28 Nisan 2016 Perşembe

BMW X1


İkinci nesil X1'in gelişiyle birlikte aracın uzun aks mesafeli versiyonunun da yakında hazırlanacağını açıklayan BMW çok beklemeden aracı tanıttı. Tahmin edileceği gibi model Çin pazarına özel.

Tasarımında, uzayan arka kapılar dışında bir yenilik bulunmayan otomobil, ilk nesil uzun aks mesafeli X1 seçeneklerinden 8 cm daha uzun, 2 cm daha geniş ve 4 cm daha yüksek. Arka koltuklarda, standart araca göer 18 cm'ye kadar daha fazla diz mesafesi sunulurken bagaj hacmi de 675 litreye ulaşmış.

Kaputu altında 1.5 ve 2 litre hacimli motor seçenekleri bulunan araç 136, 192 ve 231 beygir güç üretebilen versiyonlara sahip. 3 silindirli motor 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulurken büyük hacimli ünitelerde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılıyor.

2 yorum:

  1. markaların çin'e özel uzun versiyonlar çıkarmasının nedeni nedir? kalıplı bir ırk değiller, ülkeleri de öyle yayla gibi değil, nüfus yoğunluğu en yüksek ülkelerden. sadece talep olsa daha büyük araç talep etmeyen millet yoktur herhalde? ya da avrupa'da küçük olması yönünde başka bir teşvik filan mı var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arka koltuk prestiji çok önemli Çin'de. Duygusal yani aslında. Yoksa ihtiyaç değil çoğunlukla.

      Aracı büyük talep etmeyen millet çok. Özellikle Avrupa pazarlarında aracı ne kadar küçük tutabilirlerse şansları o kadar artıyor üreticilerin. Park yeri kıtlığı önemli buralarda da.

      Sil