25 Eylül 2014 Perşembe

Mercedes-Benz C63 AMG


Mercedes C Serisi en güçlü versiyonuna kavuştu. AMG GT modelinin aksine yüksek tansiyondan uzak bir bekleme dönemi geçiren otomobil önceki nesil modelden daha yüksek performanslı.

Otomobilin tasarımında, rakiplerinden BMW M3'te olduğu gibi abartılı olmayan bir sportiflik görmek mümkün. Geniş hava girişlerine sahip ön tampon ve AMG imzalı ön panjurla farklı bir görünüme kavuşan otomobilde farklı yan etekler, 18 inç çaplı jantlar, dörtlü egzoz çıkışı ve difüzör bulunuyor.


İç mekanda da sportif bir hava estiren Mercedes alt kısmını düzleştirdiği direksiyon simidini deri ve Alcantara ile kaplarken karbon fiber orta konsol, metal pedal seti, AMG logolu orta konsol göz kapağı ve ışıklandırılmış kapı eşikleri, özelleştirilmiş gösterge paneli, özel paspaslar ve daha yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar donanıma eklenmiş.


Süspansiyon sistemi üç kademeli sertlik ayarına sahip olan C63 AMG'nin fren sisteminde görev yapan disklerin çapı da önde 360, arkadaysa 330 mm.

Kaputu altında AMG GT'den tanıdığımız çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli v8 motor bulunan otomobil standart versiyonunda 476 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 250 km/s'te sınırlandırılmış.


AMG S versiyonlarında siyah renkli süslemeler ve 19 inç çaplı jantlar sunan araç arkada kilitli diferansiyele sahipken akslar da elden geçirilmiş. Aracın artan performansına paralel olarak frenlerinde de karbon seramik diskler kullanılmış.

Aynı motorun 510 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen versiyonuna sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.0 saniyede ulaşıyor. Araçların station wagon seçenekleri 100 km/s sürate ulaşabilmek için 0.1 saniye ek süreye ihtiyaç duyarken ortalama yakıt tüketim değeri 8.2 litre/100 km'ye kadar inmiş.

2 yorum:

  1. mercedes şu saçma ipad ekranını kaldırmadığı sürece uçan araba yapsa sevemicem sanırım...

    YanıtlaSil
  2. Ekran o kadarrahatsız edici ki ön konsola konsantre olamıyorum.

    YanıtlaSil