25 Ocak 2014 Cumartesi
McLaren MP4-29 ve Lotus E22
2014 yılında Formula 1'de işler değişiyor. Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli v6 motorlarla birlikte güç paketi değişirken aerodinamik yapıda da ilginç farklılıklar var.
Araçlarını neredeyse aynı anda tanıtan iki takımdan ilki McLaren Mercedes, mat griye boyadığı otomobili için bu yılın sürprizi olacak ilginç bir burun yapısı geliştirmiş. Geçtiğimiz yıl kullanılan düz burun yapısından vazgeçen takım aşağıya doğru bükülen ve ön spoileri tutan iki büyük parçanın ortasından uzayan bir bölüm tasarlamış.
Lotus'ta da tasarım farklılıkları dikkat çekici. 2013 yılında çift katlı bir burun yapısı kullanan ekip bu yıl aşağıya doğru bükülen bir burun sunuyor. Geçtiğimiz yıllarda BMW Williams'ın kullandığı manta ağazı şekilli tasarımı andıran ön kısımda çift çıkıntı kullanılırken tepeden bakıldığında bu iki uzantının aynı boyda olmadığı görülüyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
burundaki asimetri virajların yönüne göre yarıştan yarışa değişiyor sanırım
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilPistlerin çoğu saat yönünde dönülüyor; sanırım kanat tasarımı da ona uygun olarak yapılmış. Bu sene oranları değiştirilemeyen vites kutusu gibi garabetler var, belki de kanatlar da değişemiyordur ve çoğu pist de saat yönüne olduğu için bu şekilde bir tasarım anlayışı düşünmüş olabilirler.
YanıtlaSil