14 Ağustos 2010 Cumartesi

Ford Mustang BOSS 302


Patron geri döndü!

A.B.D. merkezli üretici Ford, 1969 yılında üretmeye başladığı sportif ve bir o kadar da karizmatik Mustang versiyonu BOSS 302'yi geri getirdi. Geçtiğimiz yıl tanıtılan ve 50 adetlik sınırlı üretim rakamıyla şimdiden oldukça değerli bir otomobil halinde gelen BOSS 302R modelinden daha kuvvetli olan yeni aracın üretimi sınırlandırılmayacak.

Mustang GT temelleri üzerine geliştirilen BOSS 302, Shelby tarafından hazırlanan GT500 haricinde üretimde olan en güçlü yol Mustang'i olma amacıyla modifiye edilmiş. Dışarıdan bakıldığında 60 ve 70'li yıllarda üretilen kardeşini andıran grafiklerle donatıldığı görülen otomobilin tavanı siyah veya beyaz renkte ısmarlanabilirken kaput ve yan yüzeyler üzerinde bulunan grafiklerin de rengi tavanınkiyle aynı. Alt kısmına bir splitter eklenen ön tamponun üst kısmında bulunan ön panjursa artık sis farlarını barındırmıyor. 19 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin arka tamponunun altına bir difüzör eklenirken bagaj kapağının üzerinde de bir spoiler bulunuyor. Turuncu, lacivert, siyah, sarı ve beyaz olmak üzere toplam beş gövde rengi seçeneği sunan otomobilin gövde grafikleri de siyah ve beyaz renklerde alınabiliyor.

İç mekanı dışarısı kadar etkileyici görünmeyen otomobilin vites topuzu yenilenirken direksiyon simidi Alcantara ile kaplanmış. Koltuk sırtlıklarında BOSS 302 logoları bulunan otomobilin konsol kaplaması da alüminyum görünümlü. GT500'ün de opsiyon listesinde bulunan Recaro marka koltukları isteğe bağlı olarak sunan aracın bu koltukları da, standart koltuklarının bir bölümünde olduğu gibi Alcantara kaplı.

Standart Mustang GT'den daha performanslı olması istenen otomobilin süspansiyon sistemi alçaltılırken aynı sistem artık sertlik ayarına da sahip. Ses izolasyonu inceltilen otomobil bu sayede 5 kg zayıflarken modifiye edilen fren sistemi daha güvenli yavaşlama ve duruş performansı sağlıyor. Aracın yenilenen sistemlerinden bir diğeri de egzoz. Dışarıdan bakıldığında arkada iki çıkışı varmış gibi görünen egzoz sistemi aslında dört çıkışa sahip. Arka tekerleklerin önünde bulunan iki çıkış, etkileyici bir motor sesi çıkartma konusunda otomobile yardımcı olurken atık gazların büyük çoğunluğu hala arkadan çıkıyor. Aracın direksiyon sertliğinden memnun olmayan müsterileri de düşünen Ford, BOSS 302'yi sertliği ayarlanabilir direksiyon sistemiyle donatmış. Orta konsol üzerinde bulunan bir düğmeden ayarlanan sertlik üç kademeli.

Aracın modifiye edilen son kısmıysa 5 litre hacimli v8 motoru. Mustang GT'de 412 beygir güç üretebilen bu ünite BOSS 302 kaputu altında 440 beygir gücünde. Otomobil için sunulan tek şansıman seçeneğiyse 6 ileri vitesli manuel ünite.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder