31 Ekim 2014 Cuma

Volvo S60 T5 R-Design


Volvo'nun yeni müşteri sadakat programı Volvo Benimle'nin 20-22 Ekim tarihleri arasında Bodrum'da yapılan tanıtımı testlere de sahne oldu. Muğla'nın Sonbahar aylarında sakin olan yollarında sürme imkanı bulduğum otomobillerden ilki markanın yeniden doğuşunda önemli bir yere sahip olan S60 oldu.

İlk örnekleri 2000 yılında yollara çıkan aracın ikinci nesil örnekleri 2009 yılında tanıtıldı. Volvo'nun köşeli tasarım anlayışını bir kenara atarak organik hatlar kullanmaya başladığı ikinci nesil S60'ın makyajlı modelleriyse 2013 yılında tanıtıldı. Birçok motor ve şanzıman seçeneğiyle satılan otomobilin testime katılan örneğinde 2 litre hacimli benzinli motor ve yeni bir otomatik şanzıman görev yapıyor.


Dış Mekan


Ön bölümde yoğunlaşan makyaj operasyonu ardından panjur yanlarında yer alan gündüz aydınlatmaları tampona alınan S60'ın R-Design paketinde sportif görünümlü bir ön tampon kullanılmış. Kaput üzerinde çift bombe dikkat çekerken sportif tasarım paketinde yer alan diğer detaylar 18 inç çaplı jantlar, metal görünümlü yan ayna muhafazaları, çift egzoz çıkışı ve arka tamponun altına eklenen difüzör olarak sayılabilir.

Bir coupé formunu andıran tavan arka bölümü arka camla aynı açıyı alırken kısa yapılı bagaj kapağının ucu bir spoiler şeklinde tasarlanmış. Anteni, BMW modellerini hatırlatan bir şekilde tavana yerleştirilen otomobilin LED stopları tampon bölümünde geniş başlayıp bagaj kapağında inceliyor.

Kısa tampon tekerlek mesafeleriyle dikkat çeken bir yan görünüme sahip olan otomobilin boyu 4.635 mm, genişliği 1.865 mm ve yüksekliği 1.484 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.776 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


S60'ın yaşam alanı markanın diğer modelleriden izler taşıyor. Metalik süslemelere sahip olan kapı içlerinde çok geniş olmayan fakat ağızları oldukça geniş gözler yer alırken sürücü kapısında elektrikli cam ve aynaların yanında merkezi kilitleme kumandası da yer alıyor. Kör nokta uyarı sistemi BLIS'in uyarı lambaları da aynaların hemen yanına eklenmiş.

Şık görünümlü, kalın, üç kollu ve deri kaplı, çok fonksiyonlu direksiyon simidinin solunda aydınlatma sistemi kumandalarıyla birlikte bagaj ve yakıt deposu açma düğmeleri görülebilirken bu bölümün altında elektronik park freni düğmesi yer alıyor. V40'ta olduğu gibi dijital panellerden oluşan gösterge paneli sağında motor çalıştırma düğmesi görülebilirken orta konsolun üst bölümüne bilgi ekranı yerleştirilmiş.

Ön yolcu konsoluna iki havalandırma ızgarası eklenirken orta konsolda sunulan ızgara alıştığımızdan daha geniş bir tasarıma sahip. Arkasında büyük bir boşluk bulunan orta konsol üzerinde ses, navigasyon ve havalandırma sistemi kumandalarının yanında elektronik yardımcıların düğmeleri de görülüyor. Sol ve sağ hava sıcaklığı ayarının altına ön koltuk ısıtma kumandaları eklenirken sürüş desdekleri seçim kumandası dört yuvarlak düğme grubunun sağ üstte olanına alınmış. Orta konsolun en alt bölümünde şerit takip asistanı, start-stop, park sensörü, eco+ modu ve kaza sensörünün düğmeleri dikkat çekiyor.

Vites konsolunda şık görünümlü vites kolu, metalik süslemeler, kapaklı gözün altına gizlenmiş aydınlatmalı iki bardaklık ve 12 Volt soketiyle içerisinde makul ölçülerde bir depolama alanıyla birlikte USB ve aux çıkışları yer alan kol dayanağı yer alan otomobilin bu bölümünün hemen arkasında bir başka 12 Volt soketi yer alıyor.

Arka koltuk havalandırma ızgaralarını B sütununa yerleştiren Volvo bu bölümde sunduğu katlanabilir kol dayanağına kapaklı bir göz ve iki bardaklık eklemiş. Öndeki gibi R-Design logolu olmasalar da deri ve nubuk döşemeye sahip olan koltukların arkasında manuel perde bulunuyor.

Dış tasarımı dinamik gösteren kısa bagaj bölümü bu kısımda sunulan hacmi 380 litreyle sınırlamış. Arka koltuk kol dayanağının arkasında bagaja erişmek için küçük bir kapak bulunurken sırtlıklar katlanarak hacim artırılabiliyor.


Konfor


Sportif dış görünüm ve R-Design donanımının da etkisiyle performans odaklı bir model haline gelmiş olsa da test otomobili yeterince konfor seviyesini rahatlıkla sunuyor. Darbe emişi çok başarılı olan süspansiyon sistemi iç mekana rahatsız edici titreşimler iletmezken ince yanaklı lastiklerin neden olduğu sönümleme eksiğini de hissettirmiyor.

Direksiyon sisteminin sertliği ayarlanabilen test otomobilinde şehir modu tahmin edilebileceği gibi oldukça yumuşak. İç mekan malzeme kalitesi konusunda rakipleriyle boy ölçüşebilen S60'ın yol, rüzgar ve motor sesi izolasyonu da segment standartlarını yakalayabilmiş.

Konfor donanımı konusunda cömert olan test aracında elektrikli cam ve yan aynalar, açılır tavan, deri ve nubuk döşemeler, elektrikli sürücü koltuğu, ön koltuk ısıtması, cruise control, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, çift bölgeli havalandırma sistemi, arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, navigasyon sistemi, 12 hoparlörlü ses sistemi, yol bilgisayarı, ön ve arka park sensörleri, sertliği ayarlanabilen direksiyon sistemi, ısıtmalı ön cam, yağmur ve far sensörleri, USB, Aux ve Bluetooth bağlantıları, manuel arka cam perdesi, yıkama sistemine sahip direksiyonel bi-xenon farlar, tek tuşla motor çalıştırma fonksiyonu ve elektrokrom iç ayna bulunuyordu.

Ön koltuklarda beklendiği gibi bir darlık hissedilmeyen otomobilin yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi sayesinde ideal sürüş pozisyonu bulmak zor olmazken arka koltuklarda da makul diz ve baş mesafesi sunulması şaşırttı. Volvo'nun bunu, coupé benzeri bir tavan tasarımıyla başarmış olması dikkat çekici.

Makyajlanan yüzüyle S60'ın sunduğu en önemli konfor donanımıysa 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı. Özellikle yüksek süratlerde motor devrini düşük tutarak sürüş konforuna olumlu etki sağlayan şanzımanın yumuşak geçişleri de en ufak bir sarsıntıya neden olmuyor.


Sürüş


Volvo'nun dinamik tasarıma sahip sedan modeli S60'ın sportif paketi R-Design ile donatılan test otomobili konu sürüş olduğunda bir adım daha öne çıkıyor. Beklediğimden daha yumuşak bir süspansiyon sistemine sahip olan araç bozuk yollarda bile rahatsız edici bir sertlik sunmuyor. 235/40-18 ölçülerine sahip lastikler dar yanaklarıyla virajlı yollarda yanal salınımları sınırlandırabilirken çok sürpriz olmayan bir şekilde darbe emilimi konusunda büyük yardım sağlamıyor.

Otomobilin genel süspansiyon ayarları tam da benim hoşuma giden şekilde yapılmış. Sürüşe sportif bir hava katılırken konfordan çalınmamış. Direksiyon sistemi de buna uygun şekilde sertleştirilebilen S60'ın bu donanımının biraz hissiz olmasıysa üzücü. Buna rağmen zorlanması zevk verebilen otomobil limitlerinde önden kayarken cizgiye döndürülmesi oldukça kolay.

Güvenlik donanımları arasında kör nokta uyarısı, kaza uyarı ve acil durum fren sistemleriyle birlikte şeritte kalma asistanı yer alan otomobilin koltukları, sert virajlarda bile yeterli yan desteği sunabiliyor.

S60 T5'in turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motoru 245 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. 1.700 kg'a yakın ağırlığa sahip otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 230 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.

Manuel moda alındığında vites kolu veya direksiyon simidi arkasında yer alan kulakçıklardan kumanda edilebilen 8 ileri vitesli otomatik şanzıman hızlı değişimler sayesinde performansta boşluklara neden olmuyor. Manuel kumanda alındıktan sonra vitesi otomatik olarak yükseltmeyen şanzıman bu konuda da başarılı ayarlanmış.

Otomobilin ağırlığını hissettirmeyecek şekilde bir performans verebilen motor bunun bedelini benzin istasyonunda ödetiyor. Sabırlı sürüşlerde ortalama yakıt tüketimi 7 litre/100 km altına indirilebilen aracın test ortalamasıysa 10.9 litre oldu.


Fiyat/Donanım


Premium segmentin üyelerinden olan Volvo bu özelliğini fiyat ve donanım konusunda belli ediyor. 180 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motoru ve yarı otomatik şanzımanıyla fiyatı 101.430 TL'den başlayan S60'ın 2 litre hacimli benzinli motoru T5'i almak içinse 173.080 TL gerekiyor. R-Design paketiyle birlikteyse fiyat 177.570 TL'den başlıyor.

Standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, Aux girişli ses sistemi, elektronik el freni, otomatik klima, arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, ön, yan ve perde hava yastıkları, şehir içi güvenlik sistemi, yol bilgisayarı ve renkli bilgi ekranı bulunan S60'a R-Design paketiyle birlikte sportif görünümlü tamponlar, 18 inç çaplı jantlar, R-Design logolu üç kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidi, çift egzoz çıkışı, R-Design temalı dijital göstergeler, siyah renkli tavan kaplaması, deri ve nubuk döşemeler, R-Design logolu sportif yan desteklere sahip ön koltuklar, metal pedal seti ve özel eşik kaplamaları ekleniyor.

Zengin opsiyon listesinde ısıtmalı ön cam ve yıkama suyu çıkışları, arka camda manuel güneş perdesi, ısıtmalı ön koltuklar, sertliği ayarlanabilir direksiyon sistemi, ACC ve otomatik frenli kaza uyarısı, navigasyon sistemi, kör nokta uyarısı, otomatik kararan iç ve dış aynalar, ön far yıkama sistemi, elektrikli sürücü koltuğu, elektrikli katlanan yan aynalar, yağmur sensörü, sunroof, vites değiştirme kolları, direksiyonel bi-xenon farlar, ön ve arka park sensörleriyle USB çıkışlı premium ses sistemi yer alan test otomobilin satış fiyatıysa 226.662 TL.


Sonuç


Volvo'nun değişimi devam ediyor. Bütün segmentlerde sunulan şık tasarımlı modellerden belki de en dinamik tasarıma sahip olan S60, gördüğü makyaj ardından yeni motor ve şanzıman ikilisiyle de dikkat çekiyor. Yüksek performans sunan motoruyla uyumlu bir şekilde çalışan 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı otomobile gençlik aşılarken yüksek güvenlik seviyesi Volvo standartlarını yakalıyor.

Genelde en sportif paketlerinin sert sürüş sunmasına alıştığımız otomobillerden olmayan S60, R-Design paketiyle konforlu sürüşler sunmayı da başarıyor. Değişkenlik anlamında başarılı olan model bagaj hacmi konusunda birinciliğe oynamasa da arka bölümünün görünümüyle bu handikapını örtmeyi biliyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

11 yorum:

  1. bu fiyat seviyesindeki bir aracın bagajında vida ve çıplak karoser görmek şaşırtıcı.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Vergiler utansın. Bu test aracının A.B.D. Fiyatı 33.000 Dolar civarında. Önceki BMW 3 Serisi ve Mercedes C Serisi testlerimde de aynı şey dikkatimi çekti. Hepsi boş bırakıyor orayı maliyet düşürmek için.

      Sil
    2. haklısınız, elin adamı bir tane kendine iki tane de devletine almadığı için beklentisi ve karşılaştığı şey farklı oluyor.

      Sil
  2. r-design adı altında bmw'deki gibi bir turbo v6 olmasını isterdim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. BMW'nin V6 motoru yok. Sıralı 6 silindirli hepsi. Volvo'da da aynısından var. S60 T6 AWD R-Design 3 litre hacimli motora sahip. 325 beygir gücünde.

      Sil
    2. demek istediğim s60 r-design'in m3'e rakip olmasıydı motor detaylarını bilmiyordum ama yine de volvo t6, 425 beygirlik m3'le asla başedemez

      Sil
    3. Öyle bir amacı da yok zaten Volvo'nun henüz. 330i ve 335i gibi modellere rakip T6 AWD. Satışların artması halinde markayı daha yüksek performans kategorilerinde temsil edecek versiyonları da hazırlayacaklardır. Büyük ihtimalle de araçlardan ilki ya S60 ye da V40 temelli olur.

      Sil
  3. 2 lt motor, 0-100 km/h 6,3 saniye, 10,9 lt/100 test tuketimi, daha ne yapsin adamlar premium D sinifi sedan arabayla? :) Onur Bey bu arada bu yen motor ailesiyle ilgili 1,5 lt veya 1,6 lt haberleri var midir?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Volvo için yok. 1.6 benzinli ve Diesel versiyonları aynen üretimde.

      Sil
  4. Onur bey, bu araçlarda ön kule gergisi standart olarak sunuluyor mu? Sizin test aracınızda var mıydı? T5 ve T6 da amerika daki modellerde görmüştüm. Bizde var mı?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Evet, standart donanımda var. Test aracında da vardı. Yukarıda yer alan motor bölümü fotoğrafında görülebiliyor.

      Sil