14 Ekim 2011 Cuma
BMW 3 Serisi
Ve işte vakit geldi. Alman üretici BMW, merakla beklenen F30 kodlu 3 Serisi modellerini tanıttı. Markanın güncel tasarım anlayışından sapmayan sedanın ilk etapta tanıtılan dört motor seçeneği geçtiğimiz hafta olsa yüz güldürücü olacakken yeni ve astronomik ÖTV seviyeleri ile malesef durum çok farklı.
Özellikle arka kısımda 5 Serisi izleri taşıyan yeni 3, ilginç bir yüze sahip. BMW böbreklerinin farlar yanında kalan kısımları açıkta bırakılan aracın ince yapılı farları ortaya doğru uzuyor. Yandan bakıldığında 5 Serisi'nin yanında eski 3 ailesini de andıran otomobilde ilk etapta 17 ve 18 inç çaplı jantlar sunulacak.
İç mekanında neredeyse hiç sürpriz olmayan otomobilde diğer BMW modellerinde görmeye alıştığımız ağırbaşlı kokpit bulunuyor. 1 Serisi'nde olduğu gibi donanım paketleriyle satılacak olan aracın ilk etapta 3 paketi bulunacak. Bu donanım seviyelerinde gövde renkli iç mekan kaplamalarından süet koltuk döşemelerine, heads up display'den ahşap kaplamaya kadar birçok değişik aksesuar bulunuyor.
Önde 37, arkadaysa 47 mm artan iz genişliği, 93 mm daha uzun gövde ve 50 mm artış kaydeden aks mesafesiyle eskisinden daha büyük olan yeni 3 Serisi arka koltuklarda 15 mm ek diz ve 8 mm ek baş mesafesi sunuyor. Büyümeye rağmen eski kasadan ortalama 40 kg daha hafif olan F30'un bagaj hacmi de 20 litrelik artışla 480 litreye ulaşmış.
İlk etapta piyasaya sürülen 4 motor seçeneğinin tamamı turbo beslemeli olan aracın benzinli seçeneklerinden 328i'de görev yapan 2 litre hacimli ünite 245 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılırken ortalama yakıt tüketim değeri manuel şanzımanla 6.4, otomatikleyse de 6.3 litre/100 km olarak veriliyor.
Şimdilik ailenin en güçlü modeli olan 335i'de bulunan 3 litre hacimli motor 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede ulaşabilen aracın ortalama yakıt tüketim değeri manuel şanzımanla 7.9, otomatikleyse de 7.2 litre/100 km olarak açıklandı.
Ülkemizde şimdiye kadar satış listelerinin üst kısımlarınde yer alan 320d yine 184 beygir güç ve 380 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 7.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 235 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketim değeri 4.5 litre/100 km olarak açıklanıyor.
Son olarak aynı 2 litre hacimli turbo Diesel motorun daha da tutumlu hale getirilen modeli olan 320d EfficientDynamics'i tanıtan BMW, 163 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen bu aracı, sürtünmeleri optimize edilmiş parçalar ve daha iyi bir aerodinamik yapıyla sunuyor. 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 230 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketim değeri 4.1 litre/100 km.
Tamamı 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabilen araçlarda, bu sınıfta ilk defa sunulan 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da tercih edilebiliyor. Start-Stop sistemini bütün modellerde standart olarak sunacak olan BMW, 320d'yi Almanya'da 35.350, 335i'yiyse 43.600 Euro'dan başlayan fiyatlarla satacak.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
türkiye'ye 1.6benzinli/dizel getirmedikleri sürece alan olmaz dünkü vergi zammından sonra. ayıptır ya...
YanıtlaSil1. ve 3. resimler m-sport paketli araca ait
YanıtlaSil2. resim ise luxury line
tasarımda büyük değişikliğe gidilmemiş far ve "kidney" ikilisini beğendim
performanslı motorların az yakması harika üstüne bir de start-stop sisteminin standart olması çok önemli
ailenin en güçlü modeli 330i yazmışsınız ama 335i olacak sanırım
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150363373708057.370004.382081373056&type=1
YanıtlaSilhttp://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=598167
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=592598
daha çok fotoğraf isteyenlere...
Bir 330, bir de 335 yazmışız garip olmuş tabi :)
YanıtlaSilyüksek beygir tork ve ağırlığa rağmen düşük yakıt tüketimi
YanıtlaSil320d EfficientDynamics araç 8 ileri otomatik şanzımanla alınabiliyor mu?
YanıtlaSilvergi avantajlı 328i ve m paketten güzeli olur mu
YanıtlaSil320d ED otomatik şanzımanla da sunulmakta.
YanıtlaSilBence de 328i en avantajlı model ama Türkiye'de Diesel denildiğinde akan sular duruyor.
328i yi 6mt mi 8at mi tercih ederdiniz? biraz spor kullanım ama biraz da yüksek vites düşük devir düşük tüketimi göz nönünde bulundurursak
YanıtlaSilTrafikte harcadığım zamanın büyük kısmını dur kalk ile geçirdiğimden kesinlikle otomatik tercih ederdim. Tüketimin düşük olması da yanında güzel bir hediye olurdu. Performansı zaten yüksek olduğundan hafif performans düşüşünü fark etmek bile zor.
YanıtlaSil320i mi 320d mi?
YanıtlaSilAradaki yaklaşık %10'luk fiyat farkını kısa sürede amorti edebilecek kadar çok uzun yol yapılacaksa 320d, daha çok şehir trafiğinde dolaşılacaksa 320i.
YanıtlaSil