19 Ağustos 2014 Salı

Škoda Fabia


Özellikle son haftalarda değişik açılardan çekilmiş fotoğrafları internete sızan küçük Škoda modeli Fabia'nın ilk resmi görselleri paylaşıldı. Aracın tasarımında ailenin diğer otomobillerinin izlerini görmek mümkün.

Küçültülmüş bir Rapid Spaceback'i andıran yeni nesil Fabia'nın dış görünümü tahmin edildiği gibi köşeli çizgilere sahip. Kaput üzerinde ek dalgalanmalara yer verilirken yan bölümde de hem üst hem de alt kısımda birer uzun şerit dikkatlerden kaçmıyor.

Daha önec Volkswagen Polo'da tanıtılan PQ ile Golf'te kullanılan MQB platformlarının bir karışımına sahip olan Fabia'nın ağırlığı ortalama 65 kg azalmış. Bu sayede aracın giriş modeli artık 980 kg boş ağırlığa sahip.


İç mekanında da köşeli çizgiler hakim olan Fabia'nın ön konsolu yepyeni olsa da tanıdık hatlara sahip. Kapı içi cepleri genişletilen otomobilin dirsek mesafelerinde de artış var. USB girişiyle akıllı telefon fonksiyonlarını dokunmatik ekrandan kumanda edebilen MirrorLink'e sahip ilk Škoda modeli olan yeni nesil Fabia'nın bagaj hacmi de 330 ile 1.150 litre arasında değişiyor.

İlk etapta düşük güçlü motor seçenekleri tanıtılan aracın benzinli ünitelerinin hacimleri 1 ve 1.2 litreyken üretilen güç 60 ile 110 beygir arasında. Sadece 1.4 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılacak olan Fabia'nın bu ünitesi de 75 ile 105 beygir arasında güç üretebilecek.

11 yorum:

  1. Polo gibi yaşlı bir aracın platformuna sahip olması biraz kötü olmuş. Gerçi önceki nesil Fabia da öyleydi. Sebebi neydi ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Skoda, Volkswagen'in en düşük fiyatlı markası konumunda büyük dörtlüde. Dolayısıyla daha eski platformlar kullanılması normal.

      Sil
  2. Görünüş aynı,motorlar aynı kısacası batı cephesinde değişen bir şey yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçi belliydi son fotoğraflardan ama yine de hafiften hayal kırıklığı yaratmadı değil bende.

      Sil
  3. ya nolacadı . vw grup bu amacı para kazanmak bide böyle düşün

    YanıtlaSil
  4. polo'ya bu kadar benzetmede amaç ne çözemiyorum. önceki daha farklıydı. özgün tasarıma biraz yol ver ey vw.

    YanıtlaSil
  5. 1.4 tdi motorun 105 hp ye çıkması yeni 1.6 dizelin yolda olduğunu gosteriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık 1.6 TDI olmayacağını gösteriyor da olabilir. Bir de 115-120 beygir güç üretebilen versiyonunu hazırlayıp arayı 2 TDI ile doldurabilirler. Tabi böyle yapmamaları Türkiye için iyi olur.

      Sil
  6. Kesinlikle katliliyorum size Onur Bey zira 1.6 Tdi olmaması büyük eksiklik olur Türkiye için.Ama gelirse de 105 hp üstü bir 1.6 Tdi iyi olur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  7. yazık ettiler vRS' i kaldırarak :( Onur bey polo gti ile fabia vrs' in satış miktarları hakkında bilginiz varmı? türkiye ve avrupa olarak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satış rakamlarını bilemiyorum ama Türkiye'de ezici üstünlüğü var Polo GTI'ın.

      Sil