27 Aralık 2019 Cuma

TOGG


Blogda 2019'u güzel bir haberle kapatalım. Uzun zamandır merakla beklenen yerli marka sonunda ortaya çıktı. Aslında tam olarak marka veya model ismi açıklanmamış olsa da Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu iki model birden tanıttı.


İlk olarak C segmentinde yer alan bir SUV ve kısa arka bölüme sahip bir sedan tanıtılsa da gelecekte aileye B-SUV, C- Hatchback ve C-MPV katılacak.



Pininfarina tarafından yapılan tasarımlar aslında bizlere çok yabancı değil. İtalyan tasarım evi, son zamanlarda katıldığı fuarlarda bu tip araçları sergilemekten çekinmemişti. LED aydınlatma grubu ve farklı tasarıma sahip ön panjurlarla tanıtılan modellerde büyük jantlar ve kameralı yan aynalar kullanılmış. Şarj girişi sol ön çamurluğa yerleştirilen modellerin kapı kolları da hemzemin yapılarıyla dikkat çekiyor.


İç mekana geçildiğinde dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran dışında dört tane daha ekrana sahip olduğu görülen modellerin yan ayna görüntüleri A sütunu dibinde yer alan küçük ekranlara aktarılıyor. Üçlü ekran grubu birbirinden çok güzel ayrılmış olmasa da hem orta konsol hem de kapı içlerinde kullanılan yuvarlak hatlar hoş durmuş.


İlk etapta SUV seçeneğin teknik verilerini açıklayan TOGG, bu modelde iki farklı motor kombinasyonu sunacağını açıkladı. 200 beygir güç üretebilen tek elektrik motoruyla arkadan itişli olan modele ikinci motor eklendiğinde hem dört tekerlekten çekiş özelliği hem de 400 beygir güç alınabiliyor.



Pil kapasitesi açıklanmamış olsa da 500 km menzile ulaşabileceği açıklanan modelin düşük güçlü seçeneği 0'dan 100 km/s sürate 7.6 saniyede ulaşabilirken diğer seçenek aynı işi 4.8 saniyede tamamlayacak. Maksimum süratse her iki araçta da 180 km/s'te sınırlı. 2.8 metre uzunluğunda aks mesafesi sunan araçta 3. seviye otonom sürüş imkanı da bulunacak.

10 yorum:

  1. Şu blogu 2012 yılından beri aktif olarak takip ediyorum, ilk kez böylesine heyecan yaşadım.


    Evet, yıllardır ortalarda yoktuk, otomobil üretimi konusunda montaj batağına saplandık.

    Ama eğer bu iş olacaksa, bundan 30 yıl sonra evlatlarımız 'dünyaya ihraç edilen sağlam bir markamız var' diyebilecek ise bunu elektikli araçlar çağına ayak uydurarak yapacağız. Bu çok iyi bir fırsat ve biz potansiyeli olan bir ülkeyiz.

    YanıtlaSil
  2. Ufak bir hatırlatma yapalım.

    https://onurkoray.blogspot.com/2017/04/pininfarina-k550-ve-k750.html

    YanıtlaSil
  3. Togg'da çalışanların linkedin sayfalarını inceledim. Çok kariyerli insanlar. Bu ekip güzel şeyler yapacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birçoğuyla birlikte çalışmıştık Otosan'da. Aracı ortaya çıkarmak konusunda sorun yaşanması zaten beklenmiyordu. Asıl zorluk satışta olacak.

      Sil
  4. Gün gelir tasarımını da biz yaparız bu kadar abartmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatta yapılmışı vardı. Anadol'du ismi de.

      Sil
  5. türkiyenin yerli bir otomobile ne kadar ihtiyacı var?bunu devlet desteği ile yapıp prototip üzerinden yerli ve milli diye yaygara koparmak ne kadar doğru?şu an satılacak olsa 300 bin tlden aşağı satılmayacak bu ürüne ülkenin hangi kesimi ulaşacak?dünyada servis ağı olmayan tecrübesiz yeni bir markayı tesla ile aynı fiyata satabilecek misin?ne kadar satıp bu yatırımın karşılığını alacaksın?lcd paneller piller elektrik motorları otonom sürüş yazılımı ve işletim sistemi bunlar yerli ve milli mi olacak olacaksa yılda sadece 175 bin üretilecek bir araç için bu yedek parça fabrikalarını kurmak ne kadar rantbl?tüm gıda ürünlerini ithal ederken teknoloji üretip ihraç edecek seviyeye gelebilecek miyiz?ülkemizin bir politikası yok sanayi mi tarım mı turizm mi?yoksa ne şiş yansın ne kebap biraz da vatan millet sakarya tamamdır

    YanıtlaSil