18 Şubat 2010 Perşembe

Škoda Superb


Çek otomobil üreticisi Škoda, amiral gemisi Superb'ü daha ekonomik hale getirdi.

Yapılan modifikasyonlar sonucunda 2 litre hacimli turbo Diesel motorunun 100 km mesafede tükettiği mazot miktarında yarım litreye varan azalma olmuş. Ortalama tüketimi 5.4 litre/100 km olarak açıklanan otomobilin kilometre başına yaptığı CO2 salınımıysa 143 gram.

140 beygir güç üretebilen motor 105 beygir gücündeki 1.9 litre hacimli üniteyle 170 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli kardeşi arasında konumlandırıldı.

4 yorum:

  1. Önden oldukça prestijli görünse de arka tarafının tasarımı biraz uyumsuz. C sütunun tasarımı Clio Symbol'ü andırıyor. Bagaj kapağı ve stop lambaları da daha iyi olabilirmiş. Yine de Passat'ın yerine bunu tercih ederdim.

    YanıtlaSil
  2. Mantıklı düşününce Volkswagen'in çok az modeli alınabilir oluyor. Özellikle çok satan modeller Polo, Golf ve Passat'ın kardeş markalarda sunulan ikizleri gayet kaliteli. Üstelik çoğu zaman ciddi fiyat avantajı bulunuyor. Özellikle ikinci elde tercih etmek çok akıllıca olur.

    YanıtlaSil
  3. Tasarım olarak Passat'a göre biraz daha ağır kalıyor, hatları pek akıcı değil ama özellikle iki gün önce gördüğüm beyaz renk Superb çok kaliteli duruyordu. Bence 40 yaş ve üzeri kullanıcıya hitap ediyor.

    YanıtlaSil
  4. Bu aracın Passat'tan daha bir "şoför otomobili" olduğu doğru. Arka koltuklarda sunulan diz ve baş mesafesinin Passat'ta sunulandan çok daha geniş olmasının nedeni de bu. Malesef bu özellikler aracın arka tasarımını da (özellikle b ve c sütunu arasını) biraz hantallaştırıyor. Arka kapılar çok uzun görünürken tavan çizgisi arka camda birden inişe geçiyor.

    YanıtlaSil