13 Eylül 2010 Pazartesi

Alfa Romeo Giulietta


Tanıtımı 2009 yılında yapılan Alfa Romeo Giulietta'nın yeni motor ve şanzımanla donatılan versiyonları 2010 Paris otomobil fuarında tanıtılacak.

Sergilenecek olan yeniliklerden ilki 170 beygir güç üretebilen turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli benzinli motorun çift debriyajlı yarı otomatik şanzımanla (TCT) donatılan versiyonu olacak. Sadece 121 gram/km seviyesinde CO2 salınımı yapan bu modelin ortalama tüketim değeriyse 5.2 litre/100 km olarak açıklandı. Maksimum sürati 218 km/s olan bu otomobil 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak için 7.7 saniyeye ihtiyaç duyuyor.

Benzinli ünite haricinde 2 litre hacimli turbo Diesel motorla ve yine yarı otomatik şanzımanla donatılan bir araç da Alfa Romeo standında hazır bulunacak. 140 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen yeni motorla donatılan aracın ortalama yakıt tüketimi 4.5 litre/100 km olarak açıklanırken CO2 emisyon değeri 119 gram/km olarak belirtildi. Maksimum sürati 205 km/s olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 9 saniye sürüyor.

6 yorum:

  1. Genel beğeninin aksine bugüne kadar hiçbir Alfa Romeo tasarımını beğenmedim. Giuletta'yı arkadan gördüğümde "ilk defa bir Alfa Romeo modelini beğendim galiba" diye düşündüm. Heyecanım kısa sürdü, arabayı önden görünce Alfa Romeo'nun bu işi beceremediğine emin oldum. İtalyanlar'ın her yaptığı estetik olacak diye bir şey yok ya...

    YanıtlaSil
  2. Doğrusunu söylemek gerekirse ben de Alfa'nın MiTo ve Giulietta modellerinin ön tasarımlarını beğenmiyorum. Her iki aracın da arka kısımları hoş bir görünüme sahip fakat ön yüzleri kurbağayı andırıyor resmen.

    YanıtlaSil
  3. Bugün inceleme fırsatım oldu. Ön farlar dahil çok beğendim. İç mekan detayları harika. Baz donanım bile özellikle sürüş sistemleri bakımıdan çok zengin. Audi, Mercedes, Bmw bir yana bu fiyatlarla kendisinden daha alt seviye diğer markaların kompakt sınıf müşterilerini bile cezbeder.

    YanıtlaSil
  4. sanırım tasarım begenisi tarz meselesi. bence mito da guiletta da harika tasarımlara sahipler.cok begendim.

    YanıtlaSil
  5. araba her yönuyle tasarım harikası ancak insan düşünmüyor değil bu kadar güzel bir aracı yaratan zevkli kişiler nasıl böyle bir direksiyon simidi yaparlar araba da çok basit duruyor..

    YanıtlaSil
  6. hemen hemen aynı teknoloji ve motoru paylaşan ve yakın fiyatlara satılan lancia delta'dan fersah fersah kaliteli olmuş. sürüşü de delta'dan güzel geldi, ki delta çok sıkı yol tutuşlu bir araba. keşke alfa servis ağı açısından bu kadar zayıf olmasaydı, düşünmeden alırdım.

    YanıtlaSil