017 yılında bizlerle olacak.


Dış Mekan


Daha ilk bakışta yeni nesil Volvo modellerinin yüzüyle dikkatleri üzerine çeken S90'ın bu bölümü XC90'dan izler taşıyor. Özellikle Tor'un çekici temalı LED farlar ve dik bir yerleşime sahip ön panjur güçlü duruşun en önemli yapı taşları.

Inscription donanım paketiyle gelen test araçlarında kullanılan kromajlı süslemeler ön tampon yan alt kapı çizgisi, yan cam çerçeveleri ve egzozlar gibi bölgelerde dikkat çekerken yan aynaların cam altlarına sabitlendiği görülebiliyor.

Küçük yapılı tavan anteni ve büyük LED stoplarının yanında yatık C sütunuyla da dinamik bir görünüm sunan S90'ın gelişitirilmesi sırasında Volkswagen grubundan transfer edilen mühendis ve tasarımcıların dokunuşları hissedilebiliyor.


İç Mekan
 

S90'ın iç mekanı neredeyse tamamen XC90'dan alınmış. Üst bölümünde koyu renkli deri döşemeye yer verilen kapıların ahşap ve metal kaplamalarının altındaysa açık renkli deri kullanılmış. Bowers&Wilkins ses sisteminin hoparlörleri metal korumalara sahipken bütün kapılarda cep sunulmakta. Tamamında metal kapı açma kolları görev yapan kapıların önde yer alanlarında koltuk hafıza butonları da görülebiliyor. Cam ve yan ayna kumandalarıysa sürücü kapısına ergonomik olarak yerleştirilmiş.

Üst bölümü deri kaplı olan ön panele geçilince de kalite algısı değişmiyor. Tepesinde head up display yansıtıcısı ve ses sisteminin ek hoparlörleri bulunan bölümün altında ahşap ve piyano siyahı kaplamalarla metal çıtalar görülebiliyor. Sol kısımda gösterge aydınlatma şiddeti ayarı ve elektrikli bagaj açma-kapatma butonları yer alırken daha da aşağıda büyük bir göz yer alıyor.

Çift renkli deri döşemeye sahip çok fonksiyonlu ve üç kollu direksiyon simidinin arkasında kalın kumanda kolları ve tamamı dijital gösterge paneli görülebilirken orta konsolda, XC90'ınkilerden daha da şık görünen geniş havalandırma ızgaraları arasında büyük bir dokunmatik ekran yer alıyor. Koltuklardan ses sistemine kadar hemen hemen her özellik buradan kumanda edilebilirken daha aşağıya ön ve arka cam rezistans, dörtlü flaşör ve ses sistemi kısa yolları eklenmiş.

Yine deri kaplı olan vites konsolunun ön kısmında bir kapaklı göz yer alırken küçük vites kolunun tasarımı da hoş. İçerisinde bardaklıklar ve 12 Volt soket yer alan bölüm şık bir kayar kapağa sahipken motor çalıştırma ve sürüş modu seçim düğmeleri çok seçkin duruyor. Kol dayanağının altında bulunan gözse CD değiştirici, USB ve Aux girişlerini barındırıyor.

Yüksek lüks seviyesi ikinci sıra koltuklarda da devam ediyor. Bu koltuklarda oturanlar için hem ortada hem de B sütunlarında havalandırma çıkışları yer alıyor. Ön koltukların arasında yer alan ekrandan arka kısımdaki hava sıcaklığı ve üfleme hızı kumanda edilebiliyor. Bu bölümde ayrıca 12 Volt soket yer alıyor. Arka koltuk kafalıkları ön panelden veya arka koltuk sırtlıklarına eklenen düğmeler yardımıyla yatırılabilirken katlanabilir kol dayanağı arkasındaki kapağın sadece bagajdan açılabilmesi pek pratik değil. Kol dayanağına yerleştirilen bir çift bardaklık ve gizli gözse akılcı düşünülmüş.

Kapı camlarında manuel kontrol edilebilen perdeler bulunan test aracının arka koltuk sırtlıkları yatırılamıyordu. Şık tasarıma sahip bagaj kapağının altında 500 litre hacim yer alıyor.


Konfor


Volvo'nun en büyük sedan modelinde konfor, tahmin edileceği gibi öncelikli. İlk etapta araçta görev yapan 255/35 ölçülerine sahip lastikler ve 20 inç çaplı jantlar sürüş konforu hakkında soru işaretleri yaratsa da süspansiyon sisteminin başarısı bu şüpheleri ortadan kaldırıyor. Özellikle test aracında bulunan pnömatik arka süspansiyon, konfor modunda yol bozukluklarını iç mekana çok az iletiyor.

Motor gürültüsü sıfıra yakın olan otomobilin rüzgar ve yol gürültüsü izolasyonu da sınıf standartlarını karşılıyor. Ön bölümde bol hacim sunan S90'ın arka koltuklarında oturanlar, şık bir şekilde alçalan tavan nedeniyle ortalamalarda baş mesafesine sahip olsalar da omuz ve özellikle diz mesafesi bir üst sınıfı zorlar durumda.

Donanım konusunda eksik bulunması zor olan test aracında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom aynalar, ahşap kaplama, deri döşeme, elektrikli koltuklar, dokunmatik bilgi ekranı, yol bilgisayarı, açılır tavan, yarı otonom sürüş sistemi, head up display, anahtarsız giriş ve çalıştırma, dijital gösterge paneli, elektrikli, ısıtmalı, destekleri ayarlanabilir, hafızalı ön koltuklar, dört bölgeli tam otomatik havalandırma sistemi, 1.400 Watt çıkış gücüne sahip, 19 hoparlörlü Bowers & Wilkins ses sistemi, LED farlar, far yıkama sistemi, far ve yağmur sensörleri, arka kapılarda perdeler, arka aksta pnömatik süspansiyon sistemi, elektrikli bagaj kapağı, navigasyon sistemi, 360 derece kamera, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri, otomatik park yardımcısı, radarlı hız sabitleme sistemi ve çok fonksiyonlu direksiyon simidi bulunuyordu.

Aracın konfor seviyesine büyük katkı sağlayan bir diğer donanımsa 8 ileri vitesli tam otomatik şanzıman. Yumuşak geçişlere sahip olan ünitenin çalışma karakteri, aracın sürüş modlarıyla uyumlu olarak değişebildiği gibi vites kolu üzerinden kumanda alabilmesi de olumlu. Bunun yanında bazı durumlarda direksiyon arkasında kulakçık aranmıyor değil.


Sürüş


Doğrusunu söylemek gerekirse S90'ın en çok merak ettiğim özellikleri bu bölümde gizli. Modüler platformunu XC90 ile paylaşan otomobil 20 inç çaplı jantlar ve ortalama sertlikteki ön süspansiyon sistemiyle dengeli bir sürüşe sahip. Arka aksta kullanılan pnömatik süspansiyon sistemi sürüş modu seçeneklerinin yardımıyla karakter değiştirebilirken direkt tepkiler verebilen elektrohidrolik direksiyon simidi hissiz.

Zorlandığında hafifçe önden kaymaya başlayan S90'ı çizgisine döndürmek kolay. Yüksek tork ve dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde çizgisine rahatça döndürülebilen S90'ın yardımcı güvenlik sistemleri de çok heyecan yaşamanıza izin vermiyor.

Uyluk desteklerinin yanında yan destekleri de ayarlanabilen ön koltuklara sahip olan test aracını performanslı kullanırken 1.8 tonun üzerindeki ağırlığını hissetmek zor. Özellikle de frenleme sırasında. Çok kısa stroklanmamış pedal Alman ve Japon otomobilleri arasında kalan bir dozlanma karakteristiğine sahip.

Yarı otonom sürüş özelliğine sahip olan S90'ın bu özelliğinin çalışması için ellerin direksiyon simidinde olması zorunluluğu bulunuyor. Ayrıca araçta büyük hayvan tanıma ve acil durum fren yardımcıları da sunulmakta.

D5 uzantılı araçların kaputu altında görev yapan 2 litre hacimli Diesel motor çift turbo beslemeye sahip. Standart haliyle 235 beygir güç, 480 Nm tork üretebilen ünite sürdüğümüz Polestar paketli araçta 240 beygir güç, 500 Nm tork üretebilmekte. Aracın canlı karakterine büyük katkısı olan motor 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.

Bir performans modeli olmasa da hantal olmayan S90 D5'in ilginç özelliklerinden birisi olan Power Pulse, bir hava kompresörü sayesinde turbo boşluğunu ortadan kaldırmayı hedeflemiş. Özellikle sürüş sırasında hissedilir bir etkiye sahip olan bu özelliğin asıl avantajıysa turbo doldurulmadan yapılan ilk hızlanmalarda ortaya çıkıyor. Normal sürüş sırasında da motorun tepkileri ışık hızında olsa da acil hızlanmalarda şanzımanın vites küçültmesini beklemek gerekiyor. Bu küçültmeler vites kolundan manuel olarak yapılabilse de dinamik karaktere direksiyon arkasına yerleştirilmiş kulakçıklar çok yakışırdı. Tıpkı yere sabitlenen gaz pedalının araca yakıştığı gibi.

0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen test otomobilimin maksimum sürati 240 km/s olarak açıklanıyor. Yapılan test sürüşü sırasında geçilen Trabzon-Erzurum hattında elde ettiğim ortalama yakıt tüketim değeri 7.3 litre/100 km oldu ki aracın sunduğu özellikler düşünüldüğünde değer başarılı.


Fiyat/Donanım


Türkiye'de ilk etapta tek motor, şanzıman ve çekiş sistemiyle satılacak olan Volvo S90 ailesi önümüzdeki aylarda genişleyecek. İki donanım paketine sahip olan otomobilin giriş versiyonları Momentum adına sahip ve fiyatları 291.540 TL seviyesinden başlıyor. Inscription paketli araçlar içinse 317.340 TL isteniyor. Test aracında yer alan opsiyon fiyatlarını ilerleyen haftalarda sizlerle paylaşacağım.


Sonuç


Volvo'nun yeniden doğuşunda önemli bir yere sahip olan S90'ın nişan aldığı nokta belli. Alman premium sedan modellerini gözüne kestiren Volvo, S90'ın Türkiye'ye getirilen ilk seçeneğinde sunduğu özelliklerle neredeyse BMW 525d xDrive'ın ikizi gibi. Motor gücü, fiyat, çekiş sistemi, şanzıman, ağırlık ve performans gibi birçok kategoride Alman rakibiyle burun buruna olan Volvo'nun etkileyici tasarımı karar mekanizmasında önemli yere sahip olacak.

Şık görünümünün ardında yüksek konfor seviyesi ve yeterince performans sunabilen S90 D5, yakıt tüketimi konusunda da sahibini üzmeyecek bir otomobil. Gerek yüksek tork gerekse başarılı frenleriyle ağırlığını hissettirmeyen bir otomobil olan S90'ın 1.6 litre kategorisinde bir motor seçeneği olmasa da hacimlerin 2 litre üzerine çıkmayacağını bilmek güzel.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

5 yorum:

  1. En çok da ben bu arabadan çıkmadan yıllar önce haberdar olmuş , yabancılar tarafından yapılan testlerini , lansmanlarını izlemiş kısacası bu araca gönül vermişken , tüm bu saydıklarımın hiç birini yapmamış birileri alıp binecek hemde bunu 2016 yılında yapacak birilerinin olması koyuyo be . Mercedese gidecek e serisi pahalı diye bide buna bakıp alacak mesela . Neyse onların olsun napayım , ne yapabilirim ki zaten . Babamın 2013 301ine binebilmek için annemin beni Migrosa alış verişe göndermesini bekliyeyim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Dediklerin aynısını rr evoqueda ben yaşamıştım . Sonuç ; zengin iş adamlarının karıları poker partisine giderken kullanıyor :D . Yanlız aramızda ki tek fark ben babamdan araba beklemiyorum da , onun yerine b kasa astramla her ay sanayideki bir başka opelci ustayla tanışıyorum .

      Sil
    2. OOff.. aynı dert bizde de fazlası ile zuhur haldedir, Bizim ailecek çocukken hiç otomobilimiz olmadı. Ailecek büyüdükten vede topluca yaşlandıktan sonra ancak alabildiğimiz, Evimizin ortak arabası olan vede şu an binemediğim 2005 polo basicline mize bile hasretim, O 1.4 motoru ile lpg yakmasının bile bize ay başında külfete dönüşmesi, yıllık bakım masrafının (yağ su vb.) yan serviste bile 200 tl olması... bir kılıf taktıralım dedik 250 tl ye çıkması üstelik kışlık lastiklerle bu yazı bile geçirmemiz bundan dolayıdır ki 2017 yılına girmeden yine 450 civarı tutacak olan kışlık lastikler almanın vermiş olduğu ekonomik ıstırap artık hayatı bana zehr eyliyor. Çocukluğumdan beri hayalini kurduğum bu lüx araçlardan midem bulanıyor artık, bilmem kaçıncı model ve serileri çıktı.. yıllar geçti hep eller bindi eskitti onlar eskittikçe benim de ruhum eskidi. oto siteleri videoları dahası izlemediğim meraklanmadığım araştırmadığım araç ve türevi kalmadı lanet olsun!Araba bize uzak biz arabaya. Son sözüm Volvo s90 efendiye dir, benim olmadıktan sonra seni sevmeyeceğim git ellere gözüm görmesin seni... Volvo S90.

      Sil
  2. Jilet gibi araba. a6 , 5er görmekten bıkan , a dan hallice e serisini özgün bulmayanların aracı işte.

    YanıtlayınSil
  3. 2.resim mütiş değil mi ya off be

    YanıtlayınSil