20 Ocak 2012 Cuma

Volkswagen Jetta Hybrid


2012 Detroit otomobil fuarı da son yıllarda düzenlenen diğer büyük organizasyonlardan farklı değil. Sayıları giderek artan hibrit araçlar arasına yenilerini eklemek için adeta birbirleriyle yarışan otomobil üreticilerinin arasına katılan Volkswagen, Jetta'nin hibrit versiyonunu tanıttı.

Dış görünüşünde büyük bir yenilik olmayan otomobilin ön tamponu vey panjuru daha aerodinamik bir yapıya sahipken modele özel tasarıma sahip jantlar hafifletilmiş. LED aydınlatma grubunun yanında bi-xenon farlara sahip olan otomobilin bagaj kapağı üzerine bir spoiler eklenirken arka tampon altında da bir difüzör bulunuyor.

İç mekanında tasarım değişikliği bulunmayan otomobilin gösterge panelinde hibrit sistem çalışma sırası ve fren enerjisi geri kazanım sisteminin ne kadar ek şarj sağladığı gibi bilgiler görülebiliyor.

1.4 litre hacimli TSI motoru 150 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen otomobilin 27 beygir güç üretebilen elektrik motoru karma gücü 170 beygir seviyesine yükseltiyor. 1.1 kWh kapasiteli pillere sahip olan araç standart bir Jetta'dan 100 kg daha ağır.

Sadece bataryalarını kullanarak 2 km menzil sunabilen Jetta Hybrid 7 ileri vitesli DSG ile donatılmış. Start&Stop, düşük yuvarlanma dirençli lastikler ve fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olan aracın ortalama tüketim değeri 5.2 litre/100 km olarak açıklanırken elektrik motoruyla ulaşılabilen maksimum sürat 70 km/s.

5 yorum:

  1. 2km menzil çok kısıtlı ve yakıt tüketimi diğer hibridlere göre yüksek, 2km lik menzil için elektrik motoru ve pil nedeniyle 100 kg daha ağır olması işini daha da zorlaştırıyor. diğer motor seçenekleriyle yarışabilmesi için fiyat farkının çok olmaması gerekir. diğer hibrid araçlara göre menzilinin çok kısa olması ve vw nin 2 km menzilli bir aracı piyasa sürmesi çok şaşırtıcı. bu aracı tercih etmenin mantıklı bi yolunu bulamıyorum.

    YanıtlayınSil
  2. Katılıyorum. Amerika kıtası dışına çıkartılmaması gereken bir araç ki zaten çıkacak gibi de görünmüyor.

    YanıtlayınSil
  3. volkswagen elektrikli araç üretimine karşı değil miydi yıllardır ? hatta aerodinamik düzenlemeler ve düşük hacimlere yüksek turbo uygulamalarıyla daha çevreci olabileceklerini savunmuyorlar mıydı ? ben mi yanlış hatırladım ?

    YanıtlayınSil
  4. 2km menzil demek 0 km demek hibrit degil demek ne bu ya

    YanıtlayınSil
  5. Doğru, Volkswagen Diesel motorlarla da benzinli hibrit modellerin ekonomikliğine ulaşılacağını savunuyor ve Avrupa pazarında satış stratejisini bu şekilde oluşturdu ama Diesel araçların çok düşük pazar payına sahip oldupu A.B.D. gibi bir ülkede araç satmak istiyorsa akıntıya karşı kürek çekmek istemeyecektir.

    YanıtlayınSil