4 Aralık 2017 Pazartesi

Chevrolet Corvette ZR1 Convertible


Chevrolet'nin Los Angeles sürprizi belli oldu. A.B.D. merkezli üretici, daha yeni tanıttığı Corvette ZR1 modelinin üzeri açık versiyonunu da bu organziasyonda sergileme kararı aldı.

Görünüm olarak sert tavanlı kardeşinden çok da farklı görünmeyen aracın aerodinamik paketinde de bir değişiklik yok. Coupé gövdeli modelden 27 kg daha ağır olan aracın iç mekanı da bu otomobilden alınmış.


Diğer tanıdık parçalar arasında motor ve şanzımanlar yer alıyor. Kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli v8 ünite 766 beygir güç, 968 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli manuel şanzıman standartken 8 ileri vitesli ünite opsiyon olarak sunuluyor. Aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması yaklaşık 3 saniye sürüyor.

7 yorum:

  1. Ohc ya da dohc motor söylentileri vardı. Gerçekleşti mi acaba Onur bey?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohv olmasın?

      Sil
    2. Uuuu, doğru, OHC bile değil. Sözüm ona DOHC olacaktı bu motor. 27 yaşındaki 4. nesil Corvette temelli ZR-1 yakalanamadı hala. Lotus bir motor yapmış pir yapmış valla.

      Sil
  2. İyi de adamların derdi DOHC motor yapmak değil ki. OHV olduğu için hem daha hafif, hemde daha az hacim kaplayan motor yapmış adamlar. Ha fazla devir çevirememek gibi bir dezavantajı var fakat bunun dışında söyleyebileceğiniz bir söz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dertlerinin bu olmadığı açık. Amerikan otomobillerinde kullanılan eski teknolojiler genelde satışlara pek zarar vermiyor ama dengeyi iyi kurmak lazım. Mustang de o kadar direndikten sonra birkaç yıl önce bağımsız arka süspansiyon sistemine kavuşmuştu. Onsuz da satar mıydı? Tabii satardı ama Avrupa'ya açılma gayesiyle üretilen yeni nesli bağımsız süspansiyonlu üretmeselerdi ellerinde kalırdı.

      Aynı şey ZR1 için de geçerli. Sonuçta ana pazarı A.B.D. olacak ve standart benzinin hala 87 oktan olduğu bir ülkeden bahsediyoruz.

      Bu arada daha az hacim kaplamak istediklerini de sanmıyorum. DOHC kullanıp verimliliği artırarak doğrudan motor hacmini azaltıp sadece tepeden değil her köşeden küçültebilirlerdi bloğu aynı güç için. Hafif olsun istiyorlarsa da alüminyumdan daha etkili malzemeler kullanabilirlerdi ama tabi ilk dediğime geliyoruz yine. Orta seviye bir Ferrari fiyatına çıkarsa Amerika'da bile satamayacaklarını bildiklerinden bu tip şeylerden kısmak mantıklı hale geliyor.

      Sil
  3. Kimse kötü demedi. Sadece son nesil v8de dohc dedikoduları çok fazla oldu. Yine lt1 mk2 ya da lt2 vs bir sürü isim tasarım detayları saçıldı ortaya. Hatta mercedes 4 litre v8 gibi twin turbo daha düşük hacimli olacağı bile yazıldı. Yoksa cam in block candır. Usada bütün davar tamirciler bu v8 motoru söker toplar bir saatte. Torkmetre sentil kumpas komparatör vs tool bile bulundurmaz bazıları. V8 candır her manada. Sofistike güç isteyenler zaten dohc bile olsa korvete binmez.

    YanıtlaSil