28 Ağustos 2014 Perşembe

Peugeot 3008 Féline 1.6 e-HDi ETG6


Bu ay şans eseri yaptığım crossover maratonuma konuk olan üçüncü araç Peugeot markasını taşıyor. Volkswagen Tiguan ve Nissan Qashqai'nin ardından Fransa'dan gelen bir üyeye kavuşan üçlüde benzer özellikler görülebildiği gibi yer yer görülebilen farklılıklar da dikkat çekiyor.

Üretimi 2008 yılında başlayan 3008 farklı tasarımıyla hem Peugeot modelleri arasından hem de segmentinde sivrilirken geçtiğimiz yıl gördüğü makyajla birlikte markanın yeni yüzünü taşır hale geldi. Avrupa pazarında benzinli ve Diesel motor seçeneklerinin yanında bir de hibrit modele sahip olan otomobil Türkiye'nin yüksek vergileri ve küçük pazarı nedeniyle tek motor ve şanzıman seçeneğiyle sunuluyor. Bakalım seçenekler arasında daha zengin donanım seviyesine sahip olan test aracım nasıl bir performans göstermiş.


Dış Mekan


Ön bölümde yoğunlaşan makyaj operasyonuyla daha şık bir yüze kavuşan 3008'de geriye doğru uzayan xenon farlar, ileriye doğru çıkıntı yapan panjur, far grubundan ayrılmış sis farları, doğrudan metale yapıştırılan Peugeot logosu ve alt bölümünde siyah plastik ve metal korumalar bulunan tampon dikkat çekiyor. Küçük bir kaputa sahip olan aracın 16 inç çaplı jantları biraz küçük görünürken yan bölümde kromajlı aynalar, siyah renkli koruma çıtaları ve kromajlı süs çıtaları yer alıyor.

Arka bölümde küçük spoiler ve alt kısmı siyah renkli tampon dikkat çekerken köpekbalığı üst yüzgeci şeklinde olan LED stopların iç tasarımları değişmiş. Sis farları tamponun alt kısmında görülebilirken metalik renkli alt koruma da en alta eklenmiş.

4.365 mm boya, 1.837 mm genişliğe ve 1.639 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.613 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Makyajlı 3008'in kabininde tanıdık tasarım özellikleri devam ediyor. Elektrikli cam ve yan ayna kumandaları sürücü kapı koluna yerleştirilirken kapı açma kolu, havalandırma kanalları, direksiyon simidi, vites kolu ve orta konsolda yer alan tutamak çevresinde metalik gri parçalar dikkat çekiyor. Büyük çaplı direksiyon simidinin alt bölümü düzleştirilirken genelde Fransız otomobillerinde karşılaştığımız farklı tasarım detayları otomobilde görülebiliyor.

Bir örnek vermek gerekirse far kumandaları direksiyon kolonuna alınırken hız sabitleme ve ses sisteminin uzaktan kumandaları da simidin arkasına alınmış. Sade görünümlü bir gösterge paneline sahip olan 3008'in yatık orta konsolunda şık bir görünüm sunan şalterler head up display, takip mesafesi ölçer ve merkezi kilitleme gibi fonksiyonları kumanda ediyor.

Ses ve navigasyon sistemlerinin kumandaları çift bölgeli havalandırma sistemi düğmelerinin hemen üzerine yerleştirilirken yüksek konumlu vites konsolunda vites kolu, elektronik el freni düğmesi, 12 Volt soket, çekiş sistemi modunu seçmeye yarayan dairesel kumanda, tavan güneşliğini açıp kapamaya yarayan düğme, bardaklık ve kol dayanağı bulunuyor. Ön konsol üzerinde yer alan head up display ve navigasyon ekranının açısının ayarlanabilmesi ve istendiğinde katlanabilmesi olumlu özellikler.

3008'in dikkat çeken yönlerinden birisi de depolama alanları. Kapı içi cepleri çok geniş olmasa da uzun ve derin olan araçta direksiyon kolonu altında kapaklı bir göz yer alırken torpido gözü küçük kalmış. Direksiyonun solunda, orta konsolda ve kol dayanağının arkasında kapaksız gözler bulunurken arka koltukların önünde yere gizlenen kapaklı bölümler iyi düşünülmüş. Araçta dikkat çeken bir diğer donanım da ön kol dayanağının altında yer alan soğutmalı ve dev boyutlu göz. Bu göz o kadar büyük ki Peugeot bölmeyi aydınlatmış.

Arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, 12 Volt soket, bardaklık entegre edilmiş katlanabilir kol dayanağı ve üç adet kafalık sunan üretici arka kapı camlarına perde entegre etmiş. 512 litre hacimli bagajının duvarında bile kapaklı ve kapaksız gözlere yer veren Peugeot seviyesi ayarlanabilen bagaj zemini altınada da ek bir hacim yaratmış. 12 Volt soket ve Škoda Yeti'de olduğu gibi el feneri olarak da kullanılabilen bir bagaj aydınlatmasına sahip olan otomobilin arka koltuk sırtlıkları hem bagajdan hem de içeriden yatırılabiliyor. Kol dayanağı içerisinde sunulan küçük kapaktan da ulaşılabilen bagajın çift kapağı olması yüklemelerde kolaylık sağlarken arka koltuklar katlandığında elde edilen 1.604 litre hacim büyük.


Konfor


Konfor öncelikli bir yapıya sahip olan 3008'de kullanılan geniş yanaklı lastikler, darbe emilimi konusunda ortalama sertliğe sahip süspansiyon sistemine çok yardımcı olurken iç mekana seslerini iletmemeleri olumlu. Rüzgar sesi yalıtımı konusunda segmenti standartlarında olan 3008'in motor sesi yalıtımı da çok başarılı.

Geniş oturma alanları sunan deri döşemeli koltuklar önde ısıtmaya da sahipken sürücü koltuğunda bel destek ayarı, yolcu koltuğunda da sırtlık katlanma fonksiyonları bulunuyor. Test aracının konfor donanımında elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, çift bölmeli havalandırma sistemi, USB ve Aux çıkışları sunan Bluetooth bağlantılı, uzaktan kumandalı ses sistemi, yokuş kalkış yardımcısı, head up display, navigasyon sistemi, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemleri, arka havalandırma kanalları, panoramik cam tavan, yağmur ve far sensörleri, arka cam perdeleri, ön ve arka park sensörleri, park yardımcısı, geri görüş kamerası, xenon farlar ve far yıkama sistemi de yer alıyor.

Otomobilin en büyük konfor donanımıysa otomatik şanzımanı. 6 ileri vitesli, tek kavramalı şanzıman daha önce test ettiğim 2008'de kullanılan 5 ileri vitesli üniteden daha başarılı. Fren pedalı bırakıldığında kaydırma fonksiyonuna sahip olan ETG6'nın geçişleri aynı özelliklere sahip şanzımanlarınkinden yumuşak.

Rahat ön koltuklarda sunulan oturma alanı beklendiği gibiyken arka koltuklarda başarılı diz, baş ve omuz mesafeleri dikkat çekiyor. Bu bölüme eklenen 12 Volt soket, bardaklıklar, katlanabilen kol dayanağı, cam perdeleri ve havalandırma ızgaralarıyla birlikte cam tavanın verdiği ferahlık hissi de başarılı.


Sürüş


3008'in en düşük güce sahip versiyonunun yüksek performans sunmak gibi bir amacı bulunmuyor. Süspansiyon sistemi güvenliği tehlikeye atmayacak şekilde ayarlanan otomobilin 215/60 ölçülerindeki lastikleri de konfor ağırlıklı bir yapıya sahip. Zorlandığında önden kayan otomobil ESP sayesinde izine kolayca dönüyor.

Grip Control isimli çekiş sistemiyle yol, arazi, ağır arazi, kar ve ESP kapatma fonksiyonları sunan Peugeot daha çok düşük süratli sürüşleri seviyor. Başarılı dozlamaya sahip fren sistemi, vites kolu ve direksiyon simidi arkasından manuel olarak kumanda edilebilen, sportif moda sahip şanzıman ve sert sayılabilecek direksiyon sistemiyle sportif dokunuşlara sahip olan otomobilin 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru 115 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor.

1.423 kg boş ağırlığa sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 12.6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 183 km/s olarak açıklanıyor. Hızlanma konusunda aceleci olmayan 3008'in şanzımanında sport düğmesine dokunulsa bile vites geçiş devirlerinde büyük bir farklılık olmuyor. Ayrıca bu modda ayak gaz pedalından hafifçe çekildiğinde bile bir üst vites seçiliyor.

Otomobilin performansa dönük olmayan yapısı yakıt tüketimine olumlu olarak yansımış. Otoyolda yapılan sabit süratli sürüşlerde 5.5 litre/100 km ortalamasını yakalayabilen 3008'in test ortalaması da 6.4 litre/100 km olarak gerçekleşti. Genel ortalamanın düşüşünde araçta kullanılan Start/Stop sisteminin payı büyük. 2008'de olduğu gibi frene basıldığı sürece araç 10 km/s süratle giderken bile motoru durduran sistem bunu motor soğukken bile yapabiliyor. Bu sayede dur-kalk yapılan trafikte elde edilen tüketim değerleri oldukça düşük kalabiliyor.


Fiyat/Donanım


Türkiye'de Diesel motor pazarının büyüklüğü ve 1.6 litre hacimli ünitelerden büyük motorların pazarının darlığı göz önüne alındığında 3008'in sadece test aracındaki motorla sunulması garip değil. Yarı otomatik şanzıman da standart donanımda bulunurken seçilebilecek donanım paketleri de ikiyle sınırlı. Fiyatı Allure donanımında 88.000 TL seviyesinden başlayan Peugeot 3008'in Féline paketiyle fiyatı 93.000 TL'ye yükseliyor.

Standart donanımında deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar, elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, çift bölmeli havalandırma sistemi, USB ve Aux çıkışları sunan Bluetooth bağlantılı, uzaktan kumandalı ses sistemi, yokuş kalkış yardımcısı, bagajda gizlenmiş şarj edilebilir fener, head up display, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemleri, arka havalandırma kanalları, panoramik cam tavan, yağmur ve far sensörleri, arka cam perdeleri, ön ve arka park sensörleri, seviyesi değiştirilebilen bagaj zemini, çift bagaj kapağı, 16 inç çaplı jantlar, ESP, ön, yan ve perde hava yastıkları, xenon farlar ve far yıkama sistemi bulunan otomobilin opsiyonel donanımında sedefli beyaz gövde rengi (1.600 TL) ile geri görüş kamerası, navigasyon sistemi ve park yardımcısından oluşan paket (3.400 TL) yer alıyor.


Sonuç


Peugeot'nun farklı tasarım anlayışını temsil eden modeller arasında bulunan 3008 makyajla birlikte daha taze bir yüze kavuşurken diğer özelliklerinde bir değişiklik olmamış. İç mekanında dinamik bir görünüm sunan otomobilin zengin donanımı da potansiyel müşterileri kendisine çekiyor.

Değişken bagaj bölümü ve arka koltuklar için sunulan aksesuarlarla aileleri hedef aldığı söylenebilecek otomobilin performansı çok yüksek olmasa da yakıt tüketiminin düşük seviyede kalması ve yüksek konfor seviyesi bu olumsuzluğu unutturuyor. Müşterilerin büyük çoğunluğunun arazi sürüşlerine çıkaracağını sanmadığım 3008'de farklı yol yüzeyleri için ayarlanabilen bir çekiş sisteminin sunulmasıysa hoş bir düşünce.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme