Ford Escort RS geri döndü. Üstelik ilk nesil gövdesiyle! Boreham Motorworks tarafından hayata geçirilen bu restomod, Ford'un da izni alınarak üretilmiş. Hem dışarıda hem de iç mekanında klasik Escort havası estiren otomobilin kaputu altındaysa eskisinden çok daha güçlü motorların sunulması sürpriz değil.
Kaput ve bagaj kapağı gibi panelleri karbon fiberden üretilen gövdesinin görünümü klasik Escort'tan farklsız olan araçta LED farlar ve stoplarla 15 inç çaplı jantlar kullanılmış. Çift egzoz çıkışı ve genişletilmiş çamurluklar da öne çıkan detaylar arasında. İki kapılı otomobilin tamponları da iptal edilmiş. Küçük, metal yan aynalar ve kapı kolları da klasik detaylar arasında.
Klasik tasarım demişken iç mekandan da bahsetmek gerekiyor. Analog gösterge paneli, hava yastığı bulunmayan direksiyon simidi, şalter görünümlü kumandalar ve standart aracınkini hatırlatan havalandırma çıkışları öne çıkan detaylar arasında. Takla kafesi ve sabit sırtlıklar kafalıklara sahip ön koltuklarsa modern dokunuşlar.
Kaputu altında iki motor seçeneği sunulan otomobilin ağırlığı 800 kg'a kadar düşürülebiliyor. 260 ve 264 mm çaplı fren diskleriyse önde 4, arkadaysa 2 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş. Klasik araçta kullanılan 1.6 litre hacimli motorun hacmi 1.8 litreye çıkarılmış bir versiyonuyla donatılan araç 185 beygir güç üretiyor. otomobilin manuel şanzımanı 4 ileri vitesli.
%55-45 ağırlık dağılımına sahip olan otomobilin ilk motor seçeneği 9.000 d/d çevirebilirken ikincisi 10.000 d/d'yı görebiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan bu motor 2.1 litre hacimli ve 300 beygir güç üretebiliyor. Ünitelerin her ikisi de atmosferik emişli ve araçlar da arkadan itişli. Boreham Motorworks bu araçtan 150 adet üreteceğini açıkladı. Fiyatlarsa 295.000 Sterlin seviyesinden başlıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder