31 Mart 2010 Çarşamba

Proton Satria Neo R3 Lotus Racing




İşte Proton'un üç kapılı kompakt hatchback modeli Satria Neo R3'ün Lotus Racing ile birlikte geliştirilen modeli.

Tipik Lotus yarış renkleri olan koyu yeşil, sarı ve beyaza boyanan aracın karbon fiberden üretilen motor kaputu siyah renkli bırakılmış. Tasarımı yenilenen ön tamponu daha büyük hava girişleriyle donatılırken alt kısmına eklenen splitter havanın daha kolay yarılmasına yardımcı oluyor.

Yan kısımda, genişletilen çamurluklar ve yenilenen etekler dikkat çekerken jantlar siyah ve sarı renklere boyanmış. Aracın arkasındaysa büyük bagaj üstü spoiler ve yeni tasarım tampon güçlü tasarımı destekliyor.

Hem iç hem de dış mekanında "Lotus Racing " logoları dikkat çeken aracın iç mekanı siyah ve yeşil ağırlıklı bir dekora sahip. Deri döşemelerin dikişleri de sarı renkli seçilirken düz konumu belli eden deri kaplı direksiyon simidi ve sportif koltukar bu otomobile özel donanımlar.

1.6 litre hacimli motoru, yapılan modifikasyonlar sonrasında 145 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 9.2 saniyede ulaşırken maksimum sürati 205 km/s.

Ayarlanabilir süspansiyon sistemiyle donatılmış olan otomobilin ağırlığı, 1.6 litre hacimli standart bir Satria Neo R3 versiyonuna göre 62 kg aşağıya çekilerek 1.150 kg'a indirilmiş.

Sadece 25 örneği üretileceği açıklanan otomobilin fiyatıysa, temellerini oluşturan Satria Neo CPS'in fiyatının iki katı.

4 yorum:

  1. Güzel fakat çok pahalı. Düzünü alıp turbo yapıp, istediğin kadar modifiye etsen yine o paraya denk gelmez. Malezya'lılar çok şanslı (kendilerine ait bir otomotiv markaları olduğu için).

    YanıtlaSil
  2. Lotus ismini pazarlıyorlar resmen. Yoksa hakkaten etmez bu kadar para.

    Aslında bizimkiler de aynı şekilde yapabilirler. Malezyalılar da bu işe Mitsubishi'nin eski modellerini üreterek başladırlar. Aynı Oyak-Renault ve Tofaş-Fiat'ın yapmış olduğu gibi.

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten Lotus'un hali endişe verici. İngiliz otomobil markalarının her geçen gün birilerine satılması kötü. Gerçi şirketi alanlar o firmanın kimliğine ve karakterine zarar vermeden üretime devam ediyorsa güzel tabi...Ama karşımızda bir MG ve Rover örneği var. Çinlilere satıldıktan sonra karakteri bir yana isimleri bile değişti. Şimdi özellikle Lotus markasının da sürekli Malezya ismi ile gündeme gelmesi bu yönde bir gidiş mi var diye düşündürüyor insanı...

    YanıtlaSil
  4. Yeni nesil Esprit yakın zamanda piyasaya çıkarsa endişeler bir yere kadar dinecektir. Lotus, Porsche'nin yaptığı gibi değişik sınıflara göz dikti. SUV gibi bir uçukluk beklenmese de dört kişilik Evora sonrası model gamında genişlemenin önü biraz daha açıldı gibi.

    YanıtlaSil