3 Mayıs 2014 Cumartesi

Hyundai Elantra 1.6 CRDI Elite Otomatik


Hyundai'nin sedan modellerinden Elantra'nın çıkışı sürüyor. Geçen yıl test ettiğim benzinli motora sahip versiyonun A.B.D. ve Rusya pazarı öncelikli tasarlanması nedeniyle Avrupa ve dolayısıyla Türkiye pazarı için bazı eksikleri bulunduğundan dert yanmıştım. Benim gibi düşünen müşterilerini duymuş gibi görünen marka bu modelini hafifçe makyajladı.

Makyajın yanında donanıma yapılan eklemelerle de dikkatleri çeken aracın en önemli yeniliğiyse şüphesiz 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru. Otomatik şanzımanla da sunulan bu ünite daha önce i30 CW modelinde test ettiğim motorla aynı. Hyundai'nin basın lansmanıyla birleştirdiği test sürüşü etkinliğinde aracı İstanbul ile Edirne arasında çizilen parkurda yaklaşık 550 km boyunca sürme şansım oldu.


Dış Mekan


Gövdesinin ana hatlarında büyük bir farklılık olmayan otomobilin yanlara doğru uzayan farlarına şık görünümlü gündüz aydınlatmaları eklenirken ön panjurda küçük bir değişiklik var. Sis farları da uzatılan Elantra'nın hava emiş kanalında da daha az krom kullanılmış.

16 inç çaplı jantları makyaj öncesi versiyonunkilerden daha şık duran otomobilin bu aksesuarı hala biraz küçük görünüyor. Reklamlarda görülen 5 kollu jantlar en azından üst donanım seviyesinde sunulabilir. Makyajla birlikte alınabilen yeni gövde renkleriyse canlılıklarıyla dikkat çekiyor.

Arka kısımda koyulaştırılmış stoplar ve alt kısmı siyah plastikten oluşan tampon dikkat çekerken tamponun iki yanına reflektörler eklenmiş. 4.550 mm'lik boyu eskisinden 20 mm uzun olan otomobilin 1.775 mm genişliği, 1.445 mm yüksekliği ve 2.700 mm'lik aks mesafesindeyse değişiklik yok.


İç Mekan


Hyundai'nin tipik dalgalı çizgilerinin kullanıldığı iç mekanda koyu renkli döşemeler kullanılsa da daha önce testime konuk olan Elantra'da olduğu gibi açık renkli örnekler de seçilebiliyor. Metalik görünümlü plastik kaplamalarla da zenginleştirilen kokpit mavi ışıklandırmayla aydınlatılıyor. Aracın iç mekanında Avrupalı tüketicilere ilginç gelecek bazı donanım ve tasarım detayları mevcut. Bütün kapı içi ceplerine bardaklık ekleyen Hyundai yakıt deposu ve bagaj kapağı açma düğmelerini sürücü koltuğunun altına yerleştirmiş.

Bu sınıfta bulunan bir araçta standart olarak sunulması sevindirici olan üç boyutlu navigasyon sistemi büyük bir dokunmatik ekrana sahip. Beyaz aydınlatmalara sahip yol bilgisayarı i30'da olduğu gibi üç boyutlu ekrana sahip olmasa da verdiği bilgiler aynı. Başarılı bir ses sistemine sahip olan Elantra'nın ilginç özelliklerinden bir diğeri de arka koltuk yolcularına farklı müzik dinleme olanağı sunması.

Çift bölgeli otomatik klima ve ses sisteminin hafifçe makyajlanan büyük düğmeleri şık bir tasarıma sahipken vites konsolunun iki yanına yerleştirilen cepler kullanışlı. Orta konsol altına kapaklı bir göz yerleştirilen otomobil bu bölümde çakmak, USB ve Aux portları sunmakta. Orta havalandırma ızgaraları dokunmatik ekranın yanlarına alınırken eskilerinden boşalan yere motor çalıştırma düğmesi eklenmiş.

Aracı daha Avrupai bir havaya büründüren değişikliklerden bazıları düz bir yola sahip otomatik şanzıman kolu, deri kaplı direksiyon simidi, elektrikli sürücü koltuğu ve metal pedal seti olarak sayılabilir. Vites konsolunda iki bardaklık, küçük bir kapaksız göz, el freni kolu ve yerinden çıkartılabilen küllük bulunurken en arka bölümde, altında büyük bir göz yer alan kol dayanağı görülebiliyor.

Koltukları oldukça geniş zeminli olan otomobilin önde sunulan hacmi C segmenti seviyesinde olsa da arkada sunulan diz ve omuz mesafeleri etkileyici. Arka koltuklarda üç adet kafalık ve üzerinde çift bardaklık bulunan ortada kol dayanağı sunuluyor. Bu bölümde sunulmasını sevinçle karşıladığım bir donanım da havalandırma kanalları oldu. 485 litre hacimli bagaj hacmini genişletmek için arka koltuk sırtlıklarını, bagaj içerisinde bulunan kumandaları kullanarak açmak ilginç bir özellik olarak dikkat çekerken bagaj kapağına, geri görüş kamerasının yanına eklenen açma düğmesi kullanışlılığı artırmış.


Konfor


Elantra, gerek donanım gerekse süspansiyon performansı olarak konforlu sayılabilecek bir otomobil. Süspansiyon sistemi orta sertlikte olan aracın geniş yanaklı lastikleri yoldaki bozuklukları iç mekana süzerek verirken özellikle rüzgar sesinin içeriye alınmaması olumlu. Yol gürültüsü izolasyonu biraz daha zayıf olsa da sınıfının en sessizlerinden olan motor için aynı şeyi söylemek güç. Aracın dışında bile oldukça sessiz olan ünitenin iç mekana yansıyan gürültüsü de düşük seviyede.

Geniş koltuk yüzeyleriyle de konfor sağlayan otomobilin geniş iç mekanı sunroof sayesinde biraz daha ferahken rahatlığı artıran donanımlar arasında elektrikli cam ve aynalar, çift bölgeli otomatik klima, navigasyon sistemi, Aux ve USB girişlerine sahip, Bluetooth bağlantılı ses sistemi, 3 farklı sertlik moduna sahip direksiyon simidi, hız sabitleme ve sınırlandırma, geri görüş kamerası, arka park sensörleri, anahtarsız giriş ve motor çalıştırma, ön ve arka kol dayanakları, elektrikli sürücü koltuğu ve yol bilgisayarı sayılabilir.

Otomobilin en dikkat çekici konfor donanımı olan 6 ileri vitesli otomatik şanzıman benzinli modelde olduğu gibi başarılı ve sarsıntısız geçişlere sahip. Çok aceleci olmayan şanzıman çabuk vites küçültmekten kaçınırken artık düz yollu olan vites kolu üzerinden manuel olarak da kumanda edilebiliyor.


Sürüş


Makyajlı Elantra'nın süspansiyon sistemi de elden geçirilmiş. İlk test ettiğim Elantra gibi orta sertlikte süspansiyon sistemi ve 205/55-16 ölçülerine sahip lastiklerle donatılan otomobilin seri şerit değişimlerine verdiği tepkiler artık daha kesin ve dengeli. Tipik bir önden çekişli araç davranışı sergileyen Elantra zorlandığında önden kaymaya başlasa da ESP yardıma yetişip ön bölümü rayına oturtmayı başarıyor. Bu arada metal pedal setinde gaz pedalının yere sabitlenmiş olması dozlamayı daha kolay bir hale getirmiş.

Sunulabilecek bir 17 inç çaplı jant opsiyonuyla sertliği biraz daha artırılabilecek olan Elantra bu şekilde daha eğlenceli dakikalar garanti edebilir.

Kaputu altında Türkiye'ye özel bir yenilik olarak tanıtılan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor bulunan makyajlı Elantra performans konusunda benzinli kardeşini aratmıyor. Daha önce i30 CW testime konuk olan ünite 128 beygir güç ve daha da önemlisi 280 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 11.5 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 190 km/s.

Sakin ve sabit süratli kullanımlarda ortalama yakıt tüketim değeri 5 litre/100 km civarına indirilebilen otomobil hem yüksek sürat hem de dar köy yollarından oluşan ilk etapta 6.3 litre/100 km ortalamasına ulaşabilirken daha tempolu bir otoyol sürüşünün ardından yoğun İstanbul trafiğine girdiği ikinci etabı 7.2 litre/100 km ortalamasıyla tamamladı.


Fiyat/Donanım


Hyundai'nin opsiyonsuz zengin standart donanım sunma geleneği bu araçta da devam ediyor. Style donanım paketi ve manuel şanzımanla anahtar teslim satış fiyatı 71.190 TL olan Elantra 1.6 CRDI'ın otomatik şanzıman farkıysa 3.800 TL. Elite donanım paketi sadece otomatik şanzımanla satılırken fiyatı 83.990 TL.

Standart donanımı zengin olan araçta 16 inç çaplı jantlar, sis farları, arka park sensörleri, LED gündüz farları, elektrikli cam ve yan aynalar, 3 farklı sertlikte ayarlanabilen direksiyon simidi, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli sürücü koltuğu, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, sunroof, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, çift bölgeli otomatik klima, dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, USB ve Aux girişlerine sahip ve Bluetooth bağlantılı ses sistemi, ön ve arka kol dayanakları, far ve silecek sensörleri, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ön, yan ve perde hava yastıkları, arka koltuk havalandırma kanalları ve metal pedal seti sunuluyor.


Sonuç


Hyundai'nin farklı pazarlarda başarıya ulaşmış Elantra modeli, i30'un piyasaya çıkmasıyla Avrupa ve Türkiye pazarlarında ikinci plana atılmış gibi görünse de makyaj sonrasında durum değişti. Avrupalı tüketicilerin otomobillerinde aradıkları aksesuarlar modelin standart donanımına eklenirken görünümde de ufak fakat dikkat çekici yenilikler bulunuyor.

Donanım ve tasarımın yanında sürüş karakteristiklerinde de güncellemeler yapılan Elantra artık ağırlıklı olarak A.B.D. ve Rusya pazarlarına dönük bir yol izlemiyor. Bunun en önemli göstergesi de i30'da da kullanılan başarılı turbo Diesel motor ve tam otomatik şanzıman ikilisinin araçta yer bulması. Yakıt tüketimini düşürürken performanstan da ödün vermeyen yeni ikilinin model satışlarında bir doping etkisi yapması kaçınılmazmış gibi görünüyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

15 yorum:

  1. passat ın insignia nın içeride sürücüye yaşattığı tokluk hissini elentra da yaşatıyor mu onur bey ?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. jetta ve astra sedan diye soruyu düzeltirsek daha sağlıklı olur sanırım :) zira elantra'nın bulunduğu sınıf,bahsettiğim araçları da kapsayan c segmenti sedanlar

      Sil
    2. Almanların hala biraz gerisinde tokluk hissi. Fransız ve Japonlarlaysa kafa kafayalar. Bir sonraki nesil modelleri bakliyorum Almanların yakalanması için.

      Sil
  2. Fiyatı biraz pahalı olmuş. 50 bin, 60 bin tl civarında olsa hiç düşünülmeden alınabilecek bir otomobil. hele Türkiye şartlarında. 71 bin lira bu araç için çok fazla.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. zaten pahalı olan araç fiyatları döviz kurunun artması ile ortalama gelir seviyesindeki kesim için iyice ulaşılamaz hale geldi, döviz kurunda yaşanan gevşeme fiyatlara henüz bir indirim olarak da yansımadı. Yıl sonunda yine indirimli kampanyalar gelecektir. igb

      Sil
    2. Test aracı 84.000 TL hatta yalnız sınıfının en güçsüz motorlarından birine sahip Jetta'nın, Navigayon, elektrikli koltuk ve sunroof gibi pahalı donanımları olmadan 89.000 TL'ya satıldığını da hatırlatırım.

      Üç beş kuruş düşen kurun getireceği indirim maksimum %10 olur. Adam gibi fiyatlar için acilen vergilerin indirilmesi lazım. Bu aracın bile üzerinde %75 civarı vergi var. Bir Avrupa ortalamasına indirilse vergiler zaten aracın fiyatı 50-60 bin aralığına iner.

      Sil
  3. İnsanlarin Hyundai düşmnaligini, kinini, öfkesini anlamiyorum. 1996 model yumurta kasa Accent almistim 0 km. O zaman da tofas sahin dogan ve Renault broadway, spring sahipleri begenmezlerdi onu. Hyundai hicbir zaman hicbir modeliyle sevdiremedi kendisini oysa. Garip bir durum.

    Alman saglamligi denir durur oysa Santa Fe'nin ABD deki carpisma testlerinden tum zamanlarin en iyi skorunu aldigini herkes göz ardi eder. Audi Q7, X6, Mercedes, Ford Chevrolet vs arazi araclarinin hicbirisi bu sonuca ulasamamistir. Ama sorsan digerleri tank gibidir. Hyundai amblemini cikarip Toyota koysan, ove ove bitremezler bu araclari.

    Ayni bahtsizligi Ford da da gorursunuz. Kimse ovmez Focuslari. Halbuki tum otoriteler yol tutusta kendi sinifinda 10 yildir referans gosterildigini kabul ederler. İlginç.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Hyundai'nin Türkiye'de karşılaştığı önyargı biraz da kendilerinin hatası. Renault 12 ve Kuş serisi zamanında bu araçlara rakip olarak gelmişti Hyundai. Aradan geçen senelerde çok ilerlese de hala o zamanların anıları var insanların akıllarında.

      Volkswagen de tersini yaptı bunun. O zamanlarda Polo Classic gibi bir araç sürdü piyasaya. Diğerleri karşısında çağ atlamış gibi görünüyordu ama sonuçta giriş modeliydi markanın. O günlerde oluşan kalite düşüncesi sayesinde premium sınıf fiyatlarına satabiliyorlar şimdi araçlarını.

      Sil
    2. Ford konusuysa beklentilerle ilgili. Ford'da çalışmış birisi olarak da söyleyebilirim ki markanın yol tutuşa verdiği önem büyük ve genelde de sınıfındaki en başarılı altyapıya sahip araçlarını üretiyor. Bunun yanında kaç kişi yol tutuşu birinci planda tutuyor tartışılır. Bana gelen sorular genelde az yakan, güvenli ve konforlu araç isteyenlerden oluyor. Zaten Türkiye'ye gelen cılız motorlarla araçların gerçek potansiyellerini görmek zor.

      Sil
    3. kesinlikle katılıyorum.yani isviçre gibi sokaktaki en ucuz aracın golf gti olduğu bi memlekette yaşıyo olsak yol tutuşa bakalım da 120-130 beygirlik araçların 'güçlü' kabul edildiği bi ülkede aracın m3 (ya da yeni adıyla m4) yol tutuşu olsa ne olur olmasa ne olur.çevremdeki birçok insan en iyi araç renault megane diyo yakıt tüketiminden dolayı düşünün :)

      Sil
  4. hyundai'nin bu tasarım anlayışını koruması için bu modelin başarılı olmasını isterim. türkiye'deki hardcore vergiler yüzünden, abd için ekonomik bir model olan bu araç burada lüks gibi fiyatlanıyor.

    YanıtlayınSil
  5. Merhabalar elentra elit dizeli ile octavia dizel üst paket arasında çıkmaz sokaktayım sizce hangisini tercih etmek lazım. şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Beklentilere göre değişir. Örneğin bagaj hacmi öncelikliyse Octavia ama performans daha önemliyse Hyundai. Benim için daha güçlü motor ve tam otomatik şanzıman Elantra'yı öne geçiriyor ama dediğim gibi beklentilere bakar seçim.

      Sil
    2. açıkçası benim için önemli olan yol tutuş, performans ama mutlaka yakıt ekonomisi.Özellikle wv grudbunu n düşük yakıt tüketimi olduğunu biliyorum ama benim ibre elentra diyor fakat yakıt konusunda sıkıntı yaşayabileceğim ve otomatik şanzımanın da da sorunlu olduğu söyleniyor. Bu çerçevede fikir verebilirseniz çok sevinirim. Teşekkür ederim.

      Sil
    3. DSG sorunlarını duydum daha önce ama tam otomatik şanzımanlarda sorun çıkması az görünen bir şey.

      Tüketim konusunda Renault ve Volkswagen grubu başarılı fakat 110 ve 105 beygir güç üretebilen motorların performansı Elantra'nınkinden düşük. Özellikle şehir içi trafikte konfor konusunda da tam otomatik şanzımanın üstünlüğü var.

      Sil