3 Ocak 2017 Salı

Infiniti QX50


Infiniti'nin yeni modelleri yavaş yavaş da olsa konsept halleriyle yüzlerini gösteriyor. Bu yıl Detroit otomobil fuarında karşımıza çıkacak olan araç tasarımıyla olduğu kadar yeni motoruyla da kendisinden söz ettirecek.

Ana hatları, geçtiğimiz yıl tanıtılan QX Sport Inspiration konseptine benzeyen QX50 konsepti geniş ön panjur, LED aydınlatma grubu, büyük jantlar, metal gövde altı korumaları, ok biçimli D sütunu, birkaç kattan oluşan yan karakter çizgileri ve bir çift dörtgen egzoz çıkışı gibi detaylara sahip.


İç mekanda, dışarıda görülen akıcı çizgileri korumuş olan konseptte hemen her noktada deri döşeme kullanılmış. Metal süslemeler şık bir şekilde uygulanırken beyaz renkli ambiyans ışıklandırması ve panoramik cam tavan, açık renkli döşemelerle birlikte yaşam bölümünde ferahlığı artırmış.

Kaputu altında markanın yeni geliştirdiği değişken sıkıştırma oranına sahip benzinli motoru bulunan konsept 2 litre hacimli ve turbo beslemeli bu üniteden 272 beygir güç, 390 Nm tork alabilmiş. Sıkıştırma oranını 8:1 ile 14:1 arasında değiştirebilen motorun aynı gücü üretebilen v6 ünitelerden yaklaşık %27 daha az yakıt tüketmesi planlanıyor.

7 yorum:

  1. onur abi hiç daimler xjye bindinmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook eskiden binmiştirm. Uçan halı gibiydi :)

      Sil
  2. Japon otomotiv firmaları motorlarda turbo ünitesi kullanmaya neden bu kadar geç başlamıştır? Ayrıca Japon firmalar global sektörde yüzde kaç paya sahipler?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Japon firmalar daha çok A.B.D., Rusya, Avustralya ve tabii ki Japonya gibi pazarlara oynuyor. Turbo besleme Avrupa pazarlarında popüler olan bir şey. Geriye kalan ülkelerin büyük kısmında büyük hacimli motorlar aynı işi görüyor.

      Payları bulmak için biraz araştırma yapmam gerek ama 2015 yılında Toyota ve Honda'nın toplam satışları 15 milyonu geçmişti. Hatta Toyota tek başına bütün otomobil satışlarının %10'undan fazlasını yaptı o yıl.

      Sil
  3. japon premiumlar (infiniti, lexus) avrupa da başarılı olabileceklermi acaba.3 alman premium ve volvodan başkası kalmadı piyasada.camry ve accord, legacy artık avrupa da satışı yok.sizce nedendir. omega, scorpio, safrane 607 lerin arkası gelmedi hatta alfa artık lüks sedanda hiç yoklar .sahnede sadece 3 alman ve isveçli kadlı.suvların artması bir sebepte olsa daha önceden çekilmişti bu firmalar segmentten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Omega, Scorpio, Safrane ve 607'nin olmamasının nedeni alttan gelen modellerin yeterince büyümesi. Sonuçta aynı markalar günümüzde Insignia, Mondeo, Talisman ve 508 gibi modellerle temsil ediliyor. Bu araçların tamamı, önceki kardeşlerinden büyük.

      Bununla birlikte sedan modellerin Avrupa'da düşüşü çok önceden başlamıştı aslında. Yapıları gereği sedan gövde seçeneği aslında en kullanışsız gövdelerden birini sunuyor. Bu nedenle örneğin Insignia'nın sedan modeli Fransa'da satılmıyor bile.

      Sil
    2. Başarılı olabilir Japon firmaları ama Avrupa pazarının Amerika gibi olmadığını anlamaları gerekiyor önce. Turbo besleme ve daha dinamik platformlar şart Almanlarla başa çıkabilmek için.

      Sil