17 Temmuz 2013 Çarşamba

Mercedes-Benz S63 AMG


Mercedes'in resmi tanıtımını Mayıs ayında yaptığı amiral gemisi S Serisi yeni modellerine kavuşuyor. Performans tutkunlarını fazla bekletmek istemeyen Alman üretici aracın ilk AMG versiyonunu tanıttı.

Daha sportif görünen hava girişlerine sahip ön tampon, farklı yan etekler, makyajlı arka tampon, dört çıkışlı egzoz sistemi ve 19 inç çaplı jantlarıyla tanınabilen otomobilde opsiyonel olarak 20 inç çaplı jantlar da alınabiliyor.

İç mekanda farklı kapı eşik kaplamaları, direksiyon simidi, gösterge ekranları ve döşemeler üzerinde görülebilen AMG logoları, metal pedal seti, karbon fiber kaplamalar ve direksiyon simidinin arkasına yerleştirilen vites değiştirme kulakçıkları dikkat çekerken donanımda Magic Body Control isimli adaptif süspansiyon sistemi de yer alıyor.


Önceki nesil S63 AMG modellerinden 100 kg'a kadar daha hafif olduğu açıklanan aracın uzun aks mesafeli versiyonunda bile boş ağırlık 2 tonun altında tutulmuş. Fren sistemi diğer kardeşlerininkinden daha güçlü olan otomobilde opsiyonel olarak sunulan karbon seramik fren diskleri ön aksta 420 mm çapa sahip.

Kaputu altında, daha önce CLS63 AMG'de test etme imkanı bulduğum 5.5 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip v8 motorun biraz daha geliştirilmiş hali bulunan otomobil 585 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen kısa ve uzun aks mesafeli versiyonların maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.


Bu nesille birlikte aracın dört tekerlekten çekişli versiyonunu da sunacak olan Mercedes bu modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 4 saniye olarak açıklıyor. Arkadan itişli modellerin ortalama yakıt tüketim değerleri 10 litre/100 km olarak açıklanırken 4MATIC versiyonda bu ortalama 10.3 litre/100 km'ye ulaşıyor.

17 yorum:

  1. şu direksiyonu değiştirselermiş be abi, bir üç kollu koysalarmış. sonuçta s-klasse de olsa amg bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben beğenemedim bu direksiyon simidini. Diğer modellerde kullanılan üç kollu simit çok şık.

      Sil
    2. iyide s classın bi faklılıgı olmalı audi tüm modellere saçma bir şekilde aynı dikesiyonu koyuyor bişey diyen yok

      Sil
  2. bu kadar da guzel olma ama ya alamiyoruz zaten birak amg sini normal versiyonunu bile alamiyoruz

    YanıtlaSil
  3. Türkiye'ye gelecek mi acaba?

    YanıtlaSil
  4. s class, 7, a8 bunlarin hepsi cok guzel arabalarda neden bu kadar performans ve sportif olmaya calisiyolar analayamiyorum sonucta luks segment bu sportif olma amaci yokki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazıları böyle seviyorlar lüks araçlarını. Çok gerekli gibi görünmüyor ama pazarı var.

      Sil
  5. Türkiye'ye gelir gelmez alacaksın di mi kardeş ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oyle deme lan bu blogdan gorup porsche alan var, normal siradan da degil yanilmiyorsam performans modellerinden biriydi

      Sil
    2. Ferrari alan olmuştu asıl geçen sene. :)

      Sil
    3. 3 yıllık hort. Ama bu nedir arkadaş ya acayip olaymış. Kanzuk Allah belanı versin bu arada agamemnonu unuttuk senin yüzünden

      Sil
  6. S Class'ın ağırlığı ve görkemi tamamiyle kaybolmuş, bir önceki kasa bundan çok daha güzel ve ağır duruyodu. Resmen makam arabası ağırlığını/imajını kaybetmiş. En güzel serisini resmen berbat etmiş Mercedes. Direksiyon simidide cabası... Oyuncak araba direksiyonu gibi olmuş basit ve çirkin. Keşke bu tarz birşey yapsalarmış : http://image.motortrend.com/f/roadtests/sedans/1205_2012_bentley_continental_flying_spur_speed_first_test/38475937/2012-Bentley-Continental-Flying-Spur-Speed-steering-wheel-view.jpg

    YanıtlaSil
  7. Bir önceki kasa kesinlikte daha iyiydi dış tasarım olarak.bunda arka farlar zaten cl serisinden copy paste gibi.bi önceki kasa S350 CDI 4 MATIC in fiyatı düşsünde 2 seneye alalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle çok daha güzel şuanki kasa. Arka farlar çok güzel ama S kasa farıyla alakası yok S kasaya gidicek bi far değil fazla spor olmuş, o farları gidip E Serisine koysalarmış o zaman çok güzel olurmuş bence

      Sil
  8. önceki kasa zarif görünüyordu, bu spor olmuş ve böyle bir kütlenin 4.4 saniyede 100'e çıkması dehşet. komik yanı direksiyonu kia picanto'dan esinlenmişler.

    YanıtlaSil
  9. E63 AMG 4MATIC turkiye satis fiyati 727000 lira iken, S63 AMG'yi dusunmek istemiyorum.

    YanıtlaSil