15 Haziran 2010 Salı
Oullim Spirra
Geliştirme çalışmaları 90'lı yıllarda Proto Motors markası altında başlayan Spirra sonunda piyasaya çıkmaya hazır. Güney Kore'nin ilk süperspor otomobili olacak olan Spirra'nın daha "normal" performans sunan versiyonları da bulunacağı açıklandı.
Boyu 4.355, eni 1.924, yüksekliği 1.215, aks mesafesiyse 2.660 mm olarak açıklanan otomobilin ağırlığıysa modeline göre 1.200 ile 1.320 kg arasında değişiyor.
Sade bır şıklığa sahip olan otomobilin ortada konumlandırlan motoru, dışarıdan bakıldığında, motor kaputunun camından kolaylıkla görülebiliyor.
Baz motor olarak atmosferik beslemeli, 2.7 litre hacimli bir v6 kullanan Spirra, 175 beygir güç, 245 Nm torkla birlikte 0'dan 100 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşırken maksimum 212 km/s sürat yapabiliyor.
Bu versiyonun hemen üzerinde yer alan küçük turbo beslemeye sahip model 330 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak için 4.8 saniyeye ihtiyaç duyan bu aracın maksimum süratiyse 280 km/s.
Aynı v6'nın daha büyük bir turbo beslemeyle donatılan versiyonu 400 ila 420 beygir arasında güç üretebilirken maksimum tork değeri 490 Nm'yi buluyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.8 saniye süren bu model 305 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor.
Serinin en güçlü modelinde 2.7 litre hacimli v6 motor çift turbo beslemeyle donatılırken güç 450-500 beygir aralığına, torksa 540 Nm'ye yükseliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen bu aracın maksimum süratiyse 310 km/s.
Brembo'dan alınan fren sisteminde ön aksta 355, arkadaysa 350 mm çaplı diskler görev yapıyor. En güçlü iki versiyonda önde 6, arkada 4 pistonlu kaliperler kullanılırken diğer versiyonlarda dört tekerlekte de 4 pistonlu kaliperler kullanılmış. Gücü 400 beygirin altında kalan iki modelde standart olarak 18 inç çaplı jantlar sunulurken diğer iki araçta jantlar 19 inç çaplı.
Recaro marka yarış koltukları, Momo marka direksiyon simidi ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri araçların tamamında standart olarak sunulacak. Standart olan diğer özelliklerse 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve arkadan itiş.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder