18 Şubat 2015 Çarşamba

Škoda Superb


Sonunda beklenen an geldi ve Škoda'nın amiral gemisi Superb yeni nesline kavuştu. Eskisinden çok daha dinamik bir duruşa sahip olan otomobil MQB platformu sayesinde 75 kg'a kadar hafifleme de yaşamış.

Markanın son zamanlarda tanıttığı diğer otomobiller gibi köşeli hatlara sahip olan Superb bu bakımdan sürpriz yaşatmıyor. LED gündüz aydınlatmalarına sahip bi-xenon farlar, yine köşeli tutulan ön panjur, panoramik cam tavan, üst ve alt bölümlerde dışarıya doğru çıkıntı yaparak çamurlukları daha da şişkin gösteren kapılar ve LED stoplar aracın dikkat çeken diğer detayları.


İç mekanda da sade bir tasarım dili seçen Škoda'nın köşeli çizgileri yaşam alanında da göze çarpıyor. Volkswagen grubundan hatırlayacağımız parçalar kabinin her bölgesinde görülebilirken ön kapılara gizlenen şemsiyeler ve araçla birlikte gelen LED fener markanın akıllı çözümleri arasında gösterilebilir. Bu arada bagaj hacminin de 625 litreye ulaştığı verilen bilgiler arasında.

Benzinli motor seçeneklerinin güçleri 125 ile 280 beygir arasında değişen otomobilin Diesel seçenekleriyse 120 ile 190 beygir arasında değişen güçler sunuyor. En düşük güçlü benzinli motor haricinde bütün üniteler çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla alınabilirken dört tekerlekten çekiş sistemi dört motor seçeneğinde sunulacak.

9 yorum:

  1. superb en iyi dış görünümüne ulaştı. satışları da gereksiz fiyat artırımı olmazsa artarak devam eder.

    YanıtlaSil
  2. ilk defa arka tasarımı güzel olmuş, genel olarak da güzel. fiyatlar da güncel seviyelerde giderse passattan baya müşteri çalar.

    YanıtlaSil
  3. arka tarafı sadece ben mi a3 sedan'a benzettim yoksa gerçekten mi öyle?

    YanıtlaSil
  4. boyu nasil acaba? biraz kisalmis gibi geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İç mekanda büyüme yaşanmış. Aks mesafesi de 80 mm artmış ama asıl boyutları açıklamadılar hernüz.

      Sil
  5. hep aynı çizgiler. hep aynı arabalar. opel ve mercedes devamlı ve olumlu bir tasarım değişimine giderken bir diğer alman vw çok sıradan, basit ve tekdüze olmaktan hiç vazgeçmiyor. bence! vw grubunun ciddi bir tasarım sorunu var.

    YanıtlaSil
  6. opel ve bmw demek istediniz sanırım. mercedes a'dan s'e bütün modellerinde hem iç hem dışta aynı tasarımı uygulamaya başladı.

    YanıtlaSil
  7. Kalbe değil mantığa hitap et, satışın garanti olsun. Skoda iyi tutturdu bu formülü, araçları da güzel Allah için. Top Gear vb. anketlere göre de sorunsuzlar. Daha ne olsun?

    Ha bizde pahalı yine o ayrı...

    YanıtlaSil