29 Mart 2013 Cuma

Subaru XV Crosstrek Hybrid


Subaru'nun küçük crossover modellerinden XV'nin hibrit versiyonu New York'ta tanıtıldı. Görünümünde farklılık bulunmayan aracın kaputunun altında tandık bir motor var.

Daha aerodinamik bir tasarıma sahip jantlar, yeşil gövde rengi ve Hybrid logoları haricinde görünümünde bir farklılık bulunmayan aracın iç mekanında da sadece bilgi ekranı grafikleri farklı.


Kaputu altında 148 beygir güç, 196 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli benzinli Boxer motor bulunan otomobilde 13.6 beygir güç, 65 Nm tork üretebilen bir de elektrik motoru yer alıyor. 13.5 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan otomobilde dört tekerlekten çekiş sistemi de standart olarak sunuluyor.

Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan aracın ağırlığı 135 kg artarken bagaj hacmi 48 litre küçülmüş. Otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri de 7.6 litre/100 km'ye inmiş.

11 yorum:

  1. şu hibritlerin bağajlarını da gösteren fotoğraflar olsa keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatta bagajda orta boy bir bavul filan olsa.

      Sil
  2. Anlamsız bir çalışma olmuş sanki 7.6 hibrit bir araç için çok başarılı olmasa gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amerikan ölçüm sistemi olduğunu belirtmek gerek. Avrupa'da 6.5 gibi bir değere düşer büyük ihtimalle ki o da fena değil.

      Sil
    2. Anladım o zaman dediğiniz gibi fena değil.

      Sil
  3. Amerika ile avrupa ölcümlerinin farkliligi nedir?
    Hangisi daha gercekcidir?
    Hangisi gercek yol tüketimine daha yakin degerler verir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avrupa ölçümleri laboratuar ortamında ve pek gerçekçi olmayan şartlar düşünülerek yapılıyor. Örnek vermek gerekirse şehir tüketimi ölçümünün bir bölümünde 0'dan 32 km/s sürate 12 saniyede çıkılıyor. 24 saniye sabit sürat gittikten sonra 11 saniyede duruyor. Bu tip bir kullanım stili Türkiye şartlarında pek mümkün değil.

      2008 yılında yenilenen Amerikan ölçümü çok daha uzun sürede ve farklı şartlar altında yapılıyor. Görülen süratler ve ortalama hız da daha yüksek olduğundan çok daha gerçekçi. Hatta ben Amerika testlerimin tamamında ortalama tüketim değerine ulaşabildim. Araçları halka açık yolda çok zorlayamamak da yardımcı oldu tabi ama genel olarak gerçek kullanıma çok daha yakın oluyor Amerikan verileri.

      Sil
    2. tesekkürler

      Sil
  4. hibrid araçların aerodinamik jantlarını anlamıyorum. diğer araçlarda neden sunulmuyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde daha çirkin görünümlü oldukları için ama bazıları güzel oluyor gerçekten de.

      Sil