7 Kasım 2013 Perşembe

Nissan Qashqai


Nissan'ın başarılı satış rakamlarına ulaşan kompakt crossover modeli Qashqai yenilendi. Hakkında ilk bilgiler basına dağıtılan otomobilin motor seçeneklerinde yenilikler bulunuyor.

İlk bakışta genel hatları çok farklı değilmiş gibi görünen otomobilin bombeli kaputu ve köşeli ön tamponu sportif bir görünüme sahipken ön panjur diğer yeni nesil Nissan modellerindeki gibi görünüyor. LED gündüz aydınlatmasına sahip yeni farların görünümüyse Mercedes E Serisi ve Fiat Freemont'un karışımıymış gibi duruyor.


Daha büyük jant seçeneklerine de sahip olan yeni nesil Qashqai'nin boyu 49 mm uzarken genişlik de artmış. Büyüyyen bagajla birlikte yüksekliği de azalan aracın arka kısmında şık görünümlü spoiler ve Ford Focus Sedan'dan alınmış gibi duran stoplar görülebiliyor.

İç mekanı daha kaliteli duran Qashqai'de üç kollu ve çok fonksiyonlu yeni direksiyon simidi, yüksek yan destekli ön koltuklar, internete bağlanabilen, dokunmatik ekranlı ses ve eğlence sistemi, elektronik park freni, ambiyans ışıklandırması ve piyano siyahı kaplamalar yer alıyor.


Kaputu altında görev yapan 1.5 ve 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorlar 110 ve 130 beygir güç üretmeye devam ederken yeni benzinli motorlar Türkiye için iyi haberlerle geliyor. Turbo beslemeye sahip olan ünitelerden 1.2 litre hacimli olanı 115 beygir güç, 190 Nm tork üretebilirken 1.6 litre hacimlisi 150 beygir güç, 240 Nm tork üretebiliyor.

Standart olarak 6 ileri manuel şanzıman ve önden çekiş sistemiyle sunulacak olan Qashqai'de dört tekerlekten çekiş sistemi ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman opsiyonel olarak alınabiliyor.

26 yorum:

  1. Onur bey dizel otomatik çıkacak mı bu konuda bir bilginiz var mı?Firma dizel otomatiğini üretse tahminimce satışlarını neredeyse 1.5-2 ye katlayabilir.

    YanıtlaSil
  2. nissan.co.uk sitesindeki bruşürde 1.6 dci 4x2 CVT seçeneği görünüyor, Muhtemelen Türkiye'de ki başarılı satış rakamlarını kaybetmemek için getireceklerdir.

    YanıtlaSil
  3. Stop lambaların renaultdan emanet mi almışlar ? Latitude'a fazla benzemiş

    YanıtlaSil
  4. yeni xtrail tarzı entegre edilmiş. eski sıkıcı tasarımın kırılmış olması iyi. eminim iyi satmaya devam edecek.

    YanıtlaSil
  5. Gövdenin duruşu çok hoş, ancak farlar ve stoplar çirkin bence. Güzel bir tasarımı baltalamışlar.

    YanıtlaSil
  6. arkadaşlar inanmayın photoşopmuş bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne alakası var yahu?! Nissan kendisi yolladı bu fotoğrafları.

      Hatta videosu da var:

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=opIB6ClUD7E

      Sil
  7. Uzak doğulu subaru, toyota, honda, nissan bu güne dek hiçbir dizel modelinde cvt şanzımanı kullanmadı.Bunun esas sebebi daha önce ford un 2006 c-max dizellerde denediği cvtde yaşadığı trajedi midir? Eğer sebeb buysa ve koskoca subaru dahi sadece düşük torklu benzinli motorlarda cvt kullanıyorsa, nissan renoult fluanse benzinlide kullandığı x-cvt yi neye güvenerek 130 beygirlik tork canavarı qasqai de kullanmaya karar verdi.x-cvt çok yüksek torka dayanan bir şanzımansa neden nissan eski kasa yani şu an satılan tipsiz qasqai 2.0 dizelde x-cvt yi kullanmadıda bva adlı tam otomatiği kullandı.Ya burada büyük bir kazık atılıyor yada dün dizellere özellikle konmayan cvt ye birisi okuyup üfledide süper bir şanzıman oldu.Sayın Onur sizce qasqai 1.6 dizel cvt, 2006 c-maz dizel cvt ile aynı kaderi paylaşacak mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Japon üreticilerin Diesel modellerde CVT kullanmamış olmasının nedenlerinden birisi bu markaların Diesel geçmişlerinin çok gerilere gitmemesi. Toyota dışında kalan üreticiler manuel şanzıman haricinde seçenek bile sunmuyorlardı yakın zamana kadar. Nissan'ın sunduğu üniteler de Renault raflarından alındığından farklılık yaratmıştı.

      Bugüne kadar zincirli modelleri kullanılan CVT modellerinin yüksek torka dayanmadığı doğru fakat Japonya'da farklı CVT çeşitlerinin tanklarda bile kullanıldığını hatırlatmalıyım. Nissan'ın kullandığı CVT de extroid bir ünite. Değişken oranları sağlayan şey zincir değil dişliler. Bu sayede daha yüksek tork değerlerini kaldırabilmesi mümkün.

      Sil
    2. eyvallah teşekkür ederim, yani bu xcvtde ne zincir var ne de kevler kayış kafam karıştı, sanırım bahsettiğiniz şey alttaki videodaki cvt, peki qashqaideki cvtnin üreticisi kim ve max torq dayanı mı nedir daha önce kullanılan başka marka ve modelde sorun çıkarmış mıdır var mı örnek sorunlu diyebileceğimiz?

      http://www.youtube.com/watch?v=kOeXQrS6WPU

      Sil
    3. Evet, ekstroid ünite bu fakat Nissan Qashqai'de de standart kayışlı CVT kullanacakmış. Biraz daha araştırma yapıp öğrendim. Nissan'ın kendi şanzımanı bu ve Tork konusunda sıkıntı yaşatmayacak gibi zira Amerika'da 270 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen 3.5 litre hacimli motorla da kullanılıyor.

      Sil
    4. extroid ama kayışlı
      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/Extroid_CVT.jpg
      bu nekanizmanın kayış neresinde sizide çok sıktım bu mevzuda ama ilk defa böyle bir cvt türü görüyorum kayış yoksa sorun yok benim için.

      Sil
    5. izniniz olursa bu bilgileri paylaşmak isterim twitterda

      Sil
    6. Ekstroidde kayış yok ama aceleci davrandığımdan yanlış yönlendirmişim. Kayışlı bir ünite olacak gibi görünüyor fakat verdiğim rakamları karşılıyorsa dCi ile de sorun olmayacaktır.

      Paylaşın tabi memnun olurum.

      Sil
  8. Ford Focus Sedan & Kuga, Kia Cerato, Renault Latitude, şimdi de bu. Önüne gelen aynı stopları yapıştırıyor arabalara

    YanıtlaSil
  9. HARİKAAA OLMUŞ

    YanıtlaSil
  10. bence de çok güzel olmuş. fiyat konusunda bir öngörünüz var mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngiltere'de 17.600 ile 27.850 Sterlin arasında değişiyor fiyatı. Sadece 1.5 dCi motoru eskisiyle aynı kaldığından onun için tahminde bulunabiliriz ki büyük ihtimalle güncel fiyatın %10-15 daha üzerinde olacak yeni nesil araçlar.

      Sil
  11. 1.2 dgit versiyonunda bir test yazınızı görmek isterdim açıkcası Onur bey niye yapmıyorsunuz ? Yapsanıza:))
    İnternette 1.5 dci versiyonundan daha performanslı bir araç olduğuna dair bilgiler var. Aynı şekilde önceki kasanın 1.6 benzinli modelinden de daha başarılıymış diyorlar.
    Yakıt tüketimi noktasında yılda 15 bin km' yi geçmeyecek bir kullanıcı için sizce 1.2 yeni kasa mı, yoksa 1.5 dci eski kasa mı almak mantıklıdır. Hemen hemen aynı fiyat çünkü. Yanıtlarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben de isterim test etmek ama Nissan pek oralı olmuyor gibi benimle.

      Sil
    2. Çok yol yapmayacaklara tavsiyem genelde benzinli oluyor. Yenikasa ve MTV avantajını da düşünürsek bu araçta da benzinli ünite daha ağır basıyor. Gerçi 1.6 dCi hepsinden iyi bir motor ama onun da fiyatı uçuk.

      Sil
  12. 1.5 dci 77 bin liraymış. 1.2 olanı 68 bin. Baz donanımlar tabi. Senede 10-15 bin km arası kullanacak birisi için bu farkı ödemeye gerek olmadığını düşünüyorsunuz sanırım siz de.
    Tek kuşkum 1.2 motor. Şu an yokuşlarda canı çıkan bir araç kullanıyorum ve tekrar aynısını yaşamak istemiyorum. Ama nissan mühendisleri bunu düşünmüşlerdir heralde.yine de insan torku daha yüksek olan dizel motoru mu seçsem diye düşünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence değmez aradaki farka. Benzinli daha mantıklı bir seçim olur. Dolu halde büyük ihtimalle daha bir başabaş olacaktır performanslar ama boş durumda 1.2 biraz daha iyi performansa sahip gibi 1.5 dCi'dan. Bence en doğru şey ikisini de test edip karar vermek.

      Sil