9 Eylül 2014 Salı

Jaguar XE


Jaguar'ın küçük sedan modeli sonunda resmen tanıtıldı. İlk etapta sportif XE S versiyonu üzerindeki perde kaldırılan otomobil Alman üreticilerin D segmenti premium sedan modellerine karşı mücadele verecek.


Daha ilk bakışta bir Jaguar olduğunu belli eden otomobil önden bakıldığında büyük kardeş XF'in bir boy küçüğü gibi duruyor. S versiyonunda kullanılan agresif duruşlu ön tampon, siyaha boyanmış ızgaralar, ince yapılı farlar, 20 inç çaplı jantlar, geniş yan etekler, kırmızı renkli fren kaliperleri, çift egzoz çıkışı ve arka tampon altına yerleştirilen siyah renkli bölüm dikkat çekerken yatay yerleşime sahip LED stoplar çok ince yapılı değil.


İç mekanda da büyük sürprizler sunmayan otomobilde üç kollu direksiyon simidi, alçak yapılı ön konsol, sade bir tasarın sunan gösterge tablosu, orta konsola yerleştirilen dokunmatik ekran, gizlenebilir silindir şekilli vites kolu ve dörtgen düğmelerden oluşan havalandırma kumanda paneli dikkat çekerken çift katlı yapıya sahip ön kapı içlerinde cam ve yan ayna kumandaları yukarıya alınırken elektrikli koltuk kumandaları aşağıya eklenmiş.


Kaputu altında 2 litre hacimli, aşırı beslemeye sahip benzinli ve Diesel motorlar kullanılacak olan otomobilin XE S modelinde görev yapan kompresör beslemeli 3 litre hacimli v6 ünite 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan araç 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış.

6 yorum:

  1. görünüşü dahil her şeyiyle 3 serisi rakibiyim diye bağırıyor araç.güzel deneme ama bence 3 serisi her daim ezer :)

    YanıtlayınSil
  2. iç mekan kaliteli hissi yaratmadı bende.

    YanıtlayınSil
  3. arka kisim cok sade olmus, onun disinda fena durmuyor.

    YanıtlayınSil
  4. Gecen ay kamuflajli halini Gloucestershire bolgesinde dar bir koy yolunda gordum. Yanimdan roket gibi gecmisti. Kamuflajli haliyle bile cok kasli durusu vardi aracin. Perde kalkinca guzelligi ortaya cikmis. Bu arada Onur bey, Jaguar Alman premiumlardan her daim bir gomlek yukarida konumlanan bir marka degil midir?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Jaguar'ın lüks anlayışı daha çok donanımdan ziyade daha aristokrat görünümde yatıyordu. Tata'ya satılmadan önce XJ ailesi krom, deri ve dev ahşap panellerden geçilmiyordu. Bu gidişin satış başarısı getirmemesi İngiliz markayı da Almanların izine soktu. Şimdi onlar da elektronik oyuncaklar ve silindir şekilli vites kolu gibi oyuncaklarla akıl çalmaya çalışıyorlar.

      Sil