23 Temmuz 2015 Perşembe

Volkswagen Passat 2.0 TDI BMT Highline


Otomobil dünyasına kazandırdığı ünlü modellerle tanınan firmalardan Volkswagen'i D segmentinde temsil eden Passat'ın uzun bir yaşam hikayesi var. İlk nesil örnekleri 1973 yılında yollara çıkan otomobil 1981 yılında yerini ikinci nesil araçlara bıraktı. 1988 yılında satışa çıkan üçüncü nesille birlikte makyajlı modelleri farklı gövde kodu almaya başlayan Passat'ın ilk kapsamlı makyajı 1993 yılına yapıldı.

Yıllar 1996'yı gösterdiğinde Türkiye pazarında da iyi tanınan B5 kasası piyasaya çıkan otomobilin makyajı 2001 yılında yapıldı. 2005 yılında yollara çıkan B6 ile birlikte kardeş model CC tanıtılırken 2010 yılında gelen makyaj sonrasında aileye Alltrack de katıldı.

B8 olarak bilinen güncel kasası 2014 yılında tanıtılan Passat boyut olarak da büyümeye devam etti. Sedan ve Variant isimli station wagon gövde seçeneklerine sahip olan otomobilin testime katılan versiyonunda 2 litre hacimli turbo Diesel motorun en düşük güç çıkışı sunan seçeneği kullanılmış.


Dış Mekan


Özellikle önden bakıldığında son yıllarda tanıtılan GTE uzantılı konseptlerine benzer bir yapıya sahip olduğu görülebilen Passat'ta kromajlı ön panjurun devamıymış gibi görünen LED farlar bulunuyor. Araçta genel olarak ağırbaşlı bir tasarım anlayışı benimsediği görülebilen Volkswagen, köşeli hatlara sahip ön tamponda kromajlı çıtalar ve halojen sis farları kullanmış.

Yandan bakıldığında cam çerçeveleri ve kapıların alt kısımlarında kullanılmış kromajlı çıtalar görülebilirken 18 inç çaplı jantlar, üzerine sinyal entegre edilmiş yan aynalar, büyük yapılı sunroof ve küçük anten dikkat çeken detaylar arasında sayılabilir.

Yüksek sayılabilecek bir bagaj kapağına sahip olan Passat'ın stoplarında da LED teknolojisine yer verilmiş. Marka logosu arkasına gizlenen bagaj kapağı açma kolu markanın imzalarından birisi haline gelirken tampon üzerinde kromajlı çıta, bir çift reflektör ve difüzöre benzeyen girinti görülebiliyor.

4.767 mm boya, 1.832 mm genişliğe ve 1.456 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.791 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Ağırbaşlı duruş Passat'ın iç mekanında da göze çarpıyor. Bütün kapılarında ahşap kaplama, mat metal görünümlü kollar ve makul büyüklükte cepler sunan otomobilin sürücü kapısında cam ve yan ayna kumandalarıyla bagaj açma ve merkezi kilit düğmeleri yer alıyor. Alt bölümü düzleştirilmiş çok fonksiyonlu direksiyon simidinin arkasında vites değiştirme kolları bulunurken bu bölümün solunda aydınlatma sistemi kumandalarıyla küçük bir çekmece görülebiliyor.

Tamamı TFT'den oluşan gösterge paneli hem farklı bilgileri sunabilmesi hem de tasarımının değiştirilebilmesi açısından olumlu bir gelişme. Her yanından dijital teknoloji akan otomobilin orta konsolu üzerinde analog saat sunulması kontrast oluşturmuş. Bu bölümde kullanılan havalandırma ızgaraları, farklı tasarıma sahip ön yolcu paneliyle sağ tarafa bağlanırken ahşap kaplama bu kısımda da göze çarpıyor.

Büyük dokunmatik multimedya ekranı ve çift bölgeli havalandırma sisteminin kumandalarıyla birlikte vites konsolunda da piyano siyahı kaplamalar görülürken şık vites kolunun solunda Start-Stop ve motor çalıştırma düğmeleri yer alıyor. Konsolun önünde, kayar kapak altına alınan küllük ve çakmak dikkat çekerken arkada elektronik park freni ve hold fonksiyonu düğmeleri, kayar kapaklı bir çift bardaklık ve açık bir cep bulunuyor.

Ön kol dayanağı hem ileri-geri hem de açı ayarına sahipken altında yer alan göze USB ve Aux girişleri eklenmiş. Arka koltuklar için hem ayrı havalandırma kanalları hem de farklı klima kumandası sunulan otomobilde bu bölüm yolcuları için katlanabilir kol dayanağına entegre edilmiş bardaklıklar eklenmiş.

Hem arka koltuklar hem de bagaj bölümünde 12 Volt soketlere yer veren Volkswagen 586 litre hacimli bagajı, yatırılabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde büyütme imkanı da sunmuş. Yan bölümlerinde kapaksız cepler yer alan bagaja ulaşmak için arka kol dayanağı arkasına bir de kapak eklenmiş.


Konfor


Genel anlamda yüksek konfor seviyesi sunmasına alıştığımız Passat ilk görüşte, Highline donanım seviyesinde sunulan 235/45-18 ölçülerindeki lastikleriyle şaşırtıyor. İnce yanaklı lastiklerin ortalama sertlikteki süspansiyon sistemiyle birleşimi daha sert bir sürüş karakteri sunarken çok yumuşak süspansiyon sistemine ihtiyaç duymuyorsanız iç mekanda aşırı derecede rahatsız edici sarsıntılar yaşanmıyor. Daha yüksek süspansiyon konforu arayanlar diğer donanım seviyelerinde sunulan 16 ve 17 inç çaplı jantları tercih edebilir.

Sınıfı standartlarında rüzgar gürültüsü izolasyonuna sahip olan Passat'ın motor sesi iç mekana çok kısık ve biraz da sportif şekilde sızarken asıl başarı yol gürültüsü izolasyonunda yaşanmış. Yaşam alanı genişliği konusunda da sıkıntı yaşatmayan otomobilin ön koltukları elektrikli olarak kumanda edilebilirken sürücü koltuğunda sunulan masaj fonksiyonu hoş bir detay. Arka koltuk baş ve omuz mesafeleri sınıf standartlarındayken diz mesafesinin artmış olması dikkatlerden kaçmıyor.

Konfor donanımı konusunda zengin olan test aracında deri koltuklar, ahşap kaplamalar, elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, elektrikli, bel destek ayarlı ve ısıtmalı ön koltuklar, hafızalı, ayarlanabilir uyluk destekli ve masaj fonksiyonlu sürücü koltuğu, sunroof, TFT gösterge paneli, anahtarsız giriş ve çalıştırma, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, üç bölgeli otomatik havalandırma sistemi, ileri-geri ve açı ayarına sahip ön kol dayanağı, katlanabilir arka kol dayanağı, ön ve arka park sensörleri, otomatik park yardımcısı, viraj aydınlatması, LED farlar, yol bilgisayarı, navigasyon, start-stop, USB, Aux, SD kart ve Bluetooth bağlantılı ses sistemi, ambiyans aydınlatması, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, 8 inç ekranlı, yaklaşma sensörlü, DVD oynatabilen, entegre navigasyonlu multimedya ekranı, yokuş kalkış desteği, yağmur ve far sensörleriyle cam yıkama suyu ısıtıcısı bulunuyordu.

Sadece 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla satılan otomobilde kullanılan bu üniteyi Golf GTI'dan da hatırlıyoruz. Özellikle gaz pedalına hafifçe basıldığında sarsıntısız geçişlere sahip olan şanzıman hem vites kolundan hem de direksiyon simidi arkasındaki kulakçıklardan manuel kumanda alabiliyor.


Sürüş


Konfordan bir miktar çalan ince yanaklı lastikler sürüş başlığında olumlu puanlar alıyor. Süspansiyon sisteminin de ortalama sertliğiyle birleşince araç dengeli bir yol tutuş karakteristiği kazanmış. Biraz hissiz olan direksiyon sisteminin sürücü komutlarına verdiği çabuk cevaplar sayesinde zorlandığında önden kaymaya başlayan Passat'ı çizgisine döndürmek zor olmuyor.

Yan destekleri çok başarılı olan ön koltuklar sayesinde hızlı girilen virajlarda bile sorun yaşamayan ön yolcular sportif bir egzoz sesinden de mahrum kalmıyor. Özellikle düşük devirlerde ilerlerken birden gaz verildiğinde çıkan ses benzinli motora sahip sportif araçları anımsatıyor.

1.5 tonluk ağırlığıyla aslında segmentinin ağır sikletleri arasında bulunmayan otomobilin olduğundan hafifmiş gibi algılanmasının iki nedeni var. İlk neden olan güçlü frenler dengeli ve kısa mesafede duruş sağlarken ikinci neden kaput altında gizli. 2 litre hacimli turbo Diesel ünitenin ürettiği 150 beygir güç ve 340 Nm tork çok yüksekmiş gibi durmasa da şanzımanla uyum başarılı bir performans sağlamış.

Spor modunda motora yüksek devirde daha uzun vakit geçirten şanzımanın direksiyon simidi arkasından kumanda edilebilmesi sürücüye daha çok söz hakkı veriyor. Bu modda geçişleri de daha sert hale gelen ünite sayesinde otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8.7 saniye sürerken maksimum sürati 218 km/s'i bulmuş.

Yakıt tüketimi konusunda da sahibini üzmeyen Passat dikkatli sürüşlerde 5.5 litre/100 km gibi ortalamaları yakalayabilirken test ortalaması 6.7 litre/100 km şeklinde gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


Benzinli motor seçenekleriyle 73.600 TL seviyesinden başlayan fiyatlarla alınabilen Passat'ı 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoruyla alabilmek için minimum 90.500 TL gerekiyor. Ünitenin hacmi 2 litreye çıktığında vergiler yüzünden başlangıç fiyatı da 146.300 TL seviyesine zıplarken Highline donanım paketiyle aracın giriş fiyatı 161.200 TL oluyor.

Deri koltuklar, ahşap kaplamalar, elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, elektrikli, bel destek ayarlı ve ısıtmalı ön koltuklar, hafızalı, ayarlanabilir uyluk destekli ve masaj fonksiyonlu sürücü koltuğu, anahtarsız giriş ve çalıştırma, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, üç bölgeli otomatik havalandırma sistemi, ileri-geri ve açı ayarına sahip ön kol dayanağı, ön ve arka park sensörleri, otomatik park yardımcısı, viraj aydınlatması, 18 inç çaplı jantlar, LED farlar, far yıkama sistemi, katlanabilir arka kol dayanağı, yol bilgisayarı, start-stop, USB, Aux, SD kart ve Bluetooth bağlantılı, 8 hoparlörlü ses sistemi, ön, yan ve perde hava yastıkları, ambiyans aydınlatması, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, yağmur ve far sensörleri, cam yıkama suyu ısıtıcısı, elektronik diferansiyel kilidi ve yokuş kalkış desteğini standart donanımda sunan test otomobilinde bazı opsiyonlar da bulunmakta.

Standart donanımda bulunan 6.5 inç büyüklükte ekrana sahip multimedya sistemi iptal edilen (640 TL + Vergiler) araçta, 8 inç ekranlı, yaklaşma sensörlü, DVD oynatabilen, entegre navigasyonlu multimedya ekranı (4.000 TL + Vergiler) kullanılmış. Elektrikli sunroof için 4.500 TL istenirken dijital gösterge paneli (1.040 TL + Vergiler), MirrorLink ve Sim kart entegrasyonu sunan Premium cep telefonu hazırlığı (980 TL + Vergiler), Siyah renkli Napa deri koltuklar (2.068 TL + Vergiler) ve arka trafik kontrollü şerit değiştirme asistanı da (1.070 TL + Vergiler) test aracında hazır bulunuyordu.


Sonuç


Her yeni nesilde daha da sabırsızca beklenen Volkswagen Passat'ın B8 kodlu kasası da etkileyici özellikler sunmayı başarmış. Markanın diğer birçok modeli gibi hiçbir kategoride lider olmayıp bütün kategorilerde çok iyi olmayı başarabilen otomobil heybetli görünümünü çok da ağır olmayan yapısıyla harmanlamış.

Özellikle Highline donanım paketi zengin standart donanımıyla dikkat çeken Passat'ın yenilikçi opsiyonlarla dolu aksesuar listesi de göz gezdirilmesi gereken dokümanlar arasında sayılabilir. Başarılı sürüş özelliklerini düşük sayılabilecek yakıt tüketimiyle birleştirebilen otomobilin en büyük rakiplerinden biriyse aynı motorun 190 beygir güç üretebilen versiyonunu sunan seçenek. Test aracının opsiyonlarının neden olduğu fiyat farkına alınabilen üst model yüksek performans bekleyen sürücüleri de memnun etmeyi başaracaktır. Üstelik başarılı ses izolasyonu, geniş iç hacim ve büyük bagaj hacminden vazgeçmeden.


Fotoğraflar

Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

21 yorum:

  1. insan neden geri görüş kamerası koymaz ki böyle bir amaca mantıklı açıklama ???

    YanıtlayınSil
  2. park asist var ama tabi yetmez diyorsan o ayrı

    YanıtlayınSil
  3. onur bey sizce mondeo mu, talisman mı, passat mı? hangisi tercih edilmeli neden? talisman her ne kadar piyasaya çıkmamış olsa da beklenen motor kombinasyonları içinde değerlendirirseniz sevinirim. teşekkürler.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. ha motor iyi olsunda isterse eşşek olsun fark etmez yani ?

      Sil
    2. İşin içine gelecekte piyasaya çıkacak motorlar girince Talisman çok avantajlı konuma geliyor. 1.6 litre hacimli çift turbo beslemeli Diesel ünite bu güç seviyesinde vergi avantajlı olacak Türkiye'de. 150 beygir gücündeki Passat karşısında 160 beygirle 30-40.000 TL fiyat avantajı olursa Renault önde olacaktır seçim sıralamasında.

      Mondeo'nun 180 beygir güç üreten motor seçeneğiniyse Passat'ın 190'lık seçeneğiyle karşılaştırmak lazım ki bu durumda Passat öne geçiyor bir miktar. Sadece motor özelliğiyle değil donanım konusunda da üstün Volkswagen. Masajlı koltuk ve LED farları standart donanımda sunamıyor Ford.

      Sil
    3. Ford mondeo hb tasarım olarak cok cezbedici. Sürüş keyfi olarak da üstün ise mondeo tercihim olur. Mondeo test etme şansım olmadi.'

      Sil
    4. Ben iki buçuk yıl önce test etmiştim Mondeo'yu Amerika'da fakat 2 litre hacimli benzinli motor, dört tekerlekten çekiş sistemi ve 19 inç çaplı jantları vardı aracın. Yol tutuşu daha başarılıydı kesinlikle ama bu donanımların hiçbiri Türkiye'de sunulmuyor. Gelecek hafta Türkiye'de satılan Mondeo'yu da test edeceğim. Nasıl olduğunu paylaşırım.

      Bu arada benim de tasarım olarak daha çok hoşuma giden araç Mondeo fakat donanım ve bagaj hacmi konularında çok önde Passat.

      Sil
  4. passat'a 160 bin lira vermek mi? vw'e 160 bin lira vermek mi? o fiyatlara bmw 3 serisi var. bmw varken volkswagen'e o kadar para vermek biraz komik olur.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Araçlara verilecek para insanların önceliklerine göre değişir. Daha premium bir marka almak yerine daha geniş iç hacim, daha büyük bir bagaj ve daha zengin donanım seçilebilir örneğin.

      Sil
    2. Hayır bir de o paraya alınan bmw 3'ün passata göre donanım eksikliklerini yazarsak test yazısı uzunluğunda bi liste çıkar karşımıza.en sinir olduğum şey ya.bayılıyo insanlar elmayla armutu kıyaslamaya

      Sil
  5. Onur bey,

    Passat ile alakasız olacak ama şu soruyla ulaşmak istediğim bilgiyi en rahat ve erken şekilde sizden edinebileceğimi düşünüyorum. Çünkü Renault Mais bayileri bile yanıt veremediler ve fabrikaya ulaşma imkanım da yok. Sorum şu: Clio'ya Euro 6 dizel motorlar ne zaman gelecek ve start-stop sistemi olacak mı?

    Yanılmıyorsam Euro 6 ya 1 Eylül 2015 ya da 1 Ocak 2016'dan itibaren zorunlu olacaktı. Şayet start-stop ile gelecekse (İstanbul'un tam göbeğinde ikamet ediyorum) onu beklememde fayda var yakıt tüketimi açısından. Bu soruyu Renault'dan yetkili abilere :) yöneltirseniz çok makbule geçer.

    İyi çalışmalar.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Binek ve hafif ticari araçlarda yeni tip onayı alacak modellerin 1 Ocak 2016’dan itibaren Euro 6 emisyon standardına uygun olması gerekiyor. Şu anda satışı devam eden sıfır modellerin Euro 6’ya revize edilerek satışına devam edilmesi içinse araç üreticilerine 1 Ocak 2017’ye kadar süre tanınması gündemde. Tabi bu tarihler son ana kadar değişebilir.

      Sonuç olarak sadece Renault yetkilileri değil söz sahibi olan. Fransa'da Euro 6 satılıyor şu anda. Dolayısıyla Türkiye'de üretiliyor bu egzoz normunu karşılayan motorlar. Satışa ne zaman çıkar, onu bakanlık belirleyecek.

      Sil
    2. Yanıtınız için sağolun Onur bey. Peki sizce 1.5 dci'ın euro 6 versiyonu kayda değer miktarda daha tasarruflu olabilir mi? Benim bildiğim euro 6 partiküllerin yok edilmesi ile ilgili koşullara dairdi genel olarak. Fransa broşürüne baktım, dci edc'nin yakıt tüketiminde bir farklılık göremedim keza. Siz ne dersiniz? Beklemeli miyim?

      Sil
    3. Bence olmayacaktır. Hele günlük kullanımda cebe hiç etki etmez diyebilirim.

      Sil
  6. Highline, benzinli ve manuel alınır binilir. Dizel otomatik araba kazığı yemeyin yeter.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Büyük şehirlerde sabah akşam trafik çekiliyorsa bir yerden sonra otomatik şanzıman zorunluluk oluyor. 2 litre hacimli TDI ile zaten manuel şanzıman gelmiyor ama küçük hacimli motorlarda da DSG'ye istenen 13-14.000 TL ek ücret biraz fazla.

      Sil
    2. arkadaş bayburt doğumlu ve hiç şehir dışına çıkmadı ne trafiğinden bahsediyon ona sen onur ağabey

      Sil
  7. Bu yeni kasa passat gözüme nedense yapısal olarak çok çıtkırıldım görünüyor, sürüşünde de eski güveni alamıyorum. VW'nin yeni modüler platformunda bir tatsızlık bir olmamışlık hissi var.

    YanıtlayınSil
  8. Nerde o B5 kasa passatlar.

    YanıtlayınSil
  9. lcd panelden oluşan gösterge tablolarının gece sürüşlerinde göz yorması gibi bir durum var mı?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Benim gözümü yormadı. Zaten aydınlatma şiddeti de kısılabiliyor rahatsız ederse.

      Sil