18 Nisan 2011 Pazartesi
Citroën DS5
Citroën'in DS ailesi genişliyor. Hatchback modeller DS3 ve DS4'ün ardından sedan veya station wagon olarak tanıtılması beklenen DS5'in şekli bir crossover'a daha yakın oldu.
Coupé tarzı bir tavan çizgisine sahip olan otomobilin 4.52 metrelik boyu ve 1.85 metrelik genişliği, temellerini paylaştığı C5'ten çok farklı değil. Yüksek bir oturma pozisyonu sunan aracın çizgileri oldukça etkileyici. LED teknolojisine sahip olan aydınlatma grubu ön kısımda ciddi bir görünüm sağlarken arkada bu görevi dar yapılı camlar ve tavanın bir kısmını da içerisine alan bagaj kapağı yapıyor.
İç mekanıyla tam bir sürpriz yaratan DS5'in kokpiti diğer Citroën modellerinden çok Porsche Panamera'yı hatırlatıyor. Oldukça yatık ve geniş bir orta konsola sahip olan otomobilin kumanda düğmeleri vites konolunun üzerinde de devam ediyor. Koltuk ve kapı içlerinde görülen kaliteli deri döşeme kokpit üzerinde de devam ederken alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi biraz kaba duruyor. 5 kişi için konforlu bir oturma hacmi sağladığı belirtilen otomobilin bagaj hacmiyse 465 litre olarak açıklandı.
PSA ailesinin HYbrid4 isimli turbo Diesel hibrit motoruna sahip olan DS5'in 2 litre hacimli turbo Diesel motoru 163 beygir güç üretirken elektrik motoru, sahip olduğu 37 beygir gücü arka tekerleklere aktarıyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Renault Megane Coupe 3'e benzettim nedense, ayrıca konsol dikkat çekici duruyor.
YanıtlaSilEvet, konsolda farklı bir hava yakalamış Citroën. Dış görünüş olarak da dikkat çekici. Sadece içerisinde olduğu sınıf biraz garip, onun dışında güzel bir araç olmuş.
YanıtlaSilsadece 2 litre hacimli motorla gelecekse fiyatı 100 bin TL civarına gelir. bu fiyatlardan elbette alan olur ama citroen'e 100 bin ve fazlasını vermek soru işareti yaratabilir.
YanıtlaSilavrupada 1.6 motorlarla satışta şu an. ben kendimce bi hesapla türkiyede 80bin tl civarında satışta olacağını tahmin ediyorum. aslında citroen sevmem de o iç tasarım beni yedi bitirdi.
YanıtlaSilbugün 65 bin tl civarına arka camları açılmayan ds4 alan varsa bi zahmet az daha biriktirsin de ds5 alsın
Hibrit olmayan 2 litre hacimli turbo Diesel motorla da çıktı piyasaya fakat 1.6 HDI ile gerçekten çok düşük bir performans sergiliyor. Gerçi vergi zamlarının ardından insanların pek bir çaresi de kalmadı. Bir büyük motora 2 kat para ödemek istemeyecektir kimse. Yine kaldık güçsüz motor seçeneğine.
YanıtlaSilaz kaldı geliyor,ingiltere fiyatlarına bakılırsa 75-80 bin civarindan baslayacak.
YanıtlaSilbu aracin elektrik motoru nasil sarj oluyor bulamadim,elektrik ile degil mi acaba,sadece motor/fren geri donusum mantigi ile mi sarj oluyor?
YanıtlaSilPlug-in üzerinde çalışılıyor ama şu anda sadece hareket halinde şarj olabiliyor.
YanıtlaSilPSA grubu dahil tek kavrama yari otomatik sanzimanlar normalde max 100-110 hp civari motorlar ile kombine ediliyor ve 250nm civari tork destekliyor.
YanıtlaSilBu aracin hybrid yani 2.0 dizel+elektrik motor=200hp ve 300 kusur NM torku ile bu sanziman nasil olacak acaba,gelistirme mi yapıldı
DS5'in yarı otomatik şanzımanı daha fazla torka dayanabilecek şekilde modifiye edilmiş. Yarı otomatik ünitelerde bunu yapmak tork konvertörlü tam otomatik ünitelerde yapmaktan nispeten daha kolay.
YanıtlaSilMeraklısına net bilgi:
YanıtlaSilİki modelle sahne alacak;
1- 156hp EP(benzinli) motor, AT6 tam otomatik şanzıman
2- 112hp eHd motor, MCP elektrik kontrollü yaro otomatik şanzıman
Fiyat aralığı : 83 - 88 bin TL.
Sürüş zevki: pahabiçilemez.
Not: Hybrid versionun piyasaya sürülmesi için biraz zaman gerekiyor. Ancak yollarda 'sadece bir' istisna ile karşılaşabilirsiniz;)
siz içerdeyken dışardakilerin gözleri hep üzerinizde oluyor.
Son yorum yapan arkadas;
YanıtlaSilMuhtemelen Citroen TR de yonetici pozisyonundasın, vede ulkemizde de ilk sen sahip olacaksn gibi gorunuyor. Eee ozaman hayrına Onur'a aracı 1-2 gunlugune verde saglam bir yazı hazırlasın :)
Katılıyorum. Bulabilen varsa beri gelsin :)
YanıtlaSilbu parayı jettaya verenler var. yazık gerçekten böyle araçların tutulmaması. ama param olduğunda ben alacam gibi =)
YanıtlaSilÖn yargı çok kötü bişey arkadaş neymiş citroen kötüymüş en basiti bizde 2000 model berlingo vardı esnaf olduğumuzdan dolayı araba aşırı derecede yıpratıldı 270.000 kmye dayandı suya girme dışında motor indirmedi bişey yapmadı 2 kaza atlattı adana-mersin arası her hafta sonu tam dolu yükle gitti geldi adana'nın tuzla ilçesine köy yolundan daha bozuk yolllardan yükle geçti yok arkadaş tık yok..
YanıtlaSilBu devirde artık yolda dağılan araçlar kalmadı. Bununla birlikte insanların kalite beklentileri de gittikçe yükseliyor. Dahası kaliteden anlanan şeyler değişmekte.
YanıtlaSilÖrneğin eskiden sert zeminli konsol kaplamaları kimseyi rahatsız etmezken artık her bakılan yerde yumuşak malzemeler kullanılması bekleniyor.
Donanım, dizayn, aerodinamik süper ama Vites geçişleri çok sarsıntılı f1 de kullanıyorum sürekli... Tam bir hayal kırıklığı oldu bu araba benim için 250KM de satmayı düşünüyorum...
YanıtlaSilBir test etseydim önce :)
YanıtlaSilŞaka bir yana yarı otomatik şanzımanı çok iç açıcı değil PSA grubunun. 2 litre hacimli turbo Diesel modelde kullanılan tork konvertörlü şanzıman çok daha makul bir seçim.