29 Eylül 2016 Perşembe

Nissan Micra


Bu yıl Paris'te büyük bir yenilik sergileyen firmalar arasına bir de Japon katıldı. Renault'nun kardeş firması, kendisini B segmentinde temsil eden Micra'nın 5. nesil modellerini tanıttı. Otomobil tasarımıyla olduğu kadar donanımıyla da çağa ayak uydurmayı başarmış.

Çok daha köşeli hatlara kavuştuğu görülebilen otomobilde görev yapan LED farlar çamurluklara kadar uzarken ön panjur tamponun altına kadar uzamış. Yan bölümde yer alan derin karakter çizgileri, siyah cam çerçeveleri ve çift renkli jantlarla birlikte sportif bir görünüm sunmuş.


C sütununun bir kısmı siyaha boyanan otomobilin arka kapı kolları bu bölüme gizlenirken sportif görünümün arkada da devam ettiği görülebiliyor. Küçük stoplar birbirinden mümkün olduğunca uzağa yerleştirilirken arka tamponun orta kısmına siyah bir bölüm eklenmiş. Bagaj kapağı üzerinde yer alan spoiler yanlarda yer alan deflektörlerle desteklenmiş.

İç mekanı da baştan yaratılan otomobil bu bölümde de modern ve sade hatlar sunuyor. Çok şık duran üç kollu direksiyon simidinin alt bölümü düzleştirilmiş. Gösterge paneli diğer Nissan modelleriyle paylaşılırken farklı renklerde seçilebilen orta konsola dokunmatik ekran ve otomatik klima kumandaları şık bir şekilde yerleştirilmiş.


Yaya algılama sistemi, 360 derece kamera, şeritte kalma asistanı, yol işareti tanıma sistemi, otomatik uzun farlar ve kör nokta algılama sistemi gibi güvenlik donanımlarına sahip olan yeni Micra'nın opsiyonları arasında bir de Bose ses sistemi bulunuyor.

Görünümündeki heyecan kaputu altına yansımayan otomobilin 0.9 litre hacimli benzinli ve 1.5 litre hacimli Diesel motor seçenekleri 90 beygir güç üretebilirken ilerleyen aylarda tanıtılacak olan 1 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motor 75 beygir gücünde olacak.

5 yorum:

  1. çok beğendim çok güzel iş çıkarmış nissan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçi de dışı da güzel olmuş da Twingo motorlarıyla ne kadar cazibesi olur bilemiyorum. Rakipler 200 beygir sınırını aşan modeller sunarken lansmanda üç haneli sayıları bile görememek korkuttu biraz beni.

      Sil
  2. İnanması gerçekten güç yahu. Dış mekanı (özellikle jantlar ve yan çizgiler) ve hatta iç mekanı (özellikle direksiyon simidi ve turuncu detaylar) rakiplerinin hepsinden (opel corsa, vw polo, seat ibiza, ford fiesta, hyundai i20 vs) daha kişilikli bir araba yapıyorsun koyduğun motorlara bak, olacak iş mi bu?
    Onur abinin yorumlarının kopyası gibi oldu ama ah Nissan ah.

    YanıtlaSil
  3. Ic mekan tasarimini begendim ama dis tasarimi icin ayni seyleri dusunmuyorum. Bence fazla dalgali egik bukuk cizgiler var. Hyundainin bir onceki nesillerindeki araclarin tasarim felsefesine benzettim. Fazla uzakdogulu bir dis tasarim olmus. Tabi goreceli bu isler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de hyundai esintisi aldım. ayrıca 2 önceki kasada kadın arabası iken götüm götüm erkeksi tasarıma geçti nissan.

      Sil