2 Temmuz 2012 Pazartesi

Jaguar XJ_e


Hibrit otomobil yarışından geri kalmak istemeyen Jaguar, büyük sedan modeli XJ temelleri üzerine geliştirdiği şarj edilebilir hibrit modelinin konsept halini tanıttı.

Görünüm olarak standart XJ ailesinden bir farkı olmayan otomobilin kaputu altında, Audi'nin hibrit modellerini hatırlatan güç üniteleri bulunuyor. Geçtiğimiz hafta tanıtılan, turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motorla eşlenen 94 beygir gücündeki elektrik motoru toplam güç çıkışını 334 beygir seviyesine ulaştırıyor.

12.8 kWh kapasiteli pilleri, 240 Volt prizden yaklaşık 4 saatte şarj olabilen aracın ortalama yakıt tüketimi 3.2 litre/100 km olarak açıklanırken sadece elektrik motoruyla menzil 40 km. Performans verileri de dikkat çekici olan araç 8 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanmış.

7 yorum:

  1. bu araç ülkemize gelirse makul fiyatlı bir F segmenti araç olur herhalde
    jaguar türkiye zaten az olan satışlarının farkına varıp vergiyi düşüp üstüne kar bindirmezse tabi

    YanıtlaSil
  2. Hem bu hem de Audi'nin hibrit modelleri 2 litre barajını aşan motor hacimlerine sahip kardeşlerini Türkiye'den silecek potansiyele sahip. Daha iyi performans, daha düşük yakıt tüketimi, daha düşük vergi ve daha uygun fiyat her yönden avantajlı olmalarını sağlıyor. Elbet de aşırı karlı satılmamaları gerekmekte.

    YanıtlaSil
  3. Sanırım sadece Çevreci Entelcilere hitap eder.
    Aynı şekilde Audi modelleri de.

    Dizelleri ile benzer/yüksek fiyatla satılır.

    YanıtlaSil
  4. cevreci entelci nedir ya. ekolojiyi korumaya calisiyoruz ama halk arasinda cevreci entel olarak mi aniliyoruz. iyiymis.

    YanıtlaSil
  5. Aynı motor evoque'da 15lt yakarken; xj gibi bir araca 300binTL verip trafikte 3.2LT ve 40km elektrik menzili (ki gerçekte ş.içi 12lt) ile ekololojiyi koruyabilme vasfını sahipseniz siz ayrı bir ekolsünüz. :))

    YanıtlaSil
  6. hayir biz bu teknolojinin gelismesi icin onu destekliyoruz su anda mucizeler yaratmiyor ancak guncel projeler desteksiz kalirsa daha iyiye gidecek bir sey yok. ben toyota prius kullaniyorum oyle pahali luks bir sey degil ama luks arac alabilecek durumum olsa hybrid bir arac tercih ederdim ve bu jaguar da guzel bir ornek. boyle boyle bu teknolojiler gelisecek ve guncellesecek.

    YanıtlaSil
  7. Diesel ile aynı fiyata satılırsa Jaguar'ı taşlamak lazım. 50 puanlık bir vergi farkını kapatabilmeleri zor.

    Özellikle bu tip orta menzilli hibritler büyük şehirler için mantıklı seçenekler. Kadıköy-Mecidiyeköy gibi saçma sapan trafiğe sahip bir güzergahı 0 benzin tüketimiyle almak gibi hoş özellikleri var.

    YanıtlaSil