16 Aralık 2014 Salı
Volkswagen Golf GTI
Testlerime konuk olan otomobiller arasında çok sık karşılaşmadığımız efsaneler de bulunuyor. Volkswagen'in C segmentinde bulunan, hatta bu kategorinin gayri resmi ismini bile veren Golf'ün küçük hacimli Diesel motorla donatılan versiyonunu iki yıl önce Türkiye lansmanında test edip görüşlerimi paylaşmıştım.
İlk nesil örnekleri 1974 yılında yollara çıkan Golf'ün sportif seçeneklerinden GTI da 1976 yılında otomobilseverlerin beğenisine sunuldu. 2012 yılında bu yana üretimde olan 7. nesil Golf'ün köşeli hatları ve hafifletilen MQB platformuyla daha etkileyici bir seçenek olması planlanan GTI şimdiye kadar üretilen örneklerinin tamamından daha güçlü bir motora sahip. Türkiye'ye 6 ileri vitesli DSG ile getirilen otomobil bakalım isminin hakkını verebilecek mi.
Dış Mekan
Golf gibi her nesilde satış adedi milyonları bulan otomobillerin sportif versiyonların farklı görünüm kazandırmak kolay olmasa da Volkswagen tasarımcıları bu konuya iyi çalışmış. Daha agresif bir tasarıma sahip ön tamponun kenarlarında sportif şeritler ve dik yerleşime sahip LED sis farları dikkat çekerken GTI logolu ön panjur gibi buradaki hava girişinde de petek desenli ızgara kullanılmış. Bi-xenon farların içerisinde başlayan kırmızı şerit panjurun altında da devam ediyor.
Yan bölümde 18 inç çaplı jantlar, kırmızı renkli fren kaliperleri, biraz daha geniş yan etekler ve ön çamurluklar arkasına eklenen GTI armaları farklılık yaratırken arkada koyulaştırılmış LED stoplar, daha büyük yapıya sahip ve yanda deflektörlerle buluşan spoiler, farklı bir alt bölüme sahip arka tampon ve egzoz sisteminin çift çıkışı dikkat çekiyor.
Boyutlarında bir sürpriz bulunmayan otomobilin boyu 4.268 mm, genişliği 1.790 mm, yüksekliği 1.442 mm ve aks mesafesi 2.631 mm olarak açıklanıyor. Ön tampon tasarımı nedeniyle diğer modellerden uzun olan otomobilin yüksekliği de standart versiyonlarınkinden daha az.
İç Mekan
Hızlı Golf'ün yaşam alanı tanıdık bir tasarım dili kullanıyor. Kapılar ve ön kolsolda parlak siyah renkli kaplamalar kullanılırken kapı kolları, direksiyon simidi, havalandırma ızgaraları ve birçok kumanda elemanında mat gri renkli süslemeler görülebiliyor. Ön kapılarda geniş gözler sunan otomobilin elektrikli cam kumandaları kol dayanağına yerleştirilirken merkezi kilit ve yan ayna kumanda düğmeleri kapı kolunun önünde.
İki yuvarlak göstergeden oluşan gösterge panelinin ortasında renkli yol bilgisayarı ekranı bulunurken panelin solunda far kumandaları yer alıyor. Alt bölümü düzleştirilmiş çok fonksiyonlu direksiyon simidi, diğer deri yüzeylerde olduğu gibi kırmızı renkli dikiş ipliklerine sahipken altındaki GTI logosu farklılık yaratıyor.
Üst bölümünde köşeleri yuvarlatılmış havalandırma ızgaraları yer alan orta konsolun daha aşağısında dokunmatik ekran, tam otomatik klima kumandaları ve içerisinde USB ve Aux girişleri bulunan büyücek bir kapaklı göz görülebiliyor. Şık bir tasarıma sahip vites kolunun solunda motor çalıştırma düğmesi yerleştirilirken bu bölgeye sürüş modu, start/stop, ESP ve park sensörü düğmeleri de serpiştirilmiş.
Ara konsolda bulunan diğer detaylarsa elektronik el freni ve Auto Hold düğmeleri, kapaksız anahtarlık, kayar kapaklı çift bardaklık ve çakmak olarak sayılabilir. Bu bölümün gerisinde yer alan kol dayanağı hem açı hem de ileri-geri kayma özelliği sunarken altında büyük bir göz de bulunuyor. Ön kapılar ve kapı eşiklerinde kırmızı renkli ambiyans ışıkları bulunurken arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, katlanabilir kol dayanağı, genişlikleri ayarlanabilen bardaklıklar ve bagaja ulaşım için küçük bir kapak sunulmakta.
Depolama bölümleri konusunda başarılı sayılabilecek olan otomobilin arka kapıları daha küçük gözler sunsa da ön koltuklar altına eklenen çekmeceler, elektrokrom iç aynanın üzerine yerleştirilen gözlük kabı, sürücünün sol dizi üzerine yerleştirilen büyük çekmece ve içerisinde eğlence sisteminin disk ve SD kart girişleri yer alan torpido gözü gizli bölme konusunda yeterliliği sağlıyor.
Sportif bir model olsa da bagaj bölümü standart bir Golf modeliyle aynı olan GTI'ın bagaj zemini çift katlı. 380 litre hacim sunulan bölüm arka koltuklar asimetrik olarak katlanarak 1.270 litreye kadar büyütülebiliyor.
Konfor
İsminde GTI eki da olsa beş kapılı gövdeye sahip C segmenti bir araçtan belli bir konfor seviyesi bekleyen müşteriler için adaptif şasi kontrolü isimli bir donanım sunan Volkswagen bu sayede sürüş modu sport dışında tutulduğunda makul bir süspansiyon konforu sunabiliyor. 225/40-18 ölçülerine sahip ince yanaklı lastikler küçük darbelerin sönümlenmesinde çok başarılı olmasalar da süspansiyon sisteminin yumuşaması az da olsa fark yaratıyor.
Yol ve rüzgar sesi yalıtımı diğer Golf modelleri seviyesinde olan GTI'ın motor sesiyse özellikle yüksek tutulmuş. Aracın yüksek tork değeri nedeniyle yeni nesil 7 ileri vitesli ünite yerine 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı kullanan Volkswagen bu konuda konfor anlamında başarılı. Sportif mod dışında kalan seçeneklerde değişimler sarsıntısız gerçekleşirken manuel değişimin hem vites kolu hem de direksiyon simidi arkasında yer alan kulakçıklar yardımıyla yapılabilmesi olumlu.
Konfor donanımı zengin olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, bi-xenon farlar ve far yıkama sistemi, yol bilgisayarı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, anahtarsız giriş ve çalıştırma, çift bölgeli tam otomatik havalandırma sistemi, arka koltuk havalandırma kanalları, dokunmatik ekrana sahip bilgi ve ses sistemi ekranı, ileri-geri ayarlanabilen, açısı değiştirilebilen ön kol dayanağı, SD kart, USB ve Aux girişlerine sahip, CD ve MP3 çalabilen 8 hoparlörlü ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, ön ve arka park sensörleri, start/stop, sürüş profili seçimi, ön koltuklarda bel destek ayarları, Bluetooth bağlantısı, LED iç mekan aydınlatması ve açılabilir yarım cam tavan bulunuyordu.
İç mekan ölçülerini de kardeşleriyle paylaşan Golf GTI'ın arka koltuk diz ve baş mesafeleri sınıf standartlarında. Üç kapılı gövde seçeneğine de sahip olan araç Türkiye'de sadece beş kapılı gövdesiyle satılmakta.
Sürüş
Golf GTI'ın öne çıktığı bölüm tahmin edilebileceği gibi burası oluyor. Sertleştirilmiş süspansiyon sistemi, ince yanaklara sahip lastikler ve yüksek devir çevirebilen motoruyla her saniye hızlı gitmek istemiş gibi bir yapıya sahip olan otomobilin sınırlarını bulmak bile zor. Virajlarda sağa sola savurmaya çalıştığınızda bile yola yapışan otomobil başarılı ayara sahip ESP'si sayesinde kaymaya başladığında bile sürücüyü bir süre daha kontrolde bırakıyor.
Zorlandığında hafifçe önden kaymaya başlayan Golf GTI'ı biraz gaz vererek çizgiye döndürmek mümkün. Bu sırada arka aksını da hafifçe bırakan otomobil eğlencenin seviyesini daha da yukarılara çekiyor. Bütün bunlar olurken iç mekanda yolculuk edenleri yerlerinde yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar tutabiliyor. Klasik GTI ekose kumaşıyla kaplanan koltukların kenarlarında Alcantara kullanılması kaymayı daha da zorlaştırmış.
Şık görünen metal pedal seti ve GTI logolu, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidiyle sürücüyü evinde hissettiren otomobilin direksiyon sistemi komutlara çabuk cevap veriyor ve daha düşük güç üreten Golf modellerinde kullanılandan çok daha iyi geri bildirimler veriyor. Harika bir performans sunan frenler dengeli ve kısa mesafede duruş sağlarken fren pedalına dokunulduğu anda yaşanan sert yavaşlama hissi otomobilin performanslı kullanım karakterine uygun.
Sürüş modu değişim düğmesiyle donatılan test otomobilinin karakteri bu sayede değiştirilebiliyor. Sport konumunda vitesler daha çabuk küçültülürken derinden gelen egzoz sesi çok daha ön plana çıkıyor. Yüksek devirlerde yapılan üst vitese geçiş işlemi sırasında ufak patlamalar duyulurken motor kompresyonu kullanmak için vites küçültüldüğünde otomatik olarak aragaz veriliyor. Viteslerin direksiyon simidi arkasına yerleştirilen kulakçıklar kullanılarak değiştirilebilmesi de dinamik sürüşlere zemin hazırlıyor.
Eco modunda yapılan ara hızlanmalarda vitesleri çok daha geç küçülten otomobilin egzoz sesi de kısılırken hızlanmalar sırasında mümkün olan en çabuk şekilde en üst vites seçiliyor. Normal mod her ikisinin de bir karışımıyken kişisel seçenekle birlikte direksiyon sistemi, gaz pedalı, şanzıman ve egzoz sistemi gibi değişkenler farklı şekillerde kombine edilebiliyor.
Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 220 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli DSG ile 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 244 km/s olarak açıklanıyor. Çok sabırlı otoyol sürüşlerinde düşük sabit süratlerde yakıt tüketim değeri 6.5 litre/100 km civarına çekilebilse de rahatlıkla 7.000 d/d çevirebilen bir motorla bu değere ulaşacak sakinliğe sahip olmak zor. Bununla birlikte uzun süre zorlamaya rağmen ulaşılan 11 litre/100 km ortalama gayet makul.
Fiyat/Donanım
Türkiye'ye tek gövde ve şanzıman seçeneğiyle ithal edilen Golf GTI'ın opsiyon listesi de çok uzun değil. Başlangıç fiyatı 129.300 TL olan test otomobilinin opsiyonel donanımları arasında 4.100 TL'ye sunulan açılır cam tavan, 3.500 TL'ye sunulan adaptif şasi kontrolü ve sürüş modu seçimiyle 1.420 TL karşılığında alınabilen anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi yer alıyor.
Standart donanım listesi uzun olan araçta elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, bi-xenon farlar ve far yıkama sistemi, yol bilgisayarı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, çift bölgeli tam otomatik havalandırma sistemi, arka koltuk havalandırma kanalları, dokunmatik ekrana sahip bilgi ve ses sistemi ekranı, ileri-geri ayarlanabilen, açısı değiştirilebilen ön kol dayanağı, SD kart, USB ve Aux girişlerine sahip, CD ve MP3 çalabilen 8 hoparlörlü ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, ön ve arka park sensörleri, start/stop, sürüş profili seçimi, ön koltuklarda bel destek ayarları, Bluetooth bağlantısı, LED iç mekan aydınlatması, 18 inç çaplı jantlar, kırmızı renkli kaliperler, ışıklandırmalı kapı eşik kaplamaları, sürücü yorgunluk uyarısı, ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, fren enerjisi geri kazanım sistemi, sportif yan desteklere sahip ön koltuklar, 6 ileri vitesli DSG ve metal pedal seti sunulmakta.
Sonuç
Çoğu zaman tasarımlarında aşırı tutucu olduğu için eleştirilen Volkswagen grubunun en çok satılan modeli Golf'te de risk almadığını iki yıl önce görmüştük. Bununla birlikte GTI armasına sahip olan otomobilin, önceki nesillerde satışa sunulan kardeşlerinden daha farklı bir yapıya büründüğü de dikkatlerden kaçmıyor. Farklılıklara rağmen temellerinde bir aile otomobili olan Golf GTI, kardeşleri kadar değişkenlik sunabiliyor.
Sert yapısıyla sportif sürüş arayanları kolayca kendisine çekecek olan Golf GTI'ın yüksek performansı alışkanlığa sebep olacak cinsten. Yol tutuşundan gaz pedalının verdiği tepkilere kadar bir performans otomobili olduğunu belli eden aracın yakıt tüketimi de dinamik sürüşler düşünüldüğünde makul sayılabilir. Donanım olarak beklentileri karşılayacak olan GTI'ın DSG ile sunulması da hem performansa hem de konfora olumlu etki etmiş.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
buna bu fiyatı vermektense gidip subaru brz/toyota gt 86 almak çok daha mantıklı bence.
YanıtlaSilGolf gti daha çok genç insanlara hitap eden bir hot hatch fakat Toyota brz orta yaş kesimine hitap eden ruhu olan bir araba. Sürüş testlerinden çoğunda zaten sürüş keyfi olarak diğer tüm araçlardan daha yüksek not almasından belli.
SilBu paraya şu alınır adamı hemen gelmiş....
YanıtlaSilZevkler ve de renkler. Turbo beslemeye sahip motorun tavrı çok farklı. Hele bir de makul bir arka koltuk ve bagaj gibi şeylere ihtiyaç duyuluyorsa insan düşünmez bile küçük coupé modelleri.
YanıtlaSilPek tabiki. "Buna bu fiyatı vermektense gidip X alınır" adamcıkları da, bir gün büyüdüklerinde, araba seçmenin NFS'den farklı kriterleri olduğunu anlayacaklar, umalım.
SilBence anlamak zorunda kalacaklar, çünkü ülkemizde hala doğru düzgün bir otomobil kültürü oluşmadı. Verilen paraya karşılık istenen çok beklenti var. Bundan dolayı 160 beygirlik sıradan hatchbag sahipleri hothatch muamelesi görürken, gti sahipleri gerçek spor otomobil sahibi muamelesi görüyor. diğerlerini söylemeye gerek bile yok, her gördüğümüzde sanki süpersport gibi bakıp kalıyoruz.
SilEkose deseni de tam bir alman harikası olmuş
YanıtlaSilen kral test :) bir golf sahibi olarak söylüyorum 1.6 tdi motorla bile fena sayılmayacak performans verebilen golf'ün bu ve r versiyonunu hayal ediyorum da...bir de isviçrede gördüğüm golflerin neredeyse tamamının gti olduğunu düşününce insan şansına sövmeden edemiyor...
YanıtlaSilr her ne kadar en üst versiyon olsa da gti'ın yeri ayrıdır ve bir efsanedir bence. golf'te eksik kalan tasarım güzelliğinin bu araçta biraz daha toparlandığını düşünüyorum. yalnız iç mekanda ekose desenli koltuk dışında göze çarpan bir farklılık görmedim. açıkçası gti diyince insan dıştaki sportifliği iç mekanda da arıyor. hiç olmazsa scirocco'daki basınç göstergeleri eklenebilirdi diye düşünüyorum. onun dışında mükemmel bir araç olduğunu tekrardan söylemeden geçemiycem
Birincisi böyle bir araca neden elektronik el freni standart olur? İkincisi Avrupa'da halojen farlarla bile alınabilen bu araç niye doğuş tarafından sabit donanım listesi ile gelir?
YanıtlaSilSon olarak Onur bey Türkiye'de Focus RS'i kullanmış sınırlı kişilerden olduğunuz için başta yol tutuş olmak üzere karşılaştırsanız nasıl olur?(tabi GTI'ın iç mekan kalitesini ve RS'in 80 beygirlik fazladan gücünü arka plana atarak)
Yavaş yavaş bütün otomobillerde standart olacak gibi bu elektronik el frenleri ki beni de mutlu etmiyor bu durum.
SilDoğuş'un sabit paket getirmesinin nedeni büyük ihtimalle sınırlı bir satış adedi elde edebilen bu gibi araçların fiyatlarını düşürebilmek. Belirli bir fiyatın üzerine çıkabilen müşterilerin ne gibi donanımları alacaklarını tahmin edip ona göre paketlettiriyorlar. Bu sayede indirimli geliyor bir miktar. Zaten paketlenmediğinde neler olduğu görülüyor. 19 inç çaplı jant opsiyonu 5.610 TL.
Focus RS'in yol tutuşu daha başarılıydı fakat özellikle ilk hızlanmalarda çok huzursuzdu. O kadar gücün ön tekerleklere aktarılması sorun yaratıyordu bariz şekilde. Golf GTI çok daha kolay sürülebilen bir otomobil. Bir de Golf'te kış lastikeri olduğunu belirteyim. Focus RS'te PZero'lar vardı ve 19 inç çaplı jantlarla daha dar yanaklı lastik avantajları da vardı.
kardesi Octavia VRS testini de bekliyoruz.
YanıtlaSilBen de bekliyorum :)
SilAsıl diğer kardeşlerden Leon Cupra olacak gibi birkaç aya.
ilk mesajı yazan arkadaşın söylediklerine ekleme yapalım o halde, bagaja ihtiyacınız yoksa, arka koltuklara da ihtiyaç yoksa, tek tabanca takılıyorsanız, subaru brz/toyota gt 86 alın bunu alacağınıza. bence de bu araçtan daha iyiler. golften efsane olmaz, olsa olsa kestane olur. geçen sene başımıza geldi dsg'yi elimize aldık, siz de almayın. gidin japon alın.
YanıtlaSilEvet, VAG markalarında (Volkswagen, Audi, Seat, Škoda) DSG 2010'a kadar sorunlu. Bunu bilmeyenlere ve bakımlarını yetkili servis dışında yaptıranlara yazık oluyor.
YanıtlaSilimza: 18000 TL'lik bir faturayı iyi niyet garantisi ile bertaraf eden bir dost.
Bu aracın da bana gelmesi DSG arızası nedeniye gecikmişti. Çalışırken çok iyi şanzıman da arada bir çalışmamak isteyebiliyor.
SilOnur bey yorum bölümündeki erişim engelini kaldırmanız mümkün mü? Biliyorum bunu paylaşımlarınızı kopyala yapıştır ile çalmamaları için yapıyorsunuz fakat yorum bölümünde iptal edebilirseniz çok daha iyi olacaktır
SilYorumlarda yok zaten bu özellik. Kopyalanabiliyorlar.
Silsanırım o detay gözünüzden kaçmış çünkü bikaç kere link verildiğinde bakmaya çalıştım ama kopyalayamamıştım şu anda da aynı durum devam ediyor
SilChrome kullanıcıları ortaya çıkıyor böylece :)
SilFirefox'ta kopyalanabiliyor. Chrome izin vermedi demin bana da. Chrome'un her köşesi reklam olduğundan kullanmıyordum uzun süredir.
gti alacak olsam, manuel vites ve manuel el freni isterdim. böyle bir araçta sürüş hissiyatından sonra konfor gelmeli. ruh önemli.
YanıtlaSilhttp://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Tourer_Injection