19 Nisan 2011 Salı

Porsche Cayenne


Porsche, geçtiğimiz yıl tanıttığı ikinci nesil Cayenne modellerinde yenilikler sunmaya başladı. Görsel olarak büyük farklılıklar barındırmayan araçlardan bazılarında performans konusunda iyileşmeler yaşanmış.

Dışarıdan bakıldığında sunulan en büyük yeniliğin yeni 20 inç çaplı jantlar ve LED teknolojisi kullanan koyulaştırılmış aydınlatma grubu olduğu söylenebilir. İçeriye geçildiğinde de tasarımda bir değişiklik görülmezken yeni deri ve dikiş ipliği renkleriyle ahşap ve karbon fiber kaplama çeşitleri aksesuarlar arasına eklenmiş.

Cayenne Diesel'in 3 litre hacimli v6 motoru 5 beygirlik artışla 245 beygir güce ulaşırken ortalama yakıt tüketimi 7.2 litre/100 km seviyesine inmiş. Ağırlığı 20 kilogram azalarak 2080 kg'a inen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 0.2 saniye kısalarak 7.6 saniyeye gerilerken maksimum sürat 2 km/s artışla 220 km/s'e ulaşmış.

Cayenne Hybrid S modelinde sunulan yeni hibrit programı sayesinde elektrik motoru artık ilk çalışmada da aracı hareket ettirebilecek. Eskiden bu ünitenin devreye girebilmesi için ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasını beklemek gerekiyordu.

En büyük değişikliğiyse şüphesiz Cayenne Turbo modeli geçirmiş. Çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motoru, opsiyonel olarak sunulan performans kitiyle 540 beygir güç, 750 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 281 km/s. Bu gücü kontrol altında tutması için modifiye edilen karbon seramik fren disklerinden ön aksta görev yapanların çapı 420 mm'ye yükselmiş.

6 yorum:

  1. X5, Q7 ve benzerlerinin olduğu sınıfın birincisi benim gönlümde..

    YanıtlaSil
  2. üstteki yoruma katılmamak elde değil.. porsche işte, farkını belli ediyor..

    YanıtlaSil
  3. boyutları bakımından x6 dan büyük mü?

    YanıtlaSil
  4. X6 yaklaşık 3 santim daha uzun ve geniş. Cayenne'in yüksekliği de yaklaşık 1 cm daha fazla.

    YanıtlaSil
  5. Belki katilmayacaksiniz ama tata'ya satilmadan onceki range rover sport bunlardan kat be kat iyi.ayrica lüks suv olmasina ragmen arazi araci tanimina daha iyi uyuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Range Rover olabilir ama bir önceki nesil Sport arazi için pek uygun değildi. Discovery temellerini kullandığından çok ağırdı ve çekiş sistemi iyi olsa da yükseklik ve uzaklaşma açıları biraz sorunluydu.

      Sil