7 Eylül 2015 Pazartesi

Renault Mégane


Bu yıl Frankfurt otomobil fuarında birçok dikkat çekici araç tanıtılacak olsa da asıl bombayı Renault patlatıyor. Fransız üretici, iki ay önce tanıttığı büyük sedan modeli Talisman ile birlikte C segmenti temsilcisi Mégane'ın yeni nesil üyesini organizasyonda sergileyecek.


Daha ilk bakışta Talisman'a olan benzerliği fark edilebilen otomobilin LED farlarında aşağıya doğru uzanan ek aydınlatmalar bulunuyor. Yeni ön panjur ve büyür Renault logosu dikkatlerden kaçmazken GT logolu araçlarda kullanılan agresif ön tampon sportif bir görünüm sağlamış. Eskisinden 25 mm daha alçak olan otomobilin aks mesafesi 28 mm uzamış.


Yandan bakıldığında kapı altlarında yer alan dekoratif hatlar ve şişkin arka çamurluklarla büyük bir Clio'yu andıran otomobilde çapları 18 inçe kadar çıkan jantlar kullanılmış. Daha oval yan aynalara sahip olan yeni Mégane'ın ön çamurlukları arkasında versiyon belirtici plastik ekler görülebiliyor. Bagaj kapağında yer alan spoiler yanlara doğru iyice uzayan deflektörlere kavuşurken Talisman benzeri stopların ortaya doğru uzadığı görülebiliyor. GT modellerinde sunulan çift egzoz çıkışının dörtgen şekilli olması genel olarak daha köşeli hale gelen tasarım diline uygun.


İç mekanı da baştan yaratılan otomobilin bu bölümü de Talisman'dan izler taşıyor. Orta konsolda yer alan büyük dokunmatik ekran, altına konumlandırılmış kumanda düğmeleri ve havalandırma ızgaraları bu araçtan alınırken otomatik şanzımanlı araçlarda sunulan ve oldukça büyük boyutlara sahip direksiyon simidi arkası kulakçıkları gözden kaçmıyor. Dijital gösterge paneli güncel Mégane müşterilerine yabancı gelmezken GT paketinde yer alan metal pedal seti, Alcantara döşemeler, yüksek yan desteklere sahip koltuklar, metal pedal seti ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi sportif esintiler içeriyor.


Kaput altında görev yapan turbo Diesel motorlar arasında 90 ve 110 beygir güç üretebilen 1.5 ve 130 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli üniteler bulunurken hala sadece 110 beygir güç üretebilen versiyonun çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla eşleşmesi mümkün. 100, 130 ve 205 beygir güç üretebilen benzinli motorlarınsa son ikisi 7 ileri vitesli EDC ile alınabiliyor.

11 yorum:

  1. arabayı kafenin içine park edeceğine kayveleri arabanın içine söyleyeydin dayı

    YanıtlaSil
  2. Fransızlar da bu isi öğrenmeye başladılar. Simdi herkes cok guzel olmus harika tasarım diyecek ama gidip Golf alacaklar. Bir yorumda okuduğum gibi "boşuna yorulma arkadas sen de Golf alacaksın çünkü herkes Golf alır"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine reno nun megane in bi pazari var tr de, mazda napsin :(

      Sil
    2. Işte bunlar hep Alman hayranlığı. Mazda 3 sessizce ağlıyor kenarda

      Sil
    3. Adam gibi fiyat ceksinlerde aglamasinlar.

      Sil
    4. Mazda neden ağlıyor 1.5 atmosferik motor 120 hp ne performans sunuyor nede yakıt tasarrufu

      Sil
  3. Güzel olmus. Buarada ilk begenen ben olayim ve taahhutte de bulunayim golf almayacagim. Bu araci bekliyordum 6 aydir. Bi 6 ay sonra gelir buraya en gec. Nasilsa golf kadar pahali da olmayacak.

    YanıtlaSil
  4. Aracin anteni haric cok guzel olmus. Ama o anten bu araca yakismiyor. Hayir cok mu zor, acayip bi maliyet mi oluyor kopekbaligi anten koymak onur bey, nedir bu dandik anten israri? Kaputta da amortisor yoksa motor kapagi yoksa da kalite algisinda en azindan benim adima sorun oluyor. Yoksa arac cok guzel gorunuyor. Renault kendisi soylemis kaliteyi bir adim ileri tasiyacak bu arac diye eyvallah da yani ufak gibi gozukse de bu detaylar onemli bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avensis'in beğendiğim bir özelliğiydi. Gizli anten kullanmışlardı. Bence de kötü duruyor böyle. Güncel modellerde kaputta amortisör var. Geri gitmemişlerdir diye umuyorum.

      Sil
    2. Bizim 98 Vectra'da da gizliydi.

      Sil
  5. arka far tasarımı dışında araç oldukça iyi görünüyor ama nasıl olsa renault, megane mk4'ü en az 3-4 kez makyajlayacağı için problem değil.

    YanıtlaSil