19 Şubat 2011 Cumartesi

Honda Civic


Geçtiğimiz ay Detroit otomobil fuarında konsept versiyonları tanıtılan Honda Civic sedan ve coupé modellerinin seri üretim versiyonları da gün yüzüne çıktı.

Fuarda sergilenen araçlardan daha sade görünen otomobiller eski versiyonlarına daha çok benziyor. Tamponlarıyla birlikte aydınlatma grubu makyajlanmış gibi duran araçların ön panjurları da farklı. İç mekanda daha sade bir görünüm elde eden Honda dijital göstergelerden vaz geçmezken direksiyon simidi yenilenmiş.

Şimdilik sadece Küzey Amerika pazarına yönelik motor seçenekleri tanıtılan otomobilin 1.8 litre hacimli motoru 140 beygir güç üretebiliyor. 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan bu ünitenin haricinde 2 litre hacimli motorun yerine geçen 2.4 litre hacimli model SI versiyonlarının kaput altını dolduracak. 200 beygir güç, 231 Nm tork üretebilen bu motor 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılıyor.

Daha ekonomik modeller isteyen müşterilerinse aerodinamik özellikleriyle oynanmış HF veya Hybrid versiyonlarına yönelmeleri gerekiyor. 110 beygir gücünde, 1.5 litre hacimli benzinli bir motorla donatılan hibrit Civic yardımcı elektrik motor ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) sunulıyor.

8 yorum:

  1. Yeni Type-R'dan ses yok mu?

    YanıtlaSil
  2. Henüz yok ama bu 2.4 litre hacimli motora sahip olacaksa zaten Türkiye satışları yerlerde sürünecek demektir.

    YanıtlaSil
  3. konsept tasarımları benim gözümde daha başarılıydı.. konseptten seri üretim versiyonuna doğru giderken bu kadar kötü bir yönde ilerlemesini beklemiyordum..

    YanıtlaSil
  4. Ben de özellikle sedan modelin konsept tasarımını beğenmiştim. Bu hali gerçekten de daha kötü olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Bundan daha kotu bir ic dizayn yapilamaz herhalde.

    YanıtlaSil
  6. amerika da satılacak olan kasası değil mi bu? türkiye de ki nasıl olacak acaba

    YanıtlaSil
  7. Evet A.B.D. versiyonları bunlar. Avrupa'da satılacak sedan versiyonlarda büyük bir değişiklik olmayacak büyük ihtimalle fakat hatchback modeller yine farklı bir görünüme sahip olabilir.

    YanıtlaSil
  8. bari hb modellerden kurtarsak ya.. bu nasıl sedan insan üzülüyor.. honda'yı biliyoruz, konsept modeller ortada.. bu nasıl seri üretim modelleridir..

    YanıtlaSil