25 Eylül 2013 Çarşamba
Seat Toledo 1.6 TDI Ecomotive Style
Seat'ta değişim rüzgarları esiyor. Geçtiğimiz yıllarda yuvarlak hatlı tasarımlar ve normalden yüksek tavan yapılarıyla dikkatleri üzerine çeken modeller yeni nesilde yerlerini köşeli hatlar ve yeniden alçalan tavanlara bıraktı. Bu yeniliklerle birlikte bazı ilginç tasarım detaylarını yitiren yeni nesil araçlar daha ciddi görünümleriyle farklı bir havaya bürünmüş.
Değişimden nasibini alan modellerden birisi de Toledo. Üçüncü nesilde yüksek yapılı ve dik inen bagaj kapağına sahip bir hatchback olarak tanıdığımız otomobil dördüncü nesille birlikte bir liftback halini aldı. Yeni görünümüyle daha da iddialı olan otomobilin turbo Diesel motorla donatılan versiyonunu sizler için test ettim.
Dış Mekan
4.482 mm boya, 1.703 mm genişliğe ve 1.461 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.602 mm olarak açıklanıyor. Ailenin yeni nesil modellerinde kullandığı köşeli far tasarımına sahip olan otomobilde bu köşeler yan aynalar, tamponlarda göze çarpan detaylar ve stoplarda devam ediyor.
Genel görünümünü sade olarak nitelendirebileceğimiz otomobilin 16 inç çaplı jantları şık dururken bagaj kapağı açma düğmesinin Seat logosu olarak gizlenmiş olması tasarımdaki bütünlüğü artırmış.
İç Mekan
Volkswagen ailesi otomobilleri içerisinde bulunmuş olanlara yabancı gelmeyecek olan iç mekanda açık renkli döşeme ve yüzeyler ferahlık hissini artırırken kromajlı kapı kolları ve havalandırma ızgarası çerçeveleri daha lüks bir hava yaratmış. Şoför kapısında elektrikli cam ve aynaların kumandalarıyla birlikte ortalama genişlikte bir göz de bulunuyor.
Sade bir görünüm sunan havalandırma çıkışlarının yanında ortasında yol bilgisayarı bulunan yuvarlak göstergeler de Volkswagen modellerinden tanıdık. Üç kollu direksiyon simidinin üzerinde ses sistemi ve yol bilgisayarı kumanda düğmeleri yer alırken tanıdık tasarımlı navigasyon ve ses sistemi dokunmatik ekranıyla kullanım kolaylığı sunuyor. Sistemin Aux ve USB girişleri orta konsolun altına alınmış.
Havalandırma sistemi dijital göstergelere sahip olan Toledo'nun orta konsolu altında iki bardaklık bir de kapaksız göz yer alıyor. Vites konsolunda şık tasarıma sahip vites topuzunun arkasında el freni ve yüksekliği ayarlanabilen, kapaklı kol dayanağı bulunuyor.
İç dikiz aynası üzerinde gözlük kabı sunulan otomobilde yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri ön koltuklar arkasında eşya bölümleri yer alıyor. Arka koltuklar için dört adet bardaklık sunan Seat kol dayanağına yerleştirdiği bardaklıkların genişliğini ayarlanabilir yapmış. Arka kapı içlerinde de küçük gözler sunulurken bu bölümde elde edilen diz ve baş mesafesi dikkat çekici.
550 litre gibi geniş bir bagaj hacmine sahip olan Seat Toledo'nun arka koltuk sırtlıkları asimetrik olarak katlanabildiği gibi orta kısımda bulunan küçük kapak sayesinde ince uzun eşyaların taşınması kolaylaşıyor. Bagaj bölümünde kullanışlı plastik kancalar da sunan otomobilin arka çamurluk bölmeleri gerisinde sunduğu açık gözler de işlevsel.
Konfor
Bulunduğu segment dolayısıyla yüksek bir konfor seviyesine sahip olması beklenmeyen aracın sunduğu donanımlar bunun aksine işaret ediyor. Elektrikli cam ve aynalar, direksiyon simidi üzerinden kumanda edilebilen ses sistemi ve yol bilgisayarı, dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, tam otomatik havalandırma ve hız sabitleme sistemi gibi aksesuarlar konforu artırıyor.
Koltukları da konfor ağırlıklı, geniş minderlere sahip olan Toledo'nun arka yaşam alanında sunulan diz ve baş mesafeleri sınıfının iyileri arasında bulunuyor. Yükseklik ve derinliği ayarlanabilen direksiyon simidi sayesinde ideal sürüş pozisyonu kolayca bulunabilirken hem ön hem de arkada sunulan kolçaklar yolculara rahatlık sunan aksesuarlar arasında.
Orta sertlikte bir süspansiyon sistemine sahip olan Toledo'nun sürüş konforu da başarılı. Çok yumuşak olmayan süspansiyon sistemi istenmeyen dalgalanmalara sebebiyet vermezken 16 inç çaplı jantlarla eşleşen lastikler de yeterli yanak genişliğine sahip.
İç mekan tasarımı Volkswagen ailesinde yer alan diğer otomobilleri hatırlatan Toledo'nun sunduğu kalite seviyesi doğal olarak daha yüksek fiyatlı kardeşlerinden farklı. Konsol ve kapı içlerinde sert plastikler kullanılırken bazı donanımların içeriği de maliyet düşürme işleminden etkilenmiş. Örneğin bütün camlar elektrikli olsa da sürücü kapısında sadece ön camların kumandası bulunuyor. Arka cam sileceği opsiyonel donanıma eklenirken arka aksta kampana frenler bulunuyor.
Aracın donanımında yokuş kalkış asistanı bulunsa da bu sistem, ayak uzun süre debriyaj pedalında tutulursa fren yapmayı bırakıyor. Bu nedenle yokuş kalkışlarında vitesli bire erken atmamanızı öneririm.
Sürüş
Volkswagen grubunun sportif yüzlerinden olan Seat'ın bu modeli de markanın imajını yansıtabiliyor. Orta sertlikteki süspansiyon ve hızlandıkça sertliğini artıran hidrolik direksiyon sisteminin birleşimi sürücünün isteklerine hızlı bir şekilde cevap verebilen dinamik bir sürüş karakteristiği olmuş. Ön koltukların oturaklarında düz minderler kullanılmış olsa da sırtlıkta yeterince yan destek sunulmuş.
Çok zorlandığında önden kayma eğiliminde olan aracın ESC'si bu kaymayı kolayca engelleyebiliyor. Biraz daha heyecanlı dakikalar yaşamak isteyenler için kapatılabilen ESC'nin bir dostu da otomobilde görev yapan Michelin Pilot Sport 3 lastikler. 215/45-16 ölçüsüne sahip lastikler, geri kalanında maliyet düşürme çalışmaları yapılmış aracın, konu güvenlik olduğunda eksiği bulunmadığını kanıtlar gibi.
Düşük maliyetin vurduğu bir diğer yerse şanzıman olmuş. Hafif kemikli olsa da yolları belli olan manuel şanzıman 5 vitesli. Bir süredir kullanmadığım 5 ileri vitesli şanzımanın ilk başta araç sürati ve motor devirleriyle uyuşmasında sorun yaşasam da zamanla duruma alışılabiliyor. Gerçi bu donanıma alışılmasa bile tüketim değerinde büyük bir değişiklik yapmak zor görünüyor zira araç oldukça cimri.
1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru daha önce test ettiğim Golf TDI'da da kullanılan araç 105 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 1.190 kg ağırlığa sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 190 km/s olarak açıklanıyor. Tamamında klima açık olmak üzere otoyolda yüksek süratlerde ve şehir içinde kullandığım Toledo'nun ortalama yakıt tüketim değeri 5.8 litre/100 km oldu. Stop/Start sistemine sahip olmayan aracın tüketim değeri uzun yolda, sakin kullanımla rahatlıkla 5 litre/100 km ortalamasının altına indirilebilir.
Fiyat/Donanım
Seat Toledo 1.6 TDI'ın Reference donanımı ile başlangıç fiyatı 44.500 TL. Bu paketle birlikte yol bilgisayarı, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, ABS, elektrikli ön camlar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, katlanabilir arka koltuk sırtlıkları, ön koltukar için ön ve ya hava yastıkları ve manuel kumandalı havalandırma sistemi sunulurken fiyatı 48.800 TL'den başlayan Style donanım paketiyle birlikte dört elektrikli cam, arka park sensörü, 16 inç çaplı jantlar, soğutmalı torpido gözü, ön ve arka kol dayanakları, perde hava yastıkları, yükseklik ayarlı yolcu koltuğu, hız sabitleme sistemi, dönüşe duyarlı ön sis farları, otomatik klima, karartılmış arka camlar, ESC, lastik basınç sensörü ve yokuş kalkış sistemi gibi aksesuarlar alınabiliyor.
Bu pakete ek olarak arka cam sileceği 200 TL, arka koltuk orta kafalığı 150 TL, Bluetooth, 2 ek hoparlör ve USB bağlantısı 950 TL, Alarm 950 TL, Start&Stop 450 TL ve metalik gövde rengi 1.000 TL karşılığında alınabiliyor.
Sonuç
Seat'ın yeni tasarım anlayışı dördüncü nesil Toledo'da da rahatlıkla görülebiliyor. Köşeli hatların eşliğinde daha ciddi bir görünüme kavuşan aracın sağlam altyapısı ve yürüyen aksamının Volkswagen ailesinin daha yüksek fiyata sahip olan üyelerinde de kullanılıyor olması büyük avantaj.
Daha uygun fiyata tanıdık mekanik aksam ve zengin sayılabilecek donanım sunan Toledo'nun Türkiye için en dikkat çekici özelliğiyse 550 litre hacimli büyük bagajı. Büyük değişkenlik sunan yükleme alanı ufak tefek donanım eksikliklerini unuttururken sunulan düşük tüketim değerleri bu konuda da astronomik fiyatlara sahip Türkiye için çok iyi bir haber.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Çok teşekkür ederim. Sene sonunda kampanya çıkar umuduyla bekliyorum. 1.2 TSI Style paketini almayı düşünüyorum. O motor seçeneği hakkında bir yorumunuz olur mu?
YanıtlaSilTarık Karacaoğlu
5 fites :(
SilBu araçta benim favorim 1.4 TSI. 1.2 TSI Beetle test etmiştim. Motor hakkında bilgileri linkten alabilirsiniz: http://onurkoray.blogspot.com/2013/04/volkswagen-beetle-12-tsi-dsg-design.html
Silbu model temel olarak b segmenti yanlışım yoksa. önceden toledo c segment (golf-leon) temelliydi. bu açıdan biraz pahalı sayılmaz mı? belki kalite seviyesi diye bir bahane bulunur ama bence fiyat daha düşük olmalı.
YanıtlaSilAslında arada kalmış bir model Toledo. Golf'ten uzun ama aks mesafesi daha kısa. Genişliği Polo seviyesinde ama TDI motorda Polo'da olduğu gibi 90 değil Golf'te olduğu gibi 105 beygir güç sunuyor. İki aracın başlangıç fiyatları birbirine yakın olsa da Seat daha fazla iç hacim ve bagaj hacmi sunuyor. Bir de Polo sadece Comfortline paketiyle alınabilirken Toledo'nun donanım paketi iyileştirilebiliyor. Kullanıcının ihtiyacına bakıyor hangi aracın daha makul fiyatlandırıldığı.
SilToledo bora- Jetta ile aynı boyutlarda ve segmentteyken şimdi 4.68 lik jettadan 20cm küçük ve daha dar.
YanıtlaSilSaniki isim ve imaj aldatmacası gibi, tuhaf gerçekten...
Teşekkürler, yine çok başarılı bir inceleme. Sizden mümkünse Fiat 500L incelemesi bekliyorum.
YanıtlaSilBen de mümkünse Fiat'tan araç istiyorum. Geçen yıl Freemont istemiştim, hala verecekler :)
SilYalıtım, yol/rüzgar sesleri konusuna yorumunuz olmamış, herhalde beklenenin dışında sürpriz bir netice olmadığı içindir.
YanıtlaSilPolo ile aynı seviyede her ikisi de. Gerçi yol sesi biraz daha azdı ama lastiklerin çok kaliteli olması büyük ihtimalle onun sebebi.
SilSkoda Octavia 1.6 TDI DSG ile bu aracı kıyaslar mısınız?
YanıtlaSilOctavia Toledo'nun bir boy büyüğü. Daha geniş iç hacim ve bagaj hacminin yanında üst donanımlı versiyonunda biraz daha fazla aksesuar sunuyor. Bunun yanında aynı motor ve şanzımana sahip olduğundan performansı biraz daha düşük ve tüketimi az da olsa daha fazla.
SilTeşekkürler, ancak Toledo'nun katalog tüketim değerleri Octavia'nınkinden fazla gözüküyor?
SilEvet, hem de çok daha fazla. Start&Stop kullanımıyla fabrika verisi değerlerin aşağıya çekilmesinden ibaret aslında. Aynı motor ve şanzımanla 120 kg daha ağır olan aracın uzun yolda ve gerçekçi şartlarda bu farka ulaşması mümkün değil.
SilYeni gerçekte Toledo'nun daha az yakacağını ve daha seri olacağını, fakat katalogda tüketicinin yanıltıldığını söyleyebilir miyiz?
YanıtlaSilPerformans konusunda katalog verileri de doğruluyor zaten dediğimi. Tüketim verileriyse Avrupa ölçüm standartlarında yapılıyor ve özellikle şehir içi tüketim değerleri gerçekleri yansıtmaktan uzak. Bu her üretici için böyle. Sorun ölçüm sisteminde.
Sil