14 Ocak 2013 Pazartesi

Mercedes-Benz E63 AMG


Bu yıl Detroit otomobil fuarı eğlenceli geçecek gibi görünüyor. Önümüzdeki yıllarda A.B.D. lüks otomobil pazarında tekrar bir numara olmak isteyen Mercedes makyajlı E Serisi modellerinin en güçlüsü E63 AMG'yi Michigan'da sergileyecek.

BMW M5 ve Audi RS6 gibi rakiplerine ayak uydurmak için yeni modelde sedan ve station wagon seçeneklerle birlikte dört tekerlekten çekiş sistemi ve daha güçlü bir motora sahip S paketi de sunulacak.

Makyajlı E Serisi'nin farlarına sahip olan yeni araçta baştan yaratılmış bir ön tampon döze çarpıyor. Büyük hava girişlerine sahip olan parçanın altına bir de splitter eklenmiş. Genişletilmiş yan eteklere sahip olan otomobilin standart donanımında 18 inç çaplı jantlar sunulurken koyu renkli, 19 inç çaplı jantlar S paketiyle birlikte alınabiliyor.


Yeniden tasarlanan arka tamponu da daha sportif bir görünüme sahip olan otomobilin bu kısmında eskiden olduğu gibi dörtlü egzoz çıkı ve difüzör görev yapıyor.

Fren sisteminde farklı renklerde kaliperler kullanılan otomobilin standart diskleri 360 mm çaplı olsa da karbon seramik opsiyonla birlikte ön disk çapları 402 mm'ye ulaşıyor.

İç mekanında büyük bir değişiklik yapılmayan araçta AMG logolu kapı eşik kaplamaları, metal pedal seti, yorgunluk algılayıcı ve kaza öneleme sistemi standart olarak sunulurken karbon fiber paketi opsiyonel donanımda.


Kaputunun altında görev yapan çift turbo beslemeli, 5.5 litre hacimli v8 motoru 557 beygir güç, 720 Nm tork üretebilen otomobilin bütün modellerinde 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman görev yapıyor. Start/Stop sistemine de sahip olan ünite arkadan itişli sedan modellerde 9.8 litre/100 km tüketim ortalaması yakalayabilirken aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasını 4.2 saniyede tamamlamasını sağlıyor.

Hem sedan hem de station wagon seçeneklere sahip olan dört tekerlekten çekişli versiyonlarda aynı sürate ulaşmak sırasıyla 3.7 ve 3.8 saniye sürerken tüketim değerleri de 10.3 ve 10.5 litre/100 km'ye yükseliyor.

S paketiyle birlikte gücü 585 beygire, torkuysa 800 Nm'ye ulaşan sedan ve station wagon modellerde dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. Tüketim değerlerinde bir değişim olmayan otomobillerin hızlanma süreleriyse 0.1'er saniye daha iyi.

8 yorum:

  1. emeğe saygı + rep

    YanıtlaSil
  2. yine duş aldırdın onur kardeş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın kardeş bu fotoğrafları görüpte duşa girmeyen erkekten şüphe ederim

      Sil
  3. süphanallah ibretlik bir paylaşım onur abi

    YanıtlaSil
  4. E63 coupe olarak da gelecek mi yoksa sedan + station wagon mu sadece?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıklamasını yapmadılar ama şahsen ben bekliyorum olmasını.

      Sil
  5. station wagon karoserin özellikle arkadan görünüşüne bayıldım.ama bence sedanı hiç olmamış.abi adamlar performanslı sedan ürettik diyor ama bir türlü gereksiz ciddiyetlerinden kurtulamıyorlar.hızlanması e segmentinin performans araçları arasında en iyisi ama bu tip araçları sevenler sırf hızlanma için sevmiyor ki.biraz da estetik için seviliyor bu araçlar.e serisi de performans modellerinde bile makam aracı havasından kurtulamamış bildiğin küçük s serisi olmuş

    YanıtlaSil