3 Aralık 2014 Çarşamba

Opel Karl / Vauxhall Viva


Opel'in yeni modelleri gün yüzüne çıkmaya devam ediyor. İngiltere pazarında Vauxhall Viva ismiyle satılacak olan Karl, Alman firmanın giriş modeli olarak görev yapacak.

Büyük far ve sis farlarına sahip olan otomobilde kısa kaput, büyük bir panjur, 14, 15 ve 16 inç çaplı jant seçenekleri, yan bölümde bulunan dalgalanmalar ve küçük bir spoiler gibi detaylar gözden kaçmazken Kia Picanto'yu andıran arka bölümde küçük cam ve şık stoplar görülebiliyor.


Basit bir tasarım sunan iç mekanda şık görünen üç kollu direksiyon simidi, ortasında bilgi ekranı bulunan gösterge paneli, orta konsolun üzerine eklenen dokunmatik ekran, oldukça az düğmeye sahip havalandırma kumandaları ve uzun yapılı vites topuzu bulunuyor.


Kaputu altında 1 litre hacimli, 3 silindirli, 75 beygir güç üretebilen benzinli bir motor görev yapan araçta 5 ileri vitesli manuel şanzıman kullanılıyor. Opel Karl'ın başlangıç fiyatının Almanya'da yaklaşık 9.500 Euro olması planlanıyor.

14 yorum:

  1. onur bey, bu araç b sınıfı mı c sınıfı mı? Eğer bunlardan biriyse önceki modeller (corsa ve astra) tarih mi oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aracın boyu 3.680 mm. Dolayısıyla A segmentinde yer alıyor. Diğer modeller aynen korunacak.

      Sil
    2. çin ve hindistan pazarına yönelik üretildiğini düşünüyorum

      Sil
    3. Oralarda da satılır heralde ama Avrupa'da da satılacaklar. Vauxhall markası İngiltere'ye özel zaten.

      Sil
  2. Opel Adamla ayni segmentte. A sinifi otomobiller Turkiyede de artik ciddi bir gereklilik bence. Bilgi ekranini corsadaki gibi sacma bi yere koymamislar bu kez.
    Esime almayi dusundugum arac yeni twingoydu ama Oyaki aradim ogrendim ki Turkiyeye gelmeyecekmis.Nasil bi yonetim tarzidir bu anlamak mumkun degil. Tum markalar A sinifini Turkiyeye yavas yavas getiriyor, Renault omru hayatinda adam gibi bi arac yapti o da turkiyeye gelmiyor. Burasi yeri degildi ama icimizi bosalttik kusura bakmayin onur bey:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Getirmeyeceklerse aptallık gerçekten de. Hatta kasıp burada bile üretebilirlerdi Twingo'yu bu haliyle.

      Sil
  3. Opel in yeni dizel motorlarını ne zaman incelersiniz onur bey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Opel zahmet edip verirse hemen test ederim. Her aradığımda başka bahane uydurduklarından sıkıldım istemekten.

      Sil
    2. sen bizden daha iyi bilirsin. test için araç istediğinde en fazla kasan (vermemek için ya da oyalama) firma hangisi? senin bloğunu binlerce kişi takip ediyor. takip edenler potansiyel müşteri, walla ben olsam hiç kasmadan gereken araç neyse sağlardım. neticede tanıtım yapıyorsun.

      Sil
    3. Eskiden çok iyi olduğum Renault vermiyor. Bir de Opel işte. Bazı üreticiler de kallavi modellerini vermiyorlar ama çok da takmıyorum buna. Sonuçta insanların asıl ilgilendikleri daha "Alınabilir" olan araçlar. Arada çerez olsun diye uçuk şeyler olabilir ama çok da olmaması iyi olur.

      Sil
  4. Hem tanitim yapiyor hem de gayet durustce inceliyor. Iyiye iyi, kotuye kotu diyebiliyor Onur abi. Ayrica inceleme tarzini da cok begeniyorum hepsini bir solukta okuyup bitiriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılıyorum. bir araç için nasıl inceleme yapılması gerekiyorsa harfiyen uyguluyor. araç bakarken burdan çok okudum testleri hala da keyifle okuyorum

      Sil
    2. Teşekkür ediyorum ben de.

      Sil