28 Ağustos 2012 Salı

Mazda6


Mazda'nın geçtiğimiz yıl tanıttığı konsept modeli Takeri'nin yeni 6'ya temel oluşturacağı biliniyordu. Son haftalarda basına dağıtılan fotoğraflarından anlaşılabildiği kadarıyla konsept modelin çizgilerinin büyük çoğunluğunu korumayı başaran otomobil sonunda resmi olarak tanıtıldı.

Otomobilin bir Mazda olduğunu belli eden ön panjurun alt kısmında başlayan krom çıta, LED gündüz aydınlatmasına sahip xenon farların üst kısmına kadar devam ediyor. Sportif tasarımlı ön tamponunda bulunan park sensörleri biraz fazla dikkat çekerken şişkin çamurluklar sportif görünümü pekiştiriyor.

Japon aile otomobillerinin görünümündeki sorunlardan birisi olan küçük çaplı jantları, sunduğu 19 inç çaplı örneklerle bertaraf eden Mazda arka kısımda biraz daha sade bir tasarım anlayışı yansıtmış. Üst kısmı bir spoiler şeklini alan bagaj kapağı ince sayılabilecek stoplarla birlikte dinamik bir yapı oluşturmuş.


Aracın iç mekan tasarımında da abartıdan kaçınan Mazda, tanıdık direksiyon simidinin arkasına üç daireden oluşan göstergeleri sıralamış. En sağda bulunan gösterge tamamen dijital ekrana adanırken ikinci bir ekrandan da navigasyon sisteminin verileri izlenebiliyor. Gövde rengi bir şeritle bölünen orta konsolun orta kısmında akıllıca gizlenen dijital ekran havalandırma sisteminin verilerini görüntülüyor. Navigasyon sisteminin kumanda düğmeleriyse vites konsolu üzerine alınmış.

Büyüyen boyutlarıyla birlikte uzayan 2.830 mm'lik aks mesafesi sayesinde arka koltuklarda daha fazla diz mesafesi sunan aracın donanımına start/stop, fren enerjisi geri kazanım sistemi, kör nokta uyarısı, yokuş kalkış yardımcısı, acil durum frenleme sistemi, adaptif farlar ve şeritte kalma asistanı bulunuyor.

İlk olarak Moskova'da sergilenecek olan otomobilin ilk motor seçenekleri de bu pazara hitap ediyor. Her ikisi de 6 ileri vitesli olan manuel veya otomatik şanzıman seçeneklerine sahip olan 2 litre hacimli benzinli motor 150 beygir güç, 210 Nm tork üretebilirken sadece otomatik şanzımanla sunulan 2.5 litre hacimli ünite 192 beygir güç, 256 Nm tork üretebiliyor.

15 yorum:

  1. takeri gerçekten çok hoş bir konseptti. büyük oranda benziyor ama o keskin sportif çizgilerin yumuşatılması arabanın heyecan uyandırıcı karakterini öldürmüş. sonradan konulmuş gibi duran el frenine hiçbir şey demiyorum.

    YanıtlayınSil
  2. Takeri'nin çizgileri aynen dursa harika olurdu bence de. Japonların el freni koluyla ilgili bir sorunu var sanırsam. Yeni elektro-mekanik üniteleri geçersek standart kollarda da güzel tasarımlar gördük. 2. nesil Renault Mégane bu konuda orijinaldi mesela.

    YanıtlayınSil
  3. begendigimi soylesem dislanmam degil mi :) fena olmamis. tabi ki bir takeri concepti degil ama buyuk oranda korumuslar bu da bir seydir. mazda 3 ne zaman yenilenecek peki var mi bir bilgi?

    YanıtlayınSil
  4. Takerinin evcillestirilmisi olmus, arac guzel ama mukemmel degil, ic mekanda cizgiler modern degil bence, bi de o el frenini kaldirsinlar ya

    YanıtlayınSil
  5. Mazda 3 geçen sene makyajlanmıştı. Gelecek seneden önce bir değişiklik yaşayacağını zannetmem.

    YanıtlayınSil
  6. Onur bey merhaba,

    Sizce bu araç Türkiyeye ne zaman gelir? Spor bir motor seçeneği olur mu sizce?

    YanıtlayınSil
  7. Büyük ihtimalle Kasım'da Auto Show'da tanıtıldıktan sonra piyasaya çıkacaktır.

    Avrupa'da 2.2 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneği de olacak 6'nın. Bunun yanında MPS de geçen nesilde olduğu gibi üretilebilir, fakat bu araçta kullanılacak olan turbo beslemeli benzinli motor 2.3 veya 2.5 litre hacimli olacağından Türkiye'de fiyatlar uçuk olacaktır.

    YanıtlayınSil
  8. Ön Mazda CX-5, arka Hyundai Sonata. Yıne de dış tasarım güzel. Fakat iç tasarım çok kötü olmuş. El freni berbat, navigasyon 5 sene öncesinden kalmış gibi görünüyor. Aynı sorun CX-5'de de var. Dış tasarım çok hoş, ama içini iyi tasarlayamamışlar.

    YanıtlayınSil
  9. yine her yeni cikan arabayi baska arabalara benzetme fanatigi bir arkadas gelmis buraya. yemin ediyorum su son cikan/tanitilan her arabada, onu su araba arkasi bu araba yanlar direk sundan calinti yorumlari ucusuyor. nedir bu benzetme meraki ya. organize islerdeki gibi. bu cocugun da bu ozelligi var, benzetiyor. sen benzetemiyorsun o benzetemiyor ama bu cocuk benzetiyor.

    YanıtlayınSil
  10. On mazda cx5 ne demek ya? Audi a4 icin onu a6 arkasi da a6 diyelim o zaman, ayni markalar tabi benzeyecek onu, zaten arkasi icin benzetme yapmaya gerek yok son donemde bi cok aracin arkasi ayni

    YanıtlayınSil
  11. benziyor veya benzemiyor onu bilemem. ama cok guzel ve sportif gorunuyor. baska markalara modellere benzetmeye calisip da bi ...a benzetemeyenler de var. benzetmislerse de guzel "benzetmisler"

    YanıtlayınSil
  12. Katılıyorum. Sağı solu benziyor başka araçlara ama sonuç olarak hoş görünüyor. En azından dıştan.

    YanıtlayınSil
  13. Bu araca 1.5lt Dizel Skyactiv motor gelirse Türkiye'de iyi satar. Yoksa 2.0lt ve üstü motorlarla pek satış şansı yok.

    YanıtlayınSil
  14. Bir arabanin ici ancak bu kadar kotu dizayn edilebilir. O el freni ve konsola ilistirilmis gibi duran navisgasyon hic olmamis.

    YanıtlayınSil
  15. Bugün içine oturma fırsatım oldu. Dıştan gerçekten güzel ama içi çok garip geldi bana. Ön konsol çok yüksek duruyor, navigasyon sistemi eğreti iliştirilmiş gibi. Hoşuma gitmedi.

    YanıtlayınSil