15 Temmuz 2010 Perşembe

Ferrari 458 Italia Challenge


İtalyan üretici Ferrari, geçtiğimiz sene tanıtılan ve Türkiye lansmanı Mayıs ayı sonunda yapılan otomobili 458 Italia'nın pistlere özel versiyonu 458 Italia Challenge'i tanıttı.

Hafifletilmiş 19 inç çaplı yarış jantları ve Pirelli'nin slick lastikleriyle donatılan otomobilin ağırlığı açıklanmasa da hafifletme çalışmaları sonrasında ciddi bir hafifleme kaydedildiği belirtildi. Karbon fiber ve leksan gibi sentetik malzemelerin kullanıldığı gövdesinde bulunan paneller standart modeldekinden daha ince olan aracın görünümündeyse büyük bir değişiklik bulunmuyor.

Seri üretim 458 modelinden alınan bir teknolojiyse Ferrari'nin kapalı pist otomobillerinde ilk defa kullanılan elektronik diferansiyel kilidi. Yarış için ayarlanmış ABS ve çekiş kontrol sistemine de sahip olan otomobilin bütün bu donanımları direksiyon üzerinde bulunan Manettino'dan kumanda edilebiliyor.

Standart modellerinde kullanılan 4.5 litre hacimli v8 motorunda bir değişiklik yapılmayan otomobil 9.000 d/d'da 570 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. Düşük devirlerde daha yüksek tork alınabilmesi için aracın vites oranları ve şanzımanında yenilikler yapılmış.

Ferrari'nin deney aracı 599XX'ten alınan ikinci nesil Brembo karbon seramik fren diskleri, 30 mm alçaltılan ve pist kullanımına özel olarak ayarlanabilen süspansiyon sistemiyle birlikte aracın yarış donanımını tamamlıyor.

Ferrari'nin Fiorano test pistini, F430 Challenge modelinden 2 saniye daha çabuk dönen otomobil bu tur sırasında 1.6 G'ye kadar yanal ivme yaratabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme