14 Temmuz 2014 Pazartesi

Mercedes-Benz A, CLA ve GLA Serisi


Mercedes'in önden çekiş sistemine sahip modellerinden A, CLA ve GLA Serisi araçlar yeni motor ve çekiş sistemlerine kavuştu. Yeni motorlar genel olarak düşük tüketim odaklı.

Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip benzinli motorlu A Serisi örneklerinin giriş modeli olan A220 4MATIC'te görev yapan 2 litre hacimli ünite turbo besleme yardımıyla 184 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabilen aracın ortalama yakıt tüketim değeri 6.3 litre/100 km olarak açıklandı.


CLA200 CDI'da 1.8 yerine 2.1 litre hacimli turbo Diesel motorun 136 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen versiyonunu kullanmaya başlayan Mercedes bu üniteyi 6 ileri vitesli manuel, 7 ileri vitesli çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunacağını açıkladı.

Aynı motorun 170 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen versiyonuyla donatılan CLA220 CDI için de dört tekerlekten çekiş sistemi sunulurken GLA180 CDI'ın kaputu altına eklenen 1.5 litre hacimli turbo Diesel ünite 109 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor.

8 yorum:

  1. Mercedes tüketim değerlerinde özellikle benzinlilerle "yalan söylüyor" CLA'nın tüketim değerleri o kadar farklı ki, asla fabrika değerlerine yaklaşamıyor. Yalan söylüyor desem az kalır. CLA şehiriçi normal kullanımda ECO modda 10 litreden aşağı yakmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bütün araçlar için aynı şey geçerli.agamemnon daha önce bahsetmişti.sorun ölçüm sisteminde.gerçek hayatta şehir içinde(özellikle istanbulda) benzinli araçların (c sınıfı ve üstü) 10 litrenin altına düşmesi ne yazık ki mümkün değil

      Sil
    2. Evet, demiştim. Hatta bu konu hakkında bir makale yazmıştım CarMedya'ya. Avrupa test standartları hem laboratuarda test istiyor hem de saçma hızlanma ve bekleme sürelerine fitler. Örneğin şehir içi testinde 10 saniye durup 30 km/s sürate 10 saniyede ulaşmak, daha sonra da ışıklarda 20 saniye durup 50 km/s sürate 15 saniyede çıkmak gibi şeyler var standart testte. Durum böyle olunca üreticiler vites oranlarını düşük süratler için ayarlayıp inanılmaz değerlere ulaşabiliyor. O hızlanmaları denersek İstanbul'da aracı alıp denize atar millet.

      İngiltere trafiğinde bile ortalamalar fabrika verilerinin %25 üzerinde gerçekleşiyormuş ki bizde bu bile zor.

      Sil
    3. denize atmak :) yani özellikle ben dizellerde şehir içi verilen tüketimlere çok gülüyorum.golf'e 4.6 litre demişler ki şehrin içinde hangi bölgeye giderseniz gidin o değeri yakalamak imkansız.şehir dışında 70-90 arası 100 km gidip şehir içinde de 5 km gidilirse belki yakalanır o değer.şehir içinde 6 litrenin altını görmedim henüz.hele volvo tam uçmuş.manuel şanzımanda şehir içi 4.1 demişler ki v40 golf'ten 250 kg daha ağır

      Sil
  2. o değil de mercedes c serisinde 1.6 dci varken neden cla'ya gidip de 2.1 litre hacimlisini koymuşlar ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. C'ye 1.6 dCi 2015'te gelecek. 2.1 litre hacimli motoru da zaten daha guclu versiyonlarda sundugundan kucuk hacimli unite gelene kadar musteri kaybetmemek icin yapmistir Mercedes.

      Sil
    2. anladım teşekkür ederim

      Sil