15 Mayıs 2012 Salı

BMW 3 Serisi


BMW'nin yenilik tanıtımları bitmiyor. 3 kapılı 1 Serisi ve M135i ile birlikte 3 Serisi Touring'i sergileyen firma şimdi de aynı ailenin değişik motor ve çekiş sistemlerini duyurdu.

320i, 328i ve 335i'de dört tekerlekten çekiş sistemini opsiyonel olarak sunmaya başlayan BMW aynı donanımı gelecekte 320d'de de göreceğimizi açıkladı.

Aileye cimri bir benzinli seçenek de katan firma 320i EfficientDynamics'in üzerindeki perdeyi kaldırdı. Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen araç 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 7.6 saniyede ulaşabilirken ortalama yakıt tüketimi 5.3 litre/100 km olarak açıklandı.

Ailenin yeni giriş modeli olan 316i'de kullanılan turbo beslemeli motorun da 1.6 litre hacimli olması Türkiye pazarı için iyi haber. Vergi avantajından yararlanabilen bir model olan 316i, 136 beygir güç üretebilirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8.9 saniye sürüyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan araç 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla da alınabilecek.

3 Serisi modellerinin daha sportif görünmelerini de sağlamak isteyen BMW M Sport ismini verdiği paketi de tanıttı. M logolu parçalar, aerodinamik paket, güçlendirilmiş frenler ve sert süspansiyon sisteminden oluşan pakette 17, 18 ve 19 inç çaplı jant seçenekleri de sunulmakta.

12 yorum:

  1. 8 vites 316i M sport ne de ucuz ve sportif olur, performans olarak sportif olmasa da.

    YanıtlaSil
  2. 316i için ECU modifikasyonu hazırlanmıştır bile eminim :)
    170 beygir güçle çok alınabilir olur gibi duruyor.

    YanıtlaSil
  3. 1.16ed den sonra ülkemizde 3.16ed yi de görür müyüz acaba ?

    YanıtlaSil
  4. Aslında olabilme ihtimali var fakat bu tip motor seçeneklerinin Türkiye gibi motor hacminden yüksek vergiler alan ülkeler için sunulduğunu düşünürsek ve diğer taraftan 316i'nin de bu alanda yarıştığını hatırlarsak görememe ihtimalimiz de yok değil.

    1 Serisi'nde daha düşük motor gücünü kaldırabilir kompakt bir yapı var fakat 3 Serisi için daha da düşürülür mü bu güç? Söylemek zor. Üretilirse, en azından Türkiye'de başarılı satış rakamlarına ulaşcağı kesin.

    YanıtlaSil
  5. yıllarca atmosferik 3.16i satıldı aslında. Performans olarak 3.16ed den daha kötü olduğunu düşünüyorum. Dediğin gibi eğer gelirse d segmentinde passat'ın bile tahtını sallar.

    YanıtlaSil
  6. Atmosferik 316i'nin satıldığı zamanlarda rekabet de o tip motorları gerektiriyordu. Şimdi hem diğer markalar hem de çevre düzenlemelerinin yakıt tüketimini düşürme yönünde ilerlemesiyle turbo besleme her motor hacminde kabul görür oldu.

    YanıtlaSil
  7. yukarıdaki resimde araç çok asil görünüyor adeta bir yönetici arabasıymış gibi. ama sport line veya msport ile değişen böbrek tampon ayna jant ve cam çerçeveleri bir anda genç işi sportif görünümlüye çevirebiliyor aracı. bmw tek tasarımla asalet ve sportifliğe kolayca ulaşabiliyor. sadece tasarım olarak değil her pazar için mutlaka uygun olabilecek en az bir kaç motor seçeneği de var. daha ne olmalı ki?

    YanıtlaSil
  8. Bir de fiyatı düşük olsa tadından yenmez ama o da pek mantıklı bir istek olmaz :)

    YanıtlaSil
  9. Yeni BMW 3.16i fiyatı 91.445 TL, Yeni BMW 3.20i fiyatı 102.719 TL, aradaki fiyat farkına bakarsak, 1.6 Motor hacmindden alınan %37 ÖTV oranı ile 2.0 motor hacminden alınan %84 ÖTV oranı arasında nasıl bir bağ kurabiliriz. Çok büyük bir adaletsizlik var bu modellerde...

    YanıtlaSil
  10. Vergi zamları öncesi Mercedes'te de aynısı vardı. 1.8 kompresör ve 2.1 turbo Diesel motorlar arasındaki fark %10 gibi bir şeylerdi ki çok daha fazlası olması lazım. Küçük motorlarda kar şişiriliyor.

    YanıtlaSil
  11. Ama yine de 316i'nin opsiyon eklerken ciddi fiyat avantajı olacaktır. Sırf bu yüzden aylardır Volvo S60 düşünürken gidip bir inceleyeyim, test sürüşü yapayım dedim, o sportif sürüş pozisyonu şahsıma fenalık getirince ve de baz donanım koltuk döşeme kalitesi kendisinden 2 sınıf aşağıda olan VW Polo'dan bile daha kötü olduğunu görünce sakinleştim :)

    YanıtlaSil
  12. Fiyatı şişirmeseler çok avantajlı olur aslında ama öyle bir seviyede ki insan düşünüyor 2 litre hacimli motora geçmeyi.

    S60 T4 fena bir seçenek değil aslında 316i karşısında. Performans bakımından çok artısı var. Gerçi BMW de modifiye edilebilir ama standart modelin güçlü olması tercih edilir bir özellik.

    YanıtlaSil