11 Ocak 2016 Pazartesi

Mercedes-Benz E Serisi


Mercedes'ten beklenen haber sonunda geldi. Alman markanın geniş bir hayran kitlesine sahip olan modeli E Serisi'nin yeni nesil örnekleri üzerindeki sır perdesi kalktı. Aracın iç mekanını geçtiğimiz yıl bizlere gösteren firma gövdenin yanında yeni motorlarını da tanıttı.

W213 kodlu E Serisi yepyeni bir otomobil olsa da tasarımı tanıdık. Bunun nedeni de tahmin edilebileceği gibi büyütülmüş bir C Serisi'ne benziyor olması. Donanım paketine göre farklı ön panjur, tamponlar, jantlar ve yan eteklerle donatılabilen aracın yuvarlak yapılı farları eskisinden daha küçük boyutlu.


Arka bölümü hem C hem de S Serisi ile karıştırılabilen araçta yanlara doğru çekilmiş LED stoplar dikkat çekerken reflektörlerin tamponun üst kısmına alındığı dikkat çekiyor. Hafifçe aşağıya doğru açı alan bagaj kapağı ve tamponun köşelerinden çıkan egzoz çıkışları da tanıdık detaylar. Akıcı bir yan çizgiye sahip olan E Serisi'nin hava sürtünme katsayısıysa 0.23 olarak açıklanıyor.


İç mekanı geçtiğimiz yıl tanıtılan otomobilin bu bölümünde de C ve S Serisi araçların izlerini görmek mümkün. Yatık orta konsol, direksiyon simidi ve ön panelde kenarlara yerleştirilen havalandırma kanalları C'yi, gösterge paneli, bilgi ekranı ve orta havalandırma çıkışları da S Serisi'nden aynen alınmış gibi.

Tahmin edilebileceği gibi birçok teknolojik eğlence, konfor ve güvenlik ekipmanına sahip olan E Serisi'nin asıl yeniliğiyse kaputu altında. Özellikle Türkiye'de, üzerindeki aşırı vergi yükü nedeniyle çok müşteri bulamayan 2.1 litre hacimli turbo Diesel motorun hacmi artık 2 litre. Güncel ünitenin A'dan Sprinter'a kadar neredeyse her model ailesinde kullanılıyor olması motorun önemini katlıyor.


Avrupa'da ilk etapta bir benzinli bir de Diesel motor seçeneği bulunacak olan aracın E200 seçeneği 2 litre hacimli benzinli motordan 184 beygir güç, 300 Nm tork alabilirken E220d'nin aynı hacimli Diesel motoru 195 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor.

İlerleyen tarihlerde tanıtılacak olan seçenekler arasında, 258 beygir güç, 620 Nm tork üretebilen E350d, 333 beygir güç, 480 Nm tork üretebilen E400 4MATIC, 280 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen E350e plug-in Hybrid bulunuyor.

29 yorum:

  1. e serisinin karakteristik özelliği olan çift ön far makyajda ortadan kalkmıştı ama yine de hafiften bir benzerlik vardı. bu araçta tamamen o karakteristik yok olmuş. pek ısınamadım açıkçası. tabiki canlı gözle gördüğümüzde fikirler de değişebilir. onun dışında iç mekanda ipad ekranı göstergeyle birleştirilmiş gibi durduğu için bende olumsuz izlenim uyandırmış olsa da genel anlamda çok beğendim iç mekanı. dizelin 2 litre olması da ayrıca güzel haber.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. E serisinin asıl karasterislik özelliği ön ızgara idi onu kaldırdılar opsiyon olarak alınması yetmez bu baba kasalara hakarettir . Ic dizayda da karsan j9un yuvarlak havalandırmalarını kullanmaları mı gerekiyor ?

      Sil
    2. renonun 1.6 160ps lik motorunu koysa daha çok iş yapar . 2 litre nin kaynağını bmw5 ve a6 yıllarca yedi zaten. Bundan sonra motor gamına koysa ne koymasane m

      Sil
    3. Yeni S serisi tasarım ve görüntü olarak vede ince hat detayları ile hiç biri ile kıyaslanamaz. Mercedes her zaman S serisini ince düşünüp çok ayrıntılı tasarlamıştır ama gelin görün ki 1 trilyonluk fiyatı var.E ve C her zaman sönük kalmıştır S serisinin yanında neden acaba? aklıma şu geliyor pahalının tasarımı bile çok parayla alınıyor ve Mercedes tasarımını da parayla satıyor.Örneğin 2015 Mercedes S serisinin AMG VE Klasik panjur yıldız birleşmeli s65 design tasarım dili,bu yeni kasa E serisinde tam anlamı ile direk aynı olsaydı muhteşem olurdu ama O zaman da S serisine gerek kalmazdı değilmi! Saygılar.

      Sil
  2. C,E ve S serisi maket otomobil gibi. Farklı ölçeklerde ama birbirlerinin aynısı:) 3 büyükler marka imajı açısında bütün kasalarda belli karakteristik çizgileri yansıtıyorlar ama Mercedes işin suyunu çıkardı biraz. İç mekana gelirsek dashboardun üst bölümü S serisi alt bölümü C serisi olmuş. İç mekanda modellere göre özgünlük en fazla Audi'de sanırım.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen katılıyorum. Özellikle ön taraf C'den birebir aktarılmış gibi. İçi ise neredeyse S'den ve C'den artan parçalarla üretilmiş. Hey gidi W210 kasanın özgün tasarımı...

      Sil
    2. Merco öldü kardeşler yapcak bişey yok eskiden her modele ayrı direksiyon vites tasarlayan markanın düştüğü hale bak . YAZIK .

      Sil
    3. Audi bu konuda modellerinde özgün gibi gözükse de bu tasarım benzerliğinde çığır açan firma kendileri . Hem zaten a3 a4 a6 a8 iç tasarım da farklı olsada dışdan çok benziyorlar özellikle a3 sedan a4 e bakıldığında .

      Sil
  3. c serisinden ayırt edebilene ödül verecekmiş mercedes :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Öyle biri yok . Varsa bende ödül verecem
      .

      Sil
    2. Yahu kalitelidir, şöyledir, böyledir ama bir arabanın dıştan görünüşü güzel değilse muhakkak bir burkulma olur, hele de alt segment bir arabaya benziyorsa ne demek lazım bilemiyorum. E'nin keskin hatları gitmiş, bana göre çok çirkin özellikle arka tarafta basıklaştırılmış bir dizayn gelmiş. Tamam E alacak param yoktu ama şimdi olsa da almak istemem. Adamlar değişik, benim gibi kronik mercedes hayranını bile yüz dönüp bakmayacak hale getirdiler. Yazık.

      Sil
    3. aralarında olan tek fark arkasında birinde c yazıyor birinde e yazıyor evet ödülümü alayım.

      Sil
    4. Gerçekten de İçi S serisi, dışı C serisi gibi, eee... orta segment olursa böyle olur,biraz alttan biraz üstten, benzeterek yaparlar.Artık E serisi tasarım ve motorları ile Zorlama bir üretim dönemine girmiştir.Yakında üretimden düşürürler.

      Sil
    5. İnsana Mercedes kullandığını hissettiren en küçük model E Serisi. Sırf Avrupa taksi pazarı bile hayatta tutmaya yeter bu aracı ki yıllık yaklaşık 350.000 adet üretimi var.

      Sil
  4. Bok gibi olmuş Mercedes her geçen gün boka biraz daha batıyor.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. bencede oradan buradan kısacam diye model gamının içine ettiler " afferim size çok güzel oldu " yap bir tasarım onu uzat, kısalt , büyüt, küçült yetmedi birerde " maybach " versiyonu ekle eeee hani özgünlük ? şimdi buna birde maybach versiyonu ekliyeceklermiş ( geçen testleri basına sızmış ) s class maybach 'a parası yetmeyenlerde maybach alabilsin diye birbirinin aynısı tasarımlara sahip model gamı yaratmak fikrini hiç beğenmedim bilmiyorum daha ne saçmalıklar görücez

      Sil
  5. maliyeti kısalım derken bokunu çıkartmışlar bu arabadan çok şükür alacak durumum var ama böyle rezillik yok eskiden her modelin kendine has tasarımı vardı ben şimdi S alsam E kasası olana hava bile atamam adam der aynısı bende var sadece daha küçük ama küçük olduğu için biraz daha az yakıyor ve daha hızlı hızlanıyor der benimde elimde öyle kalır S serisi görünüşe göre artık eski kasa almak daha mantıklı hem zaten yenilerinin büyük motorlu olanların fiyatı ferrari ve bentley fiyatı oldu eski kasa alırım hemde büyük motor alırım çok daha iyi.

    YanıtlayınSil
  6. bu işin ustası VW'dir ama görünüşe göre artık bu 3 firma kendi aralarında bu şekilde yarışıyor.

    YanıtlayınSil
  7. yine türkiye'ye özel motor koyarlarsa deli gibi satar yazık o güzelim kasaya o motoru koyacaklar yanlış anlamayın motor kötü demiyorum burada kötü olan motorun küçük olması gerçi bazen düşünüyorum ya al fındık motorlu olanını kullan yada 2.el büyük motorlu olan modelinden alacaksın.

    YanıtlayınSil
  8. güzel araç beni üzecek tek şey bu araçta peugeot renault marka arabaların kullandığı motor hacminden olacak yapacak birşey yok tasarımından dolayı çok satar herkese S serisinin küçüğü diye satarlar harbide öyle.

    YanıtlayınSil
  9. insanın gözü alıştımı herkes beğenir bu aracı ben şimdiden beğendim tek beğenmeyeceğim buna koyulacak olan iyi güzel ama küçük motorudur yeni kasayı alırım ama bu oyuncak motorlu olanından değil tank motorlu olanından alırım oda çok pahalı olduğu için 2. el eski kasa büyük motor alırım.

    YanıtlayınSil
  10. güzel araç günümüzde moda olan her modelin bir birine benzemesi olayını aynen devam ettirmişler.

    YanıtlayınSil
  11. mercedes güzel tasarlamış çok güzel yapmış.

    YanıtlayınSil
  12. Orta sınıf lüx ün kralı olan E sınıfı yok olmaya mahkum mu acaba! Sebebi,Mercedes alt sınıf Otomobili olan C serisini daha uygun fiyatla vede daha fazla konfor, kalite, yakıt tüketimi ile geliştirip piyasaya sürdü ve 90 ların alternatifsizi olan E sınıfı kullanıcılarını C serisine kaydırdı.Hatta cla,A ve B serileri de bir bütün Mercedesin genel kullanım portföyünü iyice genişletti.Şimdi şunu düşünelim Mercedes E serisi hepimizin malumu orta sınıf bir lüx araçtı fakat C serisi gibi E kullanıcılarının alternatifi oluştu daha da ucuza Peki zengin olan lar ne binecek onlar zaten S serisinden başka model almıyorlar,Birde işin gerçeği ben zengin olsam 400 bin tl ye E serisi alacağıma üzerine 250 tl daha ekler S serisi alırım madem bu rakamlara çıkmışım kendime eziyet etmenin anlamı olmamalı değil mi? Genelde bir çok firmaya bakın orta sınıf lüx modellerini üretimden düşürmüştür,ya alt sınıfı yada çok üst sınıfı vardır ortası yoktur.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Aslında tam tersi bir trend söz konusu. Örneğin Opel, Omega ve Vectra yerine Insignia'yı satarken Volkswagen Phaeton'dan vaz geçip yola Passat ile devam etti.

      Ayrıca 400.000 TL'ye E alınacağına bir üst sınıfa geçiş denenebilir fakat E'nin fiyatının 177.500 TL'den başladığını da hatırlatırım. Yeni nesil bile 215.000 TL'ye alınabiliyor ki aynı fiyata donanımlı bir C Serisi alacağına birçok insan E'ye yönelebilir. S Serisi'nin 713.000 TL'den başlayan fiyatıysa kıyas bile kabul etmiyor. Çok parası olan saçabilir tabi ama 1 yıllık yakıt masrafıyla birlikte 3 E Serisi etmez bence bir S Serisi.

      Sil
    2. Valla Onur abi inanın E serisinin 1.6 motor ağır hantal vede muadil kasalarına göre gitmeyen bu 156 hp binmektense, daha hafif ve motoruna uygun vede orta sınıfa yaklaşmış C sınıfına binmek daha mantıklı olur, inanın 2014 çıkışlı yeni C serisi 2000 ler yılı ortalarına kadar alternatifsiz olduğu için binilen E serisinin yerini aldı ve müşterilerini de kapmaya başladı.iyi günler.

      Sil
    3. Katılıyorum. E250 bile hantaldı bence ve aynı motorlu C Serisi benim için de tercih sebebidir ama Türk insanı gösteriş seviyor. Performans ve büyüklük ikileminde çoğu seçimi büyük araçtan yana kullanıyor.

      Sil
  13. Onur bey size bir şey sormak istiyorum bu konuda fikrinizi almak istiyorum,Hem tüm okuyucular hemde şahsım olarak bilmek isteriz.
    Örneğin w210 kasalar da genelde standart 2.0 lt 163 hp var, Günümüz w212 kasalar da E 180 1.6 motorlar da ise 156 hp var Kısacası çok değişen bir şey olmuyor gibi mi? acaba! E 180 Yerini mi aldı e 200 lerin, bu şekilde bakabilir miyiz, yoksa arada teknolojik bir uçurum mu var yoksa eski E 200 lerin yerini almadı mı? 156 hp lik E180 Mercedes yoksa herşey 2.0 motor ve adın da bitiyor? Siz ne dersiniz, Teşekkürler.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Teknik olarak bakarsak arada büyük farklılıklar var aslında ama pratikte E180, E200'ün takipçisi denebilir. Özellikle Türkiye'de vergilerin artmasıyla birlikte fiyat olarak da eskisiyle aynı seviyede kaldı yeni model.

      Sil