1 Ağustos 2012 Çarşamba

Opel Astra BiTurbo CDTI


Haziran ayında yapılan makyaj operasyonuyla birlikte GTC modellerinde çift turbo beslemeye sahip Diesel motor sunulacağı açıklanan Opel Astra'nın bu üniteye üç gövde seçeneğinin sahip olacağı kesinlik kazandı.

OPC haricinde kalan Astra modelleri arasında en güçlü seçenek olan aracın dış görünümü bu özelliğini belli edecek şekilde. Gövde rengine boyanan ön panjur şeridine sahip olan otomobillerin 5 kapılı modellerinde yan cam çerçevesi kromajlıyken GTC'de üst kısım kromaj alt kısımsa siyah renkli.

19 inç çaplı jantları standart donanımında sunan güçlü Diesel'in ön ve arka tamponları daha sportif tasarımlarıyla dikkat çekerken bütün gövde seçeneklerinde çift çıkışlı egzoz sistemi standart olarak sunuluyor.


İç mekanda sportif yan desteklere sahip ön koltuklar ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi gibi dinamik sürüşe yönelik donanımlar görülürken koltuklar, kapı içi ve paspaslar gibi yerlerde kırmızı renk kullanımı dikkat çekmekte. Orta konsolu piyano siyahı sunulan araçların pedal setleri de metal.

Çift turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli Diesel motoru daha önce Insignia'da da kullanılan otomobil 195 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olan Astra versiyonlarından üç kapılı GTC, 223 km/s maksimum sürat ve 4.9 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketim değerine sahip. Sports Tourer'da maksimum sürat 222 km/s olarak açıklanırken 5 kapılı hatchback 226 km/s ile en hızlı gövde seçeneği. 5 kapılı iki seçeneğin de ortalama yakıt tüketim değeri 5.1 litre/100 km.

19 yorum:

  1. Aslinda guzel haber 2 litre dizelden 195 beygir 400 nm tork almak, ama gelelim turkiye ye, bu motor sadece gtc ye gelebilir turkiyede, onun da alicisi az

    YanıtlaSil
  2. Türkiye'de tek turbo beslemeli versiyonu satılmıyordu vergilerden ötürü ama belki bu motor gelebilir sportif benzinli alternatifi olarak.

    YanıtlaSil
  3. Onur bey ne zaman gelir Türkiye'ye ve fiyatı 70000 tl yi geçer mi sizce?

    YanıtlaSil
  4. Şayet Türkiye'ye gelirse Kış aylarını bulmaz piyasaya sürülmesi ama fiyatı 100.000 TL'yi bulacaktır. %100'ün üzerinde vergi biniyor bu araca.

    YanıtlaSil
  5. Herhalde bu arabanın bu fiyata satıldığı başka bir ülke yoktur. Bu fiyatla da bu arabanın hiç şansı yok maalesef.Geriye 1.4 170 bg Alfa Giuiletta kaldı.

    YanıtlaSil
  6. Dizel secenegi var 1.3 ama yetersiz, benzinli 1.4 170 alfaya rakip olabilecek yine benzinli motorlar var

    YanıtlaSil
  7. Evet, Alfa rakibi olabilecek 180 beygir, 1.6 turbo benzinli modeller var. Onun haricinde 1.7 ve 2 litre hacimli turbo Diesel üniteler getirilmemişti bile Türkiye'ye malum sebeplerden ötürü.

    YanıtlaSil
  8. Onur bey,
    Opel Astra BiTurbo CDTI 3 ve 5 kapılı bu araçlar arkadan itişli midir?

    YanıtlaSil
  9. OPC de dahil bütün Astra modelleri önden çekişli şu an için.

    YanıtlaSil
  10. Opelde arkadan itisli model var mi?

    YanıtlaSil
  11. 4 ceker insignia disinda hepsi onden bildigim kadariyla

    YanıtlaSil
  12. 1.6 180 beygir Astra 15 lik yakıt tüketimiyle Alfaya rakip olamaz bence. Astranın bu kasası çok güzel ama motor seçenekleri Türkiyeye uygun değil, bu kasaya yazık oluyor

    YanıtlaSil
  13. Fiat Bravodaki 120 beygirlik dizel ünite bu kasanın satışlarını uçururdu bence

    YanıtlaSil
  14. En son Opel GT arkadan itisliydi. Onun haricinde dort tekerlekten cekisli araclar var Antara ve Insignia gibi.

    Yakit tuketimi konusunda turbo beslemeye sahip benzinli motorlarin ortak ozelligi gibi artik zorlaninca asiri tuketim. Alfa'nin da 1.4 170 beygirini cok zorlayinca 15 litre gorulebiliyor.

    Bravo'nun motoru iyi olurdu gercekten. 130 beygir gucundeki turbo Diesel unitesi de 1.7 yerine Renault'da oldugu gibi 1.6 litre hacimli olsa harika olurdu.

    YanıtlaSil
  15. opel'deki 1.3 dizel motor fiat kökenli 1.6 dizeli neden almıyorlar? fiat mı vermiyor acaba? ama gtc arka itiş olsa kıyak olurdu harbi.

    YanıtlaSil
  16. 1.7 ve 2.0 dizel varken 1.6 gereksiz kaliyor ama turkiye pazarinda sıkıntı oluyor

    YanıtlaSil
  17. Aynen öyle. 1.7 litre hacimli bloğu uzun zamandır kullanıyor Opel. Motor paylaşırken bu nedenle 1.6 litre hacimliyi istememiş olmalılar. Dahası 130 beygir gücü hem 1.7 hem de 2 litre hacimli turbo Diesel motorlardan alıyor Opel. Avrupa'nın çoğu yerinde vergiler hacim üzerinden alınmadığından bu hacimlerin fiyatları arasında da bir fark olmuyor.

    YanıtlaSil
  18. 195 hp değilde 400nm tork kısmı beni benden aldı.. açıkçası çekiş kontrolü olmadan o aracı yolda tutmak pek mümkün değil gibi geldi bana :)

    YanıtlaSil