26 Nisan 2013 Cuma

Audi TT Ultra Quattro Concept


Audi'nin bu yıl Wörthersee'de sergileyeceği sportif konsepti TT-S temelleri üzerine geliştirilmiş. Aracın görünümünde dikkat çekici farklılıklar bulunurken asıl üzerine düşülen konu hafifletme çalışmaları olmuş.

Quattro konseptinde kullanılan altıgen ızgarayla donatılan aracın ön tamponu daha sportif bir görünüme kavuşurken yan etekler genişlemiş. Karbon fiberden üretilen parçaları siyah renkli bırakılan aracın yan aynaları yerine küçük kameralar yerleştirilmiş.

Kaputu üzerinde ek hava çıkışları açılan konseptte sabit bir spoiler kullanılırken jantlar hem hafiflemiş hem de çapları büyümüş. Şeffaf stoplarla farklı bir görünüm ortaya koyan aracın yenilenen arka tamponunun ortasına tekli egzoz çıkışı yerleştirilmiş.


Toplam 300 kg kaybeden otomobilin ağırlığını 1.111 kg'a indirdiğini açıklayan Audi bu aracın ön aksında karbon seramik fren diskleri kullanmış.

İç mekana geçildiğinde R8 GT'den alınan koltuklar, daha agresif bir tasarıma sahip havalandırma ızgaraları, orta konsola eklenmiş analog göstergeler ve dijital gösterge tablosu gibi detaylarla dikkat çeken konseptin iç aynası yerine de bir ekran yerleştirilmiş. Dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri sunan otomobilin arka koltukları iptal edilerek yerlerine takla kafesi getirilmiş.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 310 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen konsept 6 ileri vitesli manuel şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 280 km/s olarak açıklanıyor.

2 yorum:

  1. 300 ü iyi çekmişler, 5 te birinden fazla, detaylı açıklaması var mı acaba ağırlık azaltmanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gövde 100 kg, motor 25 kg, ön koltuklar 22 kg, jantlar 20 kg, süspansiyon 6 kg, akü 4 kg olarak açıklanmış. Fren ve egzoz sistemleri için rakam verilmemiş. Arka koltukların atılmasından elde edileni de açıklamamışlar.

      Sil