31 Temmuz 2012 Salı

Lexus LS Serisi



Toyota'nın lüks markası Lexus amiral gemisini yeniledi. Ailenin son zamanlarda yenilenen diğer modellerinden esinlenilmiş tasarımıyla dikkat çeken aracın teknik donanımındaysa büyük bir değişiklik bulunmuyor.

Dış tasarımı geçtiğimiz yıl tanıtılan GS Serisi modellerinden alınmış gibi duran otomobilin ön panjuru yeni Lexus yüzünü yansıtırken bombeli kaput tasarımı, farlar ve tamponun sert çizgileriyle birleşince daha sportif bir etki vermiş. Arka kısımda koyulaştırılmış stopların LED teknolojisine sahip olduğu görülürken geriye kalan kısımlarda büyük bir değişim yaşanmamış.


Aileye yeni katılan F Sport donanımında petek şekilli ön panjur ızgarası, daha büyük hava girişleri ve yuvarlak sis farları bulunurken 19 inç çaplı, füme renkli jantlar, alçaltılmış süspansiyon sistemi, daha sportif arka tampon tasarımı ve 6 pistonlu kaliperlere sahip Brembo marka fren sistemi donanıma eklenmiş.


İç mekanında eskiden olduğu gibi standart olarak sunulan ahşap kaplama ve deri döşeme dikkat çekerken metal kaplamalar, açık renkli gösterge aydınlatması ve dev navigasyon ekranı gibi özellikler bu alana renk getirmiş. Arka koltuklar için sunulan lüks pakette iki kişilik oturma düzeni sunulurken tekli koltuklarda ısıtma, havalandırma ve masaj fonksiyonları bulunuyor. Tavandan inen LCD ekranı da içeren pakette bu koltuklar için yatma ve ayak desteği fonksiyonları da bulunuyor.


Elektronik yardımcılar konusunda da oldukça çömert olan LS Serisi kör nokta algılama sistemi, kaza önleme, adaptif aydınlatma, şeritte kalma asistanı ve adaptif hız sabitleme sistemi sunuluyor. Pnömatik süspansiyon sistemini de opsiyonel olarak sunan Lexus 15 hoparlörlü ses sistemini de ekstra olarak sunmakta.

Tanıtımı A.B.D.'de yapılan LS'in motor seçenekleri de sadece v8 ünitelerden oluşuyor. LS 460 ve LS 460L versiyonlarında görev yapan 4.6 litre hacimli ünite arkadan itişli modellerde 391 beygir güç, 487 Nm tork üretebilirken dört tekerlekten çekişli modellerde güç 365 beygire, torksa 470 Nm'ye indirilmiş. Her iki modelde de 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılırken A.B.D. pazarında araçların maksimum sürati 210 km/s'te sınırlandırılmış. LS 600h modelinde kullanılan 5 litre hacimli v8 motor 394 beygir güç, 521 Nm tork üretebilirken iki elektrik motorunun da yardımıyla karma güç seviyesi 444 beygiri buluyor.

8 yorum:

  1. bence harika olmus ama malesef alman rakiplerinin karsisinda pek satmayacak gibi. s class ve 7 serisinin altinda kalacaktir diye dusunuyorum.a8 i ise oldum olasi begenmem zaten yollarda da pek gormuyorum s class ve 7 serisi agir basiyor.

    YanıtlaSil
  2. Asıl pazarı olan A.B.D.'de başarılı olacağı kesin gibi. Geriye kalan ülkelerde zaten bir iddiası yok Lexus markasının. Bazı Asya ülkelerinde de Toyota markasıyla pazarlanacak ki oralarda da Almanların varlığı çok sağlam değil.

    YanıtlaSil
  3. avrupada ct200h ve is serilerinden baska lexus goren yok zaten. keske cogalsa. audi yi kesse bana yeter zaten :) sevmiyorum audi yi.

    YanıtlaSil
  4. audi nin 2 kazasına şahit oldum kortondan biraz sağlam kasayla yapıldıklarını rahatlıkla söyleyebilirim.

    YanıtlaSil
  5. e baya saglammis o zaman :D

    YanıtlaSil
  6. A8'in kasası alüminyum. Çelikten çok deformasyon normal. Önemli olan görünen kısmın altında neler olduğu.

    YanıtlaSil
  7. lexus bu modeli yıllardır üretiyor en azından bir konuya odaklanıp (mesela konfor) mb s sınıfını yakalamaya çalışsa daha iyi olurdu ls'yi kim neden alsın sportiflik mi konfor mu imaj mı

    YanıtlaSil
  8. hepsi bir arada var gibi bu yuzden secilebilir. a8den yine iyi bence

    YanıtlaSil